Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

danoontje

 ;D hoi peggy
ik vind het een schattig valkje.
juist die giertjes hebben wat vind ik haha
geniet er maar van.
en zelf laten eten is heel verstandig.
groetjess anietje ;)

Caroline

Ach dat kale koppetje.  :-\ Heeft Dirkje dat nu al zo snel gedaan of was ze al iets geplukt door de ouder??

Ow, trouwens een erg mooi valkje, mooie pareltjes.  :-*

Leuk dat jullie nu  toch een volière  krijgen, jammer dat er 3 nog gewiekt zijn, die zullen dus pas in het voorjaar naar buiten kunnen maar .... dan kun je nog wel eventjes lekker genieten van ze deze winter want in de winter is de band toch wel iets anders met volière valkjes, merk ik hier. Al heb ik dan geen valkjes buiten in de volière.  ;)

Heel veel plezier met je 5 valkjes.

Fijne weekend.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Peggy

Ik zie inderdaad dat alles goed gaat hier. Mocht je nog interesse hebben, je mag best wel een keertje bij mij naar de voliere komen kijken hoor, om ideeën op te doen.

mara

Sanna

Hoi Peggy,

Zo, dus Belle is ook eindelijk thuis? ;) Ze is heel mooi hoor, ondanks het kale koppie. Dat groeit gauw genoeg bij. Ik ben benieuwd naar je voliere, heb je er al tekeningen van?

Groetjes, Sanna

*Yvon

Hoi hoi

Leuk !!  :D
Eind van de maand dus een buitenvoliere.  :D
Hopelijk is de buitentemp. dan nog lekker genoeg .
Wat een leuke en lieve foto's van je zoon en de valkjes.  ;D

Weten je geliefde buurtjes al van de voliere ?  ;)

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

Hoi hoi,  zo ben weer afgewerkt  ;D

Caroline ; Belle was al wat kaalgeplukt door de ouders en daarna werd ze ook weer door een ander valkje geplukt omdat ze onder de pap zat en ze liet dat ook toe.
Dirkje plukte haar wel erg fel en ze wilde ook weg maar dat lukte haar niet zo goed,  vandaar dat ik ze uit elkaar heb gezet. Zo gaat het ook goed.  Zazu blijft Belle heel lief opzoeken dus dat ik natuurlijk helemaal oké  ;D

Yvonne,  ja ik hoop dat de temp nog hoog genoeg is eind aug...weet eigenlijk niet hoe koud en of warm het nog mag zijn op het moment dat ik binnenvalkjes naar buiten wil doen.
Weet iemand van jullie dat misschien ?

Sanna,  ja Belle is ook thuis.  ze is echt een schatje met der aasgieren-koppie  ;D  Ze bedelt nog wel hoor,  dus ze krijgt nu 2x dgs nat eivoer ( papje ).  Ze eet wel af en toe zaadjes hoor maar niet echt veel moet ik zeggen. even in de gaten houden !
De voliere wordt tegen de zij schutting aangebouwd...tegen de aanbouwmuur vd buren ( leuke buren ).  2,5 m breed x 2 m diep en 2 hoog. De linkerkant is dicht en de rechterkant is gewoon open...de voliere komt ong 80 cm van mijn achterraam te staan dus ik kan vanuit binnen straks de voliere goed inkijken.  ;D
Aan de linkerzijde ( dichte zijde ) komt ook ( tegen de muur ) het binnenhok. Dus ik dacht zo dat het wel een mooie voliere wordt voor mijn viertal.
Oh ja Caroline ;  Nikkie blijft gewoon binnen omdat hij echt een mensenvalkje is en al 11 jr binnen zit...nikkie is niet gekortwiekt.  Bo & Dirk wel.
Heb ik toch nog een valkje binnen en een mooie voliere  ;D

Vanmiddag heb ik de beide kooien trouwens buiten neergezet...was zo gezellig...en volgens mij genoten ze daar heel erg van.
En ik wil natuurlijk mijn valkjes straks net zoveel aandacht geven als dat ik nu doe dus ik ga gewoon verder met genieten,  ook al zitten ze in een buiten voliere. Straks kunnen ze naar hartelust vliegen zonder dat ik een hond moet vastbinden...nu kan onze hond lekker rondlopen en de valkjes lekker vliegen.  Dat is eigenlijk de voornaamste reden waarom ik de valkjes naar buiten wil doen. Heb ook altijd een voliere willen hebben hoor. Het zal ook wel schelen met het poetsen want ik poets me suf hoor...het stof vliegt werkelijk in t rond  ;D

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Citaat van: Peggy op  5 augustus 2007, 23:52:58
Het zal ook wel schelen met het poetsen want ik poets me suf hoor...het stof vliegt werkelijk in t rond  ;D

Gr peggy


En de voliere moet straks niet schoongemaakt worden?? ::) ;D ;D ;D

Peggy

Dat meen je niet hè Sanna !!!  Moet zo'n buitenvoliere echt ook schoongemaakt worden ?  dat waait er dus niet vanzelf af ?
jammer  ::)  ;)

gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Je kan je vogeltjes een beetje extra latten wapperen ;D. Of nog beter, geef ze een doekje en een emmertje met sop, kunnen ze een beetje werken voor de kost ;D ;D ;D

Anja


Mara

Citaat van: Sanna op  6 augustus 2007, 14:23:46
Je kan je vogeltjes een beetje extra latten wapperen ;D. Of nog beter, geef ze een doekje en een emmertje met sop, kunnen ze een beetje werken voor de kost ;D ;D ;D


Hoi Sanna

Maar dan kunnen ze ook gaan staken..... ;D

Mara

Peggy

Mss is het wel aan te leren met een beetje geduld !  en anders maak ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag hun nieuwe paradijsje schoon hoor.  ben niet flauw  ;)
Doe niks liever dan lekker voor mijn kindjes en diertjes zorgen!
Is mijngrootste hobby !  ;D

gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Citaat van: Mara op  6 augustus 2007, 15:20:42
Hoi Sanna

Maar dan kunnen ze ook gaan staken..... ;D

Mara


Ja, maar staken of dat jij het voor ze doet... het resultaat is hetzelfde. Nee heb je, ja kun je krijgen - wie weet trappen ze erin ;D ;D ;D

Mara

Citaat van: Peggy op  6 augustus 2007, 15:28:48
Mss is het wel aan te leren met een beetje geduld !  en anders maak ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag hun nieuwe paradijsje schoon hoor.  ben niet flauw  ;)
Doe niks liever dan lekker voor mijn kindjes en diertjes zorgen!
Is mijngrootste hobby !  ;D

gr Peggy


Hoi Peggy

Zo denk ik er ook over hoor. Alleen heb ik dan geen kindjes. Ik heb je trouwens een IM gestuurd.

mara

Mandy

Zazu en Belle zijn mooie valkjes hoor, echte aanwinsten.
En Belle wordt alleen nog maar mooier als alle veertjes terug zijn gegroeid straks, mooie parels heeft ze ook. :)
En nu maar hopen dat Zazu een mannetje is, zou een mooi koppel zijn. Fluit hij al wat? ::)
En een buitenvolière straks, leuk hoor, wat een uitbreidingen allemaal, je hebt het valkenvirus goed te pakken. :P
Ik heb hier ook 2 valken gehad die niet konden vliegen, een geelwang met maar 1 normale vleugel en een logé die gewiekt was. En gek genoeg was hij de grootste baas en kon overal bij komen. Het zijn behalve goede vliegers ook goede klimmers hoor. ;)
En in augustus kunnen ze makkelijk nog naar buiten. We hebben de laatste jaren vaak een goed najaar, vorig jaar was het zelfs nog 20 graden in oktober! Maar de nachten gaan dan al wel koud worden. 8)
Weet je de prijs al van de volière?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl