Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske




Peggy



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Hallo lieve allemaal,  hebben jullie mijn nieuwe kanjer al gezien hier in mijn boekje?  wat een mega stuk hè.  Dank je wel hoor Caroline voor het plaatsen vd mooie foto's van onze prachtige Joep!
Ik vind hem werkelijk zo mooi.  maar dat wist je al  ;D

Manon;  dank je wel voor je felicitaties.  Jij ook heel veel plezier en geluk met mooie Tinco ( TT ).

Petra ;  Ik had de naam al wel wat langer in mijn hoofd ja.  Zo vind ik Loek ook een mooie naam. Maare Joep vind ik nu net wat mooier. Past ook goed bij onze nieuwe kanjer.
Debby en Natacha;  leuk dat jullie de naam ook zo mooi vinden.
Mara;  jij ook bedankt voor je felicitaties hè.
Dorothé;  jazeker;  hij is zeker heeeeeeeeeeeel mooi.  Ben superrrr blij met hem.
HanJan;  wij vonden het ook een hele mooie stoere naam.  Zeg nou zelf ;  het is toch ook gewoon een JOEP  ;D ;D
Enne Petra;  ik ben alweer een beetje terug op deze aarde hoor;  ik was en ben nog steeds heel erg blij ja met het feit dat Joep hier mag komen wonen.  Ik dacht echt;  die is allang weg tegen de tijd dat ik mag kiezen  ::)  maar gelukkig; mijn nieuwe ventje was er nog.

Ik oefen trouwens iedere dag met mijn 4 tal.  Gisteren sprong poppetje in de kooi op mijn hand om lekker vh trosgierst te eten..ik schrok er gewoon van  ;D  dat wil dus zeggen dat mw me toch wel vertrouwt,  gelukkig.
Bo & Dirk springen sowieso meteen op mijn hand,met trosgierst en Belle trouwens ook.  Ik ben nu met Belle aan het oefenen dat ik haar ook mag kroelen gewoon in de kooi of buiten de kooi.  Ik mag haar wel kroelen via de tralies en op de wc of op de gang enzo maar als ze los is,gewoon in de hk, vindt ze dat niet zo'n goed plan;  gek ding is het toch ook hè?  maar ze is zo lieff. Ik denk dat ik het wel voor elkaar krijg dat Bo zich weer laat kroelen.Dirkje weet ik niet.  Hij komt wel altijd in de kooi naar mij toe en eet vanalles uit mijn handen maar kroelen vindt ie niet veel aan. Geen probleem kerel;  dan doen we dat toch niet....soms probeer ik het wel hoor  ;) . Hij springt overal heerlijk jaloers tussen als ik een ander valkje de aandacht geef maar wil zelf niet aangeraakt worden;  watje  ;D
En toch komt het helemaal goed;  sterker nog;  het is al goed.Ik blijf gewoon heerlijk oefenen. Ik heb gelukkig wat dat betreft geduld genoeg. Het is ook zo leuk; dat gekneuter met ze.

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Heb even voor de gein twee berekeningen, mbv mutatie calculator,  gemaakt v Joep en Belle. Joep heeft 66% kans op split witmasker dus een berekening met die split en een berekening zonder split witmasker ;

Ouders:
Vader ; Bont Gepareld  {X1:Cinnamon} = Joep

Moeder ; Witmasker Bont Gepareld      =    Belle 

Nageslacht:
Jonge man   50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker
Jonge pop   50.0 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker



Ouders:
Vader ; Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}

Moeder;Witmasker Bont Gepareld

Nageslacht:
Jonge man   25.0 % Witmasker Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon}
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker
Jonge pop   25.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker


Leuk hè ?

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi Peggy,

Wat een kanjer is Joep en wat een gave naam!
En wat leuk zeg die berekeningen... ben ik ook heel erg mee bezig, maar moet nog eerst zien of de valkjes wel koppelen met degenen die ik in gedachten had...
Maar het is  wel heel leuk om er mee bezig te zijn he en om uit te zoeken welke mutaties eruit komen...

Veel plezier met Joep en we blijven jullie zekers volgen!

Groetjes Manon

Peggy

Citaat van: Kruimel op  7 januari 2008, 16:39:05
Hoi Peggy,

Wat een kanjer is Joep en wat een gave naam!
En wat leuk zeg die berekeningen... ben ik ook heel erg mee bezig, maar moet nog eerst zien of de valkjes wel koppelen met degenen die ik in gedachten had...
Maar het is  wel heel leuk om er mee bezig te zijn he en om uit te zoeken welke mutaties eruit komen...

Veel plezier met Joep en we blijven jullie zekers volgen!

Groetjes Manon


Gezellig manon dat je ons blijft volgen en zoals je al weet;  dat is wederzijds  ;D  en je hebt gelijk hoor; wij kunnen koppelen zoveel we willen maar de valkjes zelf moeten ook willen.  Maar het blijft een hele leuke bezigheid,  dat gekoppel en gepuzzel.


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Hartelijk gefeliciterd met jullie nieuwe stoere aanwinst.
Ik vind het ook een echte Joep  ;D
Het is een schoonheid.

De mutatieberekening is erg intressant ondanks dat ik erzelf niet veel van snap ;D ;D

Voor je het weet mag je Joep gaan halen en hebben jullie alweer een 5-tal.
Weet je al hoeveel valkjes je in totaal wilt hebben?

Groetjes,
Jeanine

Peggy

Ik ben eigenlijk van plan om na Joep geen valkje meer te kopen...wel hoop ik ooit een nestje te krijgen van Bo&Dirk en/of van Belle & Joep en ja daar zullen best wel jonkies bijzitten die ik niet weg kan en wil doen. één wil ik er sowieso nog en als dat dan ook nog eigen kweek is,dan vind ik dat natuurlijk helemaal oké.  ;D

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Peggy,
Uiteraard heb ik de foto's van je knapperd al gezien ;D
Echt heel leuk dat Joep bij jullie komt wonen.

Wat goed dat Belle ook al op je hand trosgierst komt eten!
Ik vind het ook erg leuk om te spelen met de mutatiecalculator. Zo krijg je steeds nieuwe ideeen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Gaaf hoor Peggy zo rommelen met de mutatiecalculator..

ik zou de splits van Duuk niet eens weten eigenlijk..zal eens gaan zoeken in Petra haar boekje.. zal er vast wel instaan..  :)



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kaatje

Hoi Peggy,



Wat een plaatje is Joep zeg en ja ik heb de foto's gezien hoor en kan me dan ook heel erg goed voorstellen dat je hem heel erg mooi vindt, heerlijk gevoel geeft dat hè ... echt zo'n smoorverliefd gevoel lijkt dat wel !!

Je bent erg verwend door Caroline en namens mij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :D

Zo eindelijk eens reageren in je boekje ... ik heb in meerdere boekjes geprobeerd om vanaf het begin te gaan lezen, maar ik heb gemerkt dat daar geen beginnen aan is, ... daarom begin ik gewoon vanaf vandaag met reageren  ;)

Hee goed Peggy, ik lees dus dat het eigenlijk al heel erg de goede kant opgaat met het "opnieuw tam" maken, je boekt in ieder geval resultaat en dat is natuurlijk alleen maar positief !!

Wat je zelf al aangeeft, gewoon leker blijven oefenen en dan weet ik ook zeker dat het helemaal goed gaat komen, vooral als de andere valkjes straks Joep zien kroelen met je, dan denken ze ongetwijfeld, yes ... dat willen wij ook !!!

Hehehehe, ik zie dus dat je al met de mutatie calculator hebt zitten spelen, nou ik heb er dus totaal geen verstand van maar het zullen ongetwijfeld mooie jongen gaan worden, ik ben heel erg benieuwd als de tijd daar rijp voor is  :D

Ik blijf je boekje nu ook zeker volgen hoor  :D

Groetjes Karin


Mico

Hoi hoi Peggy,

Ochhhhh wat een knapperd is jullie nieuwe aanwinst  :D
Gefeliciteerd maar weer !!!  ;D
Zeker wel moeilijk he dat wachten tot jullie hem eindelijk kunnen halen  ;) :P

Groetjes,
Miranda en Corine

Caroline

Ze komt hem eerst met Petra nog een keertje knuffelen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Ja dat zou ik wel heel gezellig vinden caroline  ;D  Ik heb je inmiddels een mail gestuurd .Laat maar weten wanneer het voor jou het beste uitkomt.


Hallo Karin,  wat gezellig , dat je ook eens komt kijken. Joep is idd een echte knapperd. Iedere keer als ik weer nieuwe foto's van hem zie,  begin ik weer te stralen. En net wat je zegt;  ik ga met Joep echt meer oefenen qua kroelen enzo want ik denk dat met name de eerste periode erg belangrijk is en dan verwacht ik idd dat de anderen snel volgen want die zijn me toch een partij nieuwsgierig. Toen Nikkie nog leefde en hij steeds bij me zat,  waren Bo & Dirk ook vaker bij mij te vinden dus wat dat betreft heb ik er alle vertrouwen in.
Poppetje is gewoon angstig maar als ik met haar naar een andere ruimte ga,dan laat ze zich wel kroelen maar ontspant nog niet echt maar gisteren zat ze bijv,uit de kooi, op een stok en zat ik heel dichtbij en dat lijkt ze echt niet erg te vinden dus ik vind echt dat mijn mooie meiske het goed doet.  Ze is bovendien gewoon heel erg lief.Pikt en bijt helemaal niet.
Leuk nieuws trouwens;  Bo laat zich wel door Sam kroelen en niet een beetje kroelen hè...mw draait haar koppie alle kanten op zodat Sam erbij kan.Sam ( en ik ) is natuurlijk apetrots en heel blij dat Bo zich wel door hem laat kroelen. Bij mij doet ze het echt niet...ze knabbelt wat aan mijn vingels( wel heel lief ) maar ik mag haar niet kroelen.  Ik vind het wel erg leuk voor sam dat hij het wel mag  ;)

Is idd geen doen Petra om alle boekjes bij te houden.Geen beginnen aan. en als je iets wilt weten hoef je niet terug te lezen hoor...ik vertel het je gewoon nog een keer.Je hoeft het maar te vragen  ;)

Hoi Miranda en Corine;  wat gezellig jullie ook weer eens te ''zien''.   Ja onze joep is een lekker ding hè ?! 
En ja ik kan best nog even wachten en met een beetje geluk mag ik hem heel binnenkort al een keertje live zien. Maar ik verheug me wel op zijn komst hoor. Hij is zooooo welkom!  ;D

Hoi Anke ;  Belle kwam al langer op mijn hand zitten, zo ook Bo & Dirk.    poppetje twijfelt gewoon wat langer maar uiteindelijk komt ze wel heel dicht in de buurt en vd week sprong ze in één keer bovenop mijn hand  8)  stoer wijffie  ;)

Hoi Debby; ben wel blij dat zo'n mutatie calculator bestaat, anders zou ik het helemaal niet weten.
Weet je inmiddels de splits v Duuk ?

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Hoi Peggy,

Fijn dat jet al zo goed gaat met je bijna 5-tal!!

Enne Duuk heeft geen splits, hij heeft iig geen gele vlekjes in zijn nekje.

Tja, we gaan binnenkort lekker kroelen met onze toekomstige valkjes. Leuk hé?!!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !