Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Het zijn schitterende foto's. ;D ;)
Wat dat blauw kan zijn.
Geen idee :(
Wel super dat Dirkje nu ook gaat broeden :D

Peggy

en Petra hoe kom je erbij;onze Melle ondeugend  :P ;) ;D

Hoe kan je dat toch zeggen  :D

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Sally

Hallo Peggy,
Was hier al enkele keren binnen geweest, maar had nog niet gereageert, dus ik dacht het wordt toch wel eens tijd dat ik is ga reageren hier. :P.
Wat een spannende tijden hier zeg met de eitjes. Ik hoop dat jullie kleintjes krijgen, toch wel positief dat zowel Bo als Dirk nu gaan broeden he.
Leuk zeg!
En ook hele leuke foto's trouwens, ze zijn allebij heel prachtig.
En jullie Melle ziet er mij helemaaal niet ondeugend uit. :P
Leuke snoeten dat ie daar trekt. :P

Groetjes Sally

Peggy

Hier mijn andere ondeugende kanjer ;

Altijd heerlijk,een boswandeling met je kids.

Nu even on-topic;  Bo is nog steeds aan het broeden  :D

Groetjes Peggy

*Petra*

Hey Peggie,

Heeeeeeeerlijk, zo'n boswandeling!!
Je hebt 2 kanjers, echt wel !!
Zijn Melle zin haren kort geworden??

Goed zo Bo-tje, lekker doorgaan!!!!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Hoi allemaal,

Hoi Petra,  de haren v onze Melle zijn idd weer een stukje korter...foto komt nog  :D  dank je wel hè voor t complimentje.

Enne Bo heeft vanmorgen haar vierde eitje gelegd en sinds ongeveer een dag of twee nu,  broeden ze toch aardig goed en ze wisselen elkaar goed af  :D

Het vierde eitje is dus gelegd op 29 februari  :D
Heb net nog wat nestmateriaal gehaald ( van dat hele fijne sisaltouw ) en dat wil ik strakjes toch eronder gaan leggen omdat de eitjes toch af en toe op de bodem ( vh doosje ) liggen...op dit moment is dirkje weer aan het broeden.  Ik ben wel heel trots op Bo&Dirkje hoor  :D ze doen iig heel erg hun best. Luchtvochtigheid is nu 62%.  Ze hebben vanmiddag trouwens weer gewipwapt!  :o

Joep is zo komisch...hij ratelt alle deuntjes af die hij kent...ik lig hier af en toe helemaal dubbel met hem  ;D

Gr Peggy

Kaatje

Hoi Peggy,

Wouw, eitje 4 is alweer gelegd  :o :o Spannend allemaal dat is één ding wat zeker is !! Fijn hoor dat Bo en Dirkje het zo goed doen, ik denk dat je beretrots op ze bent  :D

Wat een ondeugende blikken hebben jouw kids zeg, hebben ze lekker in het bos geschooierd !? Lekker hoor zo'n frisse neus  ;)

Wow en Bo en Dirkje blijven maar wipwappen lees ik, dat beloofd wat voor in de toekomst ;D

Fijn dat je zo blij bent met Joep, geniet maar lekker van zijn kunsten !! Leuk om weer bijgelezen te hebben hier  :D

Groetjes Karin

Anke

Hoi Peggy.
Fijn dat ze nu samen broeden!!
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Zo zie je maar,ineens hebben ze het door !!  :D
Ga je ze ook schouwen of ga je het lekker spannend houden ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Hey Peggy,

Proficiat met het 4e eitje !!
Ik ben benieuwd of dit het laatste is ....
Goede vraag van Yvon, ga je schouwen?

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...leuke foto's en je kids zijn heel leuk hoor
ook ! Het zien er 2 kanjers uit zeg ! whauw ...alweer een eitje en wat hoor ik ...zijn ze nu aan het afwisselen met het broeden , dat komt wel vast goed denk ik en zo te zien
zullen er wel lieve donsjes uitkomen , wacht maar af hoor ! Hihihi...en Joep is zoooooo schattig....heeft hij al een maatje ?
Schiet hij goed op met alle valkjes daar ook ? Vast wel !
Grtjs Ann

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Hoe gaat het met de mama en papa in spe?
Zijn er nog meer eitjes bij gekomen?

Groetjesssssssss

Peggy

Hoi hoi,

Bo is bijna niet meer vd eitjes af te krijgen.Dirkje helpt ook af en toe mee maar volgens mij doet Bo het meeste werk  :D

Het is,denk ik, bij 4 eitjes gebleven en vanaf woensdagavond broeden ze best goed.  Vanaf donderdag/vrijdag broeden ze de hele dag.
Nu heb ik net met een klein zaklampje gekeken ( geen officieel schouwlampje )  dus het sloot er niet netjes omheen maar tot dusver zie ik nergens rode adertjes of een oranje/rode gloed. Ik zie wel verticale strepen? maar geen adertjes ofzo.  Kan dat nog komen of zijn ze simpelweg niet bevrucht ?
Zou wel jammer zijn.
Bo is trouwens net een pitbull nu  :o  ik ben echt trots op haar en ook op Dirkje hoor want ze doen het echt heel goed samen.
Echt heel mooi om te zien..Ze zijn nu toch al sowieso een dag of 3 goed aan het broeden dus als ze bevrucht zijn ,moet ik toch iets zien of is dat nog te vroeg?

Gr Peggy

Sally

hallo Peggy,

Over het schouwen van een eitje kan ik niks zeggen, ik heb hier totaal geen ervaring mee. Dus zou niet weten vanaf welke dag je iets zou moeten kunnen zien...
maar wil maar even komen zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat Bo en Dirkje het nu goed doen, en dat ze goed broeden op de eitjes.
Nu maar hopen dat ze bevrucht zijn he!
Ik duim in ieder geval met je mee ;)

Groetjes Sally

Anke

Hoi Peggy,
Wat goed dat Bo en Dirkje nu samen broeden!!
Ik dacht dat je met een dag of 4 al iets moet kunnen zien in de eitjes. Maar helemaal zeker weet ik het niet :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes