Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi allemaal,
Het gaat nog steeds goed hier...Bo komt echt steeds meer naar ons toe, vooral naar maartje.  ze zitten allebei vaak heel nieuwsgierig te kijken ;D
En ik heb ze vd week boontjes gegeven en ja hoor,dat vinden ze idd erg lekker. Morgen weer de kooien schoonmaken en dan maak ik weer wat meer tijd voor de nieuwelingen. Heb een drukke week gehad dus wat minder tijd voor ons valkendrietal.
Heb met mijn jongens en oma de 4-daagse gelopen.was erg leuk en we hebben toch nog geluk gehad met het weer;  de voorspellingen waren regen onweer hagel,  en wij hebben geen drup regen gevoeld hier in Helmond. ;D ;D

Dirkje gaat trouwens soms helemaal in zijn voerbakje zitten;  ziet er zo komisch uit. ;D  grappig manneke ; ons dirkje.

Ik zag het trouwens ja,dat we gezakt waren ;)  fijn dat jullie weer effe wat in mijn dagboek geschreven hebben anders was ik mss wel niet meer te vinden ;) ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Peggy,
Het gaat nog steeds goed hier zie ik ;D
Leuk he als ze steeds dichterbij willen komen ;D
Ik las bij mij dat je ook de kooi open ging zetten.
Heb je het al geprobeerd?
Veel plezier!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Peggy,

hier een tip van Flip  ;D ;D ;D
Als je de kooi open gaat zetten en ze komen uit de kooi en scharrelen lekker rond let er dan wel op dat ze weer terug in de kooi kunnen. In de vorm van een trapje of zo.

Wat een kanjers zeg. De avondvierdaagse gelopen. Kei goed hoor.

Groetjes Anja

Wilma1

11 juni 2007, 11:12:28 #153 Last Edit: 11 juni 2007, 22:23:00 by Wilma1
Zo te lezen gaat het steeds beter met de valkjes..... zo zie je maar, geduld en blijven proberen...  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Little Cockatoo

Jep, een trapje dat werkt erg goed. Die hebben wij ook en ze gaan zelf weer hun kooi als ze honger hebben of willen slapen.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Peggy

11 juni 2007, 23:37:46 #155 Last Edit: 12 juni 2007, 23:04:16 by Peggy
Hallo...even weer een update!

Het gaat super hier.  Ik beleef steeds meer plezier met Bo en Dirk. Bo is echt helemaal gewend en langzaamaan heel tam aan het worden.Komt in de kooi naar je toe als je je vinger door de tralies steekt..je mag haar dan kroelen,ze knabbelt aan mijn nagels. Dirk komt wel steeds naar me toe,in en uit de kooi, maar hij wil nog niet echt geaaid worden maar hij komt dus wel ;D  Dirk is echt zo'n schat!  ben helemaal weg van hem ;) Gisteren liepen ze hier alledrie over de grond heen en dan staan ze op een gegeven moment alledrie op mijn voet ::)  Dirkje ziet mijn voet dus wel zitten ;D

Anke; op dit moment zijn ze allebei vrij snel uit de kooi wanneer deze opengaat dus dat is helemaal super.  Dirkje is er de laatste dgn als de kippen bij wanneer het deurtje opengaat 8) een trapje heb ik nog niet maar een lange houten stok wel en daar klimmen ze dan op en kunnen zo de kooi weer in wandelen....ik ga denk ik een coole touwladder maken ;D

Dus ja ik kan niet anders zeggen dat het supergoed gaat hier...ben helemaal happy en zeer tevreden.



Mooie foto hè; Bo gaat echt bij iedereen zo op de vinger zitten. Dit wordt trouwens de foto op Sam's verjaardagstaart;  jaja ons manneke wordt volgende week dinsdag alweer 7 jaar!



Dirkje kwam helemaal naar me toe en ging vlakbij mij zitten slapen...nou dan vind ik dat het heel goed gaat.  Is toch gewoon superlief dit.  En wat een stuk! ;D



en ja hoor,  hij begint het badje ( ovenschaal  ;) ) wel steeds leuker te vinden.



onze Nikkie blijft onze grootste kroelkont



Does is naar de kapper geweest ;D ze is nu zo zacht.  Nu kan ze straks op vakantie lekker dollen in het zand en in de zee zonder dat ze daarna onder de klitten zit ;)

En dan heb ik nog een hele leuke update ;

Morgen ga ik ons 4de valkje uitzoeken ;D  uit een nestje van 5 heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie bonte witmaskers en ik heb de eerste keuze.  Ben helemaal happy.



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Wilma1

Heey Wat leuk  :D een foto van Sam met Bo op zijn taart  ;D... er komt toch een 4e valkje bij om het aantal gelijk te maken ??? gaat het goed met de ionisator ???

Wij hebben hem op de camping laten staan  :-\ ::) hij moet even worden opgestuurd naar hier, want ik mis hem wel hier ....stom hè ??? maar ook zoveel mee voor 2 wk. ::)  ;D

Succes met jullie nw aanwinst...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuke valkejs heb je toch.  :D
Sam krijgt volgende week een te mooie taart om aan te snijden,maar vast te lekker om het niet te doen.  ;D
Dan denk ik dat je morgen naar Marlies gaat.  ;) ;D
Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.  :-\
Iig heel veel plezier morgen !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

het gaat heel goed met de ionisator...hij doet prima zijn werk..heb het ding vd week schoongemaakt en het stof wat erin zat ::) ::)  pikzwart was mijn doekje ;D.
Dus het komt helemaal goed.

Ja een heerlijke en een hele mooie taart krijgt ons manneke...ik bestel die altijd online via hema.nl,  is een echt aanrader.
nee ik ga bij nader inzien niet naar Marlies, heb nu een nestje gevonden wat dichter bij huis. Scheelt een stuk rijden voor ons,maar de valkjes bij Marlies zien er supermooi uit hoor,daar ligt het zeker niet aan.



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Wilma1

Citaat van: Peggy op 12 juni 2007, 00:00:13
het gaat heel goed met de ionisator...hij doet prima zijn werk..heb het ding vd week schoongemaakt en het stof wat erin zat ::) ::)  pikzwart was mijn doekje ;D.



;D herkenbaar  ::) net of je zo "smerig" bent hè  :P ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Sanna

Hoi Peggy,

Wouw, wat een leuke foto's! Leuk dat ze nou zo lekker tam beginnen te worden. En het gaat dus goed met al dat vogelstof en jullie in huis? ;D Nou gelukkig dan maar, dat is toch dan een zorg minder. Gefeliciteerd met jullie 4e valke. Hoe gaat die heten?

Groetjes, Sanna

Peggy

Das een hele goede vraag. ;D  Ik blijf zazu toch wel mooi vinden. Het bonte witmaskertje van Riny hadden we ook zazu genoemd en dat blijft dan toch in je hoofd hangen hè. Ik had aan Melle gevraagd of hij de naam wilde uitkiezen en hij kwam met van alles,waaronder ook zazu en zazé en Ridder en Biato ;D ( zelf verzonnen ) maar volgens mij vindt ie het wel prima als het zazu wordt.  Ik weet het nog niet helemaal zeker.

Ja en verder gaat het echt goed hier...als ik beneden kom dan begint het hier beneden gewoon te leven;  ze roepen me gewoon en ze willen het liefst meteen uit de kooi. echt genieten hoor!

en jij gaat over twee daagjes heerlijk op vakantie;  das ook genieten en ik zag gisteren bij Ivana in der dagboekje jouw Belle.  Fijn dat Ivana op Belle past, dan kan je met een gerust hart lekker op vakantie. en daarna mag je lekker Beau gaan halen...alleen maar leuke dingen in het verschiet ;D
als ik je niet meer '' spreek ''  ;  een hele fijne vakantie hè!

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Prachtige foto's en het zijn schatten. Nog even en ze komen bij mij logeren en dan zal ik ze eens wat streken leren ;D ;D ;D

Een supermooie taart krijgt Sam. Hij is dus ook op 19 juni jarig. Ton is dan ook jarig. Weer toeval hè.

Gefeliciteerd met je 4de valkje. Een bonte witmasker begrijp ik. Ik vind Zazu toch wel een mooie naam hoor ;) ;)


Groetjes Anja

Peggy

Hoi Anja ;)
Ja zazu blijft een mooie naam maar we hebben toch unaniem voor een andere naam gekozen ;

BELLE

Zo gaat ons nieuwe valkje heten en als hij/zij helemaal zelfstandig is dan komt ie bij ons wonen en gaat ie in de grote kooi bij onze Bo en Dirk. Nog even geduld want het valkje waar we '' verliefd '' op zijn geworden is pas 3,5 - 4 wk oud ( jong ).

Nikkie,           Bo,                  Dirk            &  Belle     ;D ;D

Klinkt wel hè. ;D ;D

Belle is een bonte cinnamon witmasker. Het geslacht weten we nog niet.
Het is een knapperd hoor.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Belle is ook een hele mooie naam. Sanna's valkje heet volgens mij ook Belle.
Ben erg benieuwd hoe je valkje er uit ziet. Dat is nog ff geduld hebben en nu kan je de weken af gaan tellen. Maar uiteindelijk is het het wachten waard hoor.


Groetjes Anja