Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

heel begrijpelijk Riny en daarom wil ik ze ook leren om op te stappen . ik snap het heel goed dat ze nog aan ons moeten wennen.

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Peggy

29 mei 2007, 12:05:29 #92 Last Edit: 30 mei 2007, 22:48:06 by Peggy
Je wilt het natuurlijk ook zo goed mogelijk doen,  je wilt ze niet dwingen en je wilt ook niet dat ze van je weglopen en daar moet ik gewoon een weg in zien te vinden...wat past het beste bij Bo en Dirkje. Ik zie het momenteel als een soort'' sport '' ;D  met als doel dat de valkjes het supergezellig vinden en ook graag bij ons willen zijn. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Het ene valkje is het andere niet en iedereen doet het op zijn /haar manier,toch?  zolang je er maar plezier in hebt denk ik maar.
Gr Peggy

Wilma1

Een speelplek maken is leuk en meestal zijn ze daar wel dol op.....vooral iets met wilgentakken, kunnen ze lekker aan knabbelen.....sokken aan de zijkant van de kooi en hier zijn de 2 valkjes (vorheen in mijn voliere OOK) stapelgek van een rad....(wat je voor hamsters gebruitk maar de grootste)

Daar rennen ze in rond en heb ik aan de kooi hangen.....leuk om te zien..... en kattenspeeltjes...balletje etc......een gewone speelkaart  ;D lopen ze mee te slepen  ::)

Wel fijn dat ze goed met zijn drieën kunnen opschieten.....

DRIE MUSKETIERS  ;D ;D ;D ;D ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Peggy

dank je wel voor je speel ideeen ;D kan ik weer vooruit.
;)

Rianne

Hoi Peggy,

samen met Lin heb ik het stuk "zo maak je je valkje tam" geschreven en geprobeerd zoveel mogelijk vanuit het dier te denken.
Een hand om een valkje heen of een valkje tegen je aan houden geeft je valkje het idee dat hij dan een prooidier is, en dat hij is gevangen. Wat je wel zou kunnen doen is het valkje op je vinger zetten, hem zo houden dat hij jouw kant op kijkt en dan op buikhoogte houden met je hand erboven. Zo hoef je hem niet vast te houden en kan hij evengoed geen kant op.
Dat het lang vasthouden op den duur resultaat geeft, betekend niet meteen dat het de juiste manier is. Ik leer mijn jonge valkjes ook dat ze met de volle hand gepakt kunnen worden, alleen is dit meer uit praktisch oogpunt. Soms landt je valkje ergens waar hij niet op je vinger kan opstappen, dan is het handig dat je hem zo kunt pakken zonder dat hij bijt of zich bedreigd voelt. :)
Hopelijk heb je ook iets aan mijn tip, het zou zo zonde zijn als je 2 prachtige valkjes hebt die bang van je zijn.

Diaantje

Hoi Peggy,

Iemand gaf je de tip de huisarts in te schakelen, heb je dit al gedaan voor een allergietest?
Ong 6 weken geleden had ik enorm last van hoest na 3 weken ben ik naar de huisarts gegaan. De huisarts wilde direct testen doen of ik allegisch was voor parkieten,huisstofmijt en pollen.
Ik heb 2 weken mij afgevraagd of het van mijn valkjes zou komen en ik durfde er niet aan te denken dat het van de valkjes zou zijn... ik voelde me echt ellendig..
Gelukkig bleek ik uiteindelijk geen allergie te hebben voor mijn valkjes en met wat medicijnen is het hoesten weg gegaan. :D
Maar zo zie je dat het bij Wilma anders is gelopen. :'(
Vergeet niet dat een allergie zich op kan bouwen.  :(
Zoals ik je al een keer hebt aangegeven, en ook andere die je een tip/raad hebben gegeven, laat de 2 valkjes die je nog wilt bij Riny... je kan beter eerst een jaar kijken hoe het gaat en dan alsnog volgend jaar 2 valkjes erbij nemen... ;D
Bovendien heb je nu al je handen vol aan het tam maken en kan je ze veel aandacht geven. Als er nog 2 bij komen moet je de aandacht weer verdelen waardoor het naar mijn idee lastiger wordt om ze allemaal tam te krijgen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Peggy

29 mei 2007, 15:25:54 #97 Last Edit: 30 mei 2007, 22:49:24 by Peggy
het valt nu echt mee met, dat het stof op mijn adem slaat maar als ik er wel last van krijg ( weer )dan ga ik naar de ha.
De andere twee valkjes krijgen een ander baasje.Dat vindt Riny prettiger.

Dus we hebben nu in totaal 3 valkjes en misschien komen er in de toekomst wel meer,maar voorals nu laten we het hier bij.
Ik ben ook tevreden zo. en het tam maken van Dirk en Neeltje (  misschien ga ik haar Bo noemen ) gaat echt wel lukken hoor.
Gr Peggy

Sanna

Hoi Peggy,

Let maar op, Neeltje en Dirkje worden hardstikke tam straks, je doet er zo je best voor ;). En je kunt ze nu helemaal je onverdeelde aandacht geven.

Ik moet zeggen dat ik het een hele verstandige en moedige beslissing vind om de andere twee valkjes bij Riny te laten. Ik was er echt heel erg bang voor dat het bij verschrikkelijk fout zou gaan, omdat je direct al zoveel last van de komst van Dirkje en Neeltje had. Het zou toch verschrikkelijk zijn als na een half jaar blijkt dat je een allergie hebt opgebouwd die uitmondt in wat Wilma heeft moeten meemaken :o. En Wilma kan je precies vertellen hoe dat voelt :-\. En ik ben bang dat die kans er wel is hoor. Ik heb nl. tot twee jaar geleden ook 4 valkjes gehad in een voliere die nauwelijks groter was dan de kooi die jij en ik nu hebben, en de dingen die jij beschrijft heb ik nooit meegemaakt. Het was wel ietsje stoffiger in huis, maar ik heb nooit gevoeld dat die lucht op m'n longen sloeg. Ik denk toch dat jouw longen gevoeliger hiervoor zijn. Misschien is zo'n allergie-test nog niet eens zo'n gek idee.

Maar ga maar lekker knuffelen met Neeltje en Dirkje. Je zult zien, binnen de kortse keren smelten ze voor je en kunnen ze zich hun leven niet meer zonder jou indenken ;D ;).

Groetjes, Sanna

Diaantje

Hoi Peggy,

Verstandig hoor dat je de het voorlopig even bij 3 laat!
Is wel een moeilijke keus maar voor jou beter. :D

Ik ben blij voor je dat je minder last hebt van de stof.
Veel aandacht besteden aan de kleintjes des te tammer worden ze!
Maar gaat volgens mij wel goed komen en met wat hulp van Nikki... wel mooi trouwens dat Nikki ze zo makkelijk accepteert na 11 jaar alleen te zijn geweest... ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anja

Hoi Peggy,

Voor dat je het weet zijn die 2 ook supertam hoor. Je doet zo je best voor ze dat het wel moet gaan lukken.

Groetjes Anja

Peggy

29 mei 2007, 15:54:47 #101 Last Edit: 30 mei 2007, 22:50:42 by Peggy
Dank je wel hoor!  ja onze Nikkie is echt een lieverd maar dat zijn Bo ( neel ) en Dirk ook en oh wat zijn ze mooi.
En Sanna ik ben ook zeer tevreden over de kooi. Genoeg ruimte en goed schoon te maken. Nog bedankt voor de tip toen.
Anja ik stuur je zo een mailtje ;)

Gr Peggy

Peggy

en sanna, misschien ga ik binnenkort wel zo'n allergie test doen hoor.Maar het gaat echt goed nu.als ik weer last krijg,ga ik direct oké? ;)
Bedankt voor je bezorgdheid.
Gr Peggy

Sanna

Hahaha, is goed hoor, wel doen dan hè? ;D ;D
Ja, ik ben ook nog steeds supertevreden over de kooi. In een half uurtje is die schoon, de kamervoliere stond ik altijd minimaal 1,5 uur op te boenen :P.

Groetjes, Sanna

Peggy

Ja en duur was ie ook al niet! ;D

Gr Peggy

ps wanneer ga je nu ook alweer op vakantie ?