Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

*Petra*

Hey Peggy,

Hoe is het met je valkjeskamer en hoe gaat het met de nieuwe eitjes? Hoe was het bij Anouk??

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kaatje

Hoi Peggy,

Weer helemaal herstelt van de longontsteking !? En hebben jullie het vinyl al gelegd !? Heeft Joep echt al gewipt, ... goh wat heb ik dan een preuts valkje  ;D

Groetjes, Karin

*Manon*

Hoi Peggy,

Zo zo die Joep!!  ;D ;D

Maar wat ontzettend sneu van de eitjes, misschien dat deze ronde beter gaat.
En wat leuk dat jullie een valkjeskamer gaan maken. Wil ik ook heel graag hier, we hebben eigenlijk nog één kamer over, maar dat is de speelkamer van Jael en om haar die nu af te pakken....  ??? ??? Kan niet hé!!
Straks als ze wat ouder is en het heerlijk vind om op haar slaapkamer te spelen dan richten we die kamer ook in als valkjeskamer, heel leuk omdat ie grenst aan de woonkeuken, maar zover is het nog niet.

Fijn dat je weer helemaal hersteld bent van de longontsteking.
En ik ben weer bijgelezen in je boekje  ;) :D :D

Groetjes Manon

Peggy

Hoi hoi allemaal,

Leuk je weer te ''zien'' Manon.  Door de longontsteking en doordat ik het de laatste tijd nogal druk heb,loop ik ook zo achter in vele boekjes..
Ik kom gauw weer een kijkje nemen in jouw boekje hoor...ben wel benieuwd hoe het met jou en je valkjes gaat.

Sinds vanmiddag zitten alle valkjes boven...ben benieuwd hoe lang ik het volhoud  ;D  het is natuurlijk wel wennen...het is een stuk stiller hier beneden...daarom ga ik ook met regelmaat naar boven.  we zien wel...en anders haal ik er gewoon 2 naar beneden  ;)

Bo heeft vanmiddag haar vierde eitje gelegd. Bo&Dirkje zaten al vanaf gisteren boven maar ze misten duidelijk hun vriendjes...ze bleven maar fluiten. Nu de andere 3 ook boven zijn ,is de rust weer wedergekeerd.  Ik had een blok in de kooi gezet maar Bo legde vanmiddag haar eitje gewoon weer in  het voor haar bekende hoekje dus ik laat het maar zo...blok heb ik weer weggehaald...was ook wel wat te groot voor de kooi die ze nu hebben  ::)  maar ja het viel te proberen.  Nu ze boven zitten,hebben ze iig wat meer rust.
Ben benieuwd hoe het gaat lopen. A.s. vrijdag krijg ik de nieuwe kooi maar ik denk dat ik bo&dirkje pas ga verhuizen ( v kleine naar grote kooi ) na de broedperiode.
Het venyl hebben ze dus gisteren gelegd..ziet er mooi uit  :D
Nu ga ik nog van muur tot muur een stok ophangen ( rondhout ) en nog een spiraal enzo aan het plafond en dan is het eigenlijk al helemaal klaar  :D dan kunnen ze iig rondfladderen én landen.  het kamertje is 2.10m x 2.90m dus genoeg ruimte.

Joep is nog volop aan het sjansen met poppetje.echt een leuk gezicht!

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes en belangstelling. Ik probeer zgm jullie boekjes ook weer bij te lezen...het komt er de laatste tijd niet zo van...

Groetjes peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

caro

Hoi Peggy,

Ik had weer wat te lezen bij jou. Jammer dat het met het eerste nestje niet is gelukt. Misschien de volgende keer beter.

Je valkjes krijgen wel een mooie kamer.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Zo Bo alweer haar vierde eitje.
Ik hoop zo voor jullie dat het dit keer wel goed gaat en jullie gezonde donsjes krijgen.
Ik duim voor je.

Gelukkig weer allemaal leuk nieuws.

En als het kamertje klaar is zien we de foto's wel een keer verschijnen  :P
Was dat een hint of een hint  ;D ;)
Neem lekker je tijd.
Fijn om je weer op het forum te zien  :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dierenfreackske

Ja ...hihi  ,  dat vind ik ook ! Gelukkig is de rust weergekeerd daar . Whauw , Bo heeft alweer vier eitjes , dat gaat goed he ! Ik denk dat dit nestje ook beter zal gaan dan het vorige , meestal is dat zo he ! Dus dat beloofd he ! Grtjs Ann



*~Jeanine~*


Peggy

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jullie hebben wel een beetje gelijk hoor.Ik zal morgen foto's maken. Het is wel een mooi kamertje geworden hoor en iedere keer als ik binnenkom,zit Bo netjes te broeden  :D  ik ben zo trots op mijn meisje. Ben benieuwd of ze morgen weer een eitje gaat leggen.
En natuurlijk hoop ik dat we over 3 weekjes donsjes hebben. lijkt me geweldig.
Ondanks dat ik met regelmaat boven zit, mis ik ze toch wel. Het gaat op zich goed hoor,  mss moet ik wel wennen maar toch mis ik de geluiden,  met name bijv de serenades vd mannen en de wipwapgeluiden enzo  :D  Ze reageren allemaal wel heel lief als ik de kamer binnenkom...belle en joep willen alleen maar gekroeld worden en dirkje begint gelijk te fluiten, zo leuk.  Ik denk dat ik toch vaak in mijn hobby kamertje te vinden ben en ja eigenlijk is er niks aan de hand want als ik ze toch erg blijf missen dan verhuizen er gewoon een paar weer naar beneden. Gisteren heb ik samen met joep gedouched,zo komisch...hij durfde blijkbaar niet alleen dus ik ben maar meegegaan  ;D ging echt goed.Hij bleef ook gewoon zitten;eerst op mijn hoofd,daarna op mijn hand.
gekke vogel  ;D

Groetjes Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Wilma1

3 april 2008, 00:36:52 #1256 Last Edit: 12 april 2008, 14:13:42 by Wilma1
Ik kom hier ook maar weer eens ff bijlezen  ::)  :P en zo te zien gaat het goed. Als 4 eitjes, wat leuk zeg  :D

Maar wat "minder" nieuws ??? Je had longontsteking las ik ??? Bah zeg, wat naar.... hopelijk weer aan de beterende hand ???

En een grote "voliere" gemaakt  ;D gaaf hoor en als je de ruimte ervoor hebt, waarom niet  ;)

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Peggy,

Een echte valkjeskamer. wauw...............die kom ik toch eens gauw eens bekijken.

B&D aan het broeden................super zeg.

Nog bedankt voor je bezoekje en de mooie bos bloemen :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Peggy,

Jammer nog geen foto's, .... ik kom snel weer een keer een kijkje nemen  ;) Verder alles weer in orde met je gezondheid! Fijn dat Bo en Dirkje het zo lekker doen  :D

Groetjes, Karin