Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi allemaal, even gauw een berichtje...ik reageer later op de dag nog even op jullie lieve berichtjes maar ga zo weer weg...enne als ik vnv afgewerkt ben dan zal ik eens een paar foto's plaatsen van Bo&Dirkje..

Ik kom net van Chantal en mandy af..wat een schatje zeg,  zo lief zo tevreden;  heerlijk gewoon  :-*

en bij thuiskomst vond ik een derde eitje en Mw Bo broedt nu weer..nu is ze trouwens even aan het eten...heel kort maar want ze gaat alweer terug naar haar eitjes...volgens mij doet dirkje weinig tot niks  ::)  ja hoor Bo zit alweer op de eitjes...zo mooi om te zien.

Ik houd jullie op de hoogte.
Toch liggen de eitjes gewoon op de bodem vd kooi...dirkje gooit ze iedere keer aan de kant...heb het er net even met chantal over gehad...ik wil toch op die plek een heel laag doosje plaatsen zodat ze het zaagsel niet meer zo weg kunnen gooien....dit heb ik zojuist gedaan...eitjes voelen nu wel warm aan...ben heel benieuwd.. leuk leuk leuk...

Bo heeft zojuist zitten eten toen ik het doosje erin zette...hopelijk gaat ze er dadelijk toch weer opzitten...

gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Jazeker spannend Petra...helaas zat Bo bij thuiskomst niet te broeden...het valt me op dat ze net na het leggen wel een tijd broedt maar daarna niet zo meer...ik ga zo werken en dan hoop ik dat ze straksjes toch wel weer gaat broeden..ben benieuwd..

Petra;  ik vond het superrr gezellig vanmiddag,  zekers voor herhaling vatbaar  :D

Gr Peggy

Wilma1

De eitjes liggen niet koud binnen en kunnen wel wat hebben, sommige valkjes gaan pas broeden als alles is gelegd ??? heb ik wel een gehoord, wie weet heb jij zo'n koppel ???

Wel erg spannend allemaal hoor!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Petra*

Hoi Peggy,

Ik heb ook een heerlijke dag gehad  ;)!
Smorgens eerst jouw valkjes mogen bewondern, en ik had echt zo iets van: WOUW  :o!! Wat een beauty's, stuk voor stuk!!
Dan heb je toch zoiets van; moeilijk om al die schoonheid over te brengen op een foto..
Daarna lekker op kraamvisite bij Chantalleke, waar we ook een supertrotse vader aantroffen  ;D. Vond het heel leuk om te zien!
Daarna lekker weer heel de middag over valkjes gekletst.
Dat kun je meestal niet, want de mensen hebben na een paar zinnen, al genoeg gehoord  :P.
Je lieve ondeugende kindejs gezien en mee gemaakt  :-*.
En nu nog op verjaardag bij de vader van Sjef, dus al met al, een dagje lekker genieten, op een gewone woensdag, heerlijk toch ??

Groetjes Petra  :D

Anke

Hoi Peggy,
Alweer 3 eitjes!! ;D
Arme Bo, moet ze al het werk alleen doen?
Ik ben benieuwd wat ze van het lage doosje vinden...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Ik ga wel duimen dat Dirkje ook mee gaat broeden.
Het gaat natuurlijk niet zo he.
Alleen maar de lusten en niet de lasten >:(
het zal vast allemaal goed komen ;)

Caroline

Het lijkt Eros wel  :o zo zijn de jongen geboren en zo zitten ze weer te wipwappen.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Wél de lusten  :P níet de lasten  ::)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Peggy

;D ;D ;D ;D idd Wilma  ;D ;D ;D ;D

Hoi hoi lieve allemaal,

Ik denk toch dat ik goed nieuws heb...vanaf gisterenavond ongeveer ( denk ik ) broeden zowel dirkje als bo...nu zit bo lekker te eten...heb net alles weer ververst en dirkje zit weliswaar te broeden  ;D...toen ik thuiskwam gisterenavond zat Bo ook te broeden en vanmorgen ook dus wie weet....
Mss heeft ze gisterenochtend wel haar laatste eitje gelegd en gaat het nu beginnen  :D  wel mooi hoor hoe de natuur in elkaar steekt;  ze eet eerst wat vh eivoer,dan vh zaad, dan gaat ze nog even naar t mineraalblok en dan drinkt ze weer wat en nu gaat ze weer naar haar eitjes..heel bijzonder..

Gr Peggy

Peggy

En Caroline,  gisteren heb ik ze idd weer betrapt op een wip  :D

Dat vind ik ook Jeanine;  niet alleen de lusten maar ook de lasten...maare zoals je leest is meneertje toch mee aan het broeden dus wie weet...mss heeft ie je wel gehoord  ;) ;D

Wilma,  leuk zeg de foto's die je hier geplaatst hebt...het is toevallig ook nog dezelfde kooi...dank je wel hè voor het delen van je ervaringen...ik heb er veel aan,echt waar.

Ik heb dus gisteren een laag doosje in de kooi gezet met een dikke laag zaagsel dus nu liggen de eitjes niet meer 'bloot'op de bodem. Dirkje is momenteel ook wat rustiger,  gelukkig.

Luchtvochtigheid is momenteel 58%...die blijf ik natuurlijk goed in de gaten houden...ik weet iig hoe ik die omhoog kan krijgen door alle tips hier dus dat ik wel erg fijn.

Zou ik dus over enkele dgn kunnen kijken of de eitjes bevrucht zijn ?

eitje 1 is gelegd op 23 februari
eitje 2 is gelegd op 25 februari
eitje 3 is gelegd op 27 februari

maar er wordt dus eigenlijk pas sinds een dag goed gebroed.

Gr Peggy

Wilma1

Ja, apart is dit bij dieren  hè  ::) wij lijken alles uit boekjes te moeten leren en bij hun zit het er gewoon in.

Maar wie weet, als wij niets zouden leren  ??? we óók wel op ons gevoel af zouden gaan ??? Kijk in de verre landen, daar worden ook kindjes geboren zonder zorginfo etc. al is de overlevings kans dan vaak minder, maar het kán wel  ;)

Bijzonder eigenlijk als je hier diep over gaat nadenken  ::)

ps. niets te danken, ik vond het een erg aparte ervaring dat het zó ook kan, met een simpel doosje  ;D in "nood"  :P

De volgende nestjes waren in een plastic vissenbak (vanwege het gewicht, aan mijn kooi een blok erin was de ruimte te klein toen) wat ik had afgeplakt en een kijkgat aan de zijkant had gemaakt, net een kijkdoos  ;D ook dát is prima gegaan en veel ruimte erin  ;)

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...alweer een eitje en ze broeden nu alle twee ...jaja...dat komt wel in orde hoor! Grtjs Ann

*Petra*

Hoi Peggy,

Het is nu al superleuk, kun je nagaan...  :P
En wat goed dat er nu dan toch goed gebroed wordt, en nog wel door beiden!! Heel super, die natuur, geweldig hé?!
Geniet er maar lekker van, ik duim voor je, dat het zo door blijft gaan!!

Groetjes Petra  :D

Peggy

Fototijd!! ;

Hier eerst enkele foto's van Bo&Dirkje..hier hadden ze nog maar 2 eitjes,  inmiddels hebben ze er 3  :D

Zien jullie het blauwe plekje bij Bo op der snavel?  heeft ze sinds kort...wat kan dat zijn?  Dirkje heeft ook een blauwe streep over zijn snavel lopen maar heeft dit al vanaf het begin.

Ik kom strakjes terug met meer foto's...
even Sam halen,boodschappen doen etc etc etc..

Gr Peggy