Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...gefeliciteerd met het tweede eitje hoor !
Ze zulen aan het oefenen zijn en de volgende keer gaan ze er misschien toch wel op broeden he ! Grtjs Ann

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Kan je geen tips geven maar wil je wel feliciteren met het tweede eitje van Bo en Dirkje.

Echt geweldig dat je Poppetje heb kunnen kroelen :D

Peggy

Hallo allemaal,

Bo begint toch wat meer te broeden  :D

Ik ga zo weer even naar de jumper,  want mijn eivoer is op...Ben nu wel bezig om de luchtvochtigheid wat omhoog te krijgen hier want die is toch vaak aan de lage kant ..bakken aan de verwarming en vochtige doeken op de verwarming en heb ook aan de zijkant vd kooi een vochtige hydrofiele luierdoek hangen...ze zitten zo en een beetje beschut en de luchtvochtigheid gaat iets omhoog.

heb ik nog een vraagje;  als er een deukje of wat in het eitje zit ,  dan lakken sommige van jullie dit met een beetje nagellak;  stomme vraag mss maare watvoor nagellak...gewoon de doorzichtige of een speciale repareer valkparkietenei nagellak ?  ;D :P

Bo&Dirkje hebben nu gewoon zaadvoer in de kooi en eivoer,sepia,mineralenblok,water,grit en kiezel, Hebben ze nu nog evt wat extra nodig ??

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Het gaat bij jou nu dus ook spannend worden.  ;) :D
Ik heb ook al wat bij de topic kweken gezet.  ;)
Voor het lakken kan je gewoon die doorschijnende nagellak gebruiken.
Wat het eten betreft,je hoeft ze nu nog niet echt elke dag eivoer te geven.
Als ze eenmaal donsjes hebben kan je ze het wel elke dag geven en dan ook trosgierst,donker brood,kiemzaad,fruit en groentes.
Het brood deed ik meestal wat vochtig maken.
Dat kan je ook doen met het eivoer maar is niet echt nodig.
Ben heel benieuwd van wat er gaat gebeuren en gaat komen.  :D
Oja,en voor de luchtvochtigheid kan je ze ook regelmatig een badje aanbieden of hun besproeien,maar wel oppassen dat de eitjes dan niet nat worden. :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

Dank je wel Yvon voor alle adviezen enzo.

enne het gaat mss wel spannend worden ja...de luchtvochtigheid is momenteel 62% dus dat is alvast oké...er wordt helaas de laatste uren niet meer gebroed..
:-\   Dirkje is wel af en toe te zien bij de eitjes maar die is dan heel erg aan het trubbelen met de houtsnippers enzo...hij heeft niet echt de rust om erop te gaan zitten...Bo broedde vanmorgen en vanmiddag wel een tijdje en zit dan ook heerlijk rustig en ontspannen.

Kimmie,  ik heb eitje nr 1 er ook bijgelegd vanmiddag.

en het klopt hoor Manon;  Bo& Dirkje zijn nog wel aan de jonge kant ,daarom had ik hun ook nog geen blok gegeven  ::),  tja nu doen ze het gewoon op deze manier..even afwachten ja hoe dit gaat lopen...ze zijn beide bijna 11 mnd oud nu.

Ann en Jeanine,  dank je wel voor de felicitaties hoor  :D  Het is wel heel leuk hoor.

Hoop toch eigenlijk wel dat ze meer gaan broeden...

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hey,

een 2de eitje. Gefeliciteerd zeg. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Spannend zowel voor jou als voor B&D.

Groetejs Anja

Anke

Hoi Peggy,
Gefeliciteerd met eitje 2 ;D
Nu maar hopen dat ze ook echt gaan broeden!!
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro

Hoi Peggy,

Wat leuk, gefeliciteerd met de eitjes.
Ben je al van de schrik bekomen ;), het is wel leuk toch eitjes.

groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Dierenfreackske

Hoi .wat spannend hoor ! Ik ben ook echt heel benieuwd zeg
Ik blijf je volgen hoor ! Grtjs Ann

Caroline

Citaat van: Peggy op 25 februari 2008, 11:54:32
Hoi hoi,
Ben ik even, wel een beetje laat, sorry.  ::)
Bo heeft zojuist haar tweede eitje gelegd,  wederom op de bodem vd kooi,  ze zit er nu wel op...maare het eitje ligt niet op het zaagsel ofzo....ze ''gooien'' zelf iedere keer het zaagsel en houtsnippers opzij....Nu heb ik toch enkele vraagjes;

* Wat moet ik nu doen met eitje nr 1,  dat ligt nu, zeer koud te zijn, in het doosje ?
Ik zou de eitjes bij elkaar doen en mocht er eentje sneuvelen door het voetballen, deze in ieder geval omwisselen voor een neppertje, dan heeft ze in ieder geval niet het idee er eentje te missen met de kans dat ze door blijft leggen.  ;)

* Moet ik Bo & Dirkje mss ergens anders neer zetten...het kan namelijk ontzettend druk zijn hier in de hk  en de jongens willen natuurlijk steeds even bij de kooi staan om te kijken ?
Ik wil ze toch ook eigenlijk zoveel mogelijk hun rust geven...ze hebben al geen blok.
I.p. zijn je valkjes deze ontzettende drukte wel gewend natuurlijk .... je hebt mijn huishouden meegemaakt  :o ook hier in de huiskamer heb ik vorig jaar gewoon 2 koppeltjes broedend gehad, inclusief de jongen e.d.
Je krijgt er wel makkelijke vrije jongen van hoor en .... de ouders verhuizen tijdens het broeden, al doen ze het nog niet goed, veroorzaakt alleen maar stress, zou ik niet doen.  ;)
Gewoon tegen de boys zeggen, kijken mag maar niet de hele tijd en van de kooi afblijven .... gaat hier ook goed .... kwekende valkjes zijn van mama.  ;)

*  Heeft het zin om nu alsnog een blok te gaan kopen ? Want nu ligt het eitje dus gewoon op de bodem vd kooi...op dit moment,terwijl ik dit typ is Bo ervan af gegaan en is dirkje ermee in de weer...Is het niet slim om er toch wat zaagsel bij te leggen nu ?
Zelf ben ik een voorstander van broeden in een blok .... lekker rustig voor de ouders, je kunt er lekker een dik pak zaagsel in leggen, wat de kans op spreidpootjes verkleind, en ..... hier weten ze .... in de grote kooi mogen ze wipwappen gewoon omdat het lekker is  :P en als ze aan de beurt zijn, gaan ze in de broedkooi met blok en leggen ze keurig binnen 2-3 weekjes hun eitjes daarin. In mijn ogen voorkom je daarmee, dat ze maar te pas en te onpas eitjes blijven werpen hoekjes, gaatjes of bodems.

Als ze pertinent op de bodem willen broeden zou ik grotendeel van de bodem, de houtsnippers verwisselen voor zaagsel .... de snippers zijn veel te hard en kunnen makkelijk de eitjes beschadigen.  ;) Zeker tijdens een potje voetbal maar ook als ze het eitje onder zich schuiven.  :)

Enne Dorothé...hebben de eitjes dan al die dgn koud gelegen en is daar toch nog een donsje uitgekomen ?
Eitjes kunnen heel vele hebben .... ik heb hier eens 2 eitjes even bewaard .... gewoon op kamertemperatuur, het best is dan als het voor lange tijd is, dit wel in een schaaltje met wat schelpzand of gewoon zaad te doen met de puntkant naar beneden maar dit kan dan makkelijk een week of 2. Ik heb hier een keer een eitje van Coco, van de bovenste stok af naar beneden zien vallen in de houtsnippers, zeker 130-140 cm hoogt ..... bewaard in een schaaltje zaad en daarna gegeven .... hieruit is Zowie van Monique geboren.  :D

Gr Peggy
Ik vind het wel leuk allemaal hoor  :D  Maar omdat ik er niet zoveel verstand van heb,zijn alle tips welkom..
Ik zet dit berichtje ook nog even bij het topic kweken.
Als je vragen hebt mag je me ook gewoon, maieln hoor en trouwens je hebt mijn nummer .... ik ben 24 uur per dag bereikbaar op mijn gsm .... gewoon bellen.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Wat lees ik nu toch allemaal  :D Gefeliciteerd met de 2 eitjes van Bo en Dirkje, ... spannend hoor en ik hou het hier zeker in de gaten  :D

Groetjes Karin

*Petra*

Hoe gaat het daar??
Ik kom morgenvroeg weleens even kijken  ;D ;D!

Tot morgen,
Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Wilma1

Twee eitjes  :o wat gaaaf  :D :D :D en ook in een doosje  ;D.... Ik had ook een koppel wat in een doosje de jongen hebben grootgebracht en dit is uitstekend gegaan.

Ze zijn geboren in een sierbol

wat in de voliere hing en daarna heb ik alles overgezet in een aparte kooi en een doosje geplaatst voor meer ruimte voor de jongen.

Zo zag het eruit  :D

Veel plezier!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Misschien wachten ze gewoon op eitje 3 en gaan dan goed broeden ;)
Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen :)
Ik hou het in de gaten :D

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...ik hoop dat het lukt daar met de eitjes !
Grtjs Ann