Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Peggy,

dit kun je veranderen maar daar is wel heeeeeeeeeel veel geduld voor nodig. Ook regelmaat. Het is dus niet bv 2 dagen oefenen en dan vervolgens een week weer niet. Echt oefenen elke dag. Ik geef de voorkeur zelf aan vaste tijdstippen.

Je zou de toilettraining van Caroline kunnen toepassen of anders het stappenplan wat hier links bij tam maken staat.

Succes ermee.

Groetjes Anja

Caroline

Hé een nieuwe naam, leuk!!!

En ja, tam maken en .... tam houden.  :-\

Tuurlijk zijn lang niet alle valkjes even tam/te maken .... zelf heb ik het nog nooit gedaan maar door een valkje te kortwieken kun je hem/haar wel meer bij je houden.

Tuurlijk is het ook een kwestie van regelmaat, net wat Anja al schreef.

Ik merk ook als ik hier de valkje een tijdje wat minder heb gekroeld, ze daarop vervolgens ook even geen tijd voor mij hebben en als ik ze te vaak los heb als ik bijv. bezig ben in plaats van netjes op de bank gaan zitten voor ze, ze ook steeds minder bij me komen, als ik een keer wel tijd heb om op de bank te gaan zitten.

Nu moet ik zeggen, ik wil ook geen 16 valkjes bovenop me hebben zitten als ik eens een keer lekker op de bank zit en ze zijn los, ik kan heel erg genieten van ze als ze gewoon lekker hun ding doen, of dit nu in of buiten hun kooi is.

Op dit moment is Cartier super de super tam, heeft ook nog geen partner, wat ook weer scheelt, maar ik moet zeggen, zij mag elke dag eruit en bij me komen zitten, ik maar er echt de tijd voor, al is het maar 5 minuten.  ;)

Ik hoop echt voor je dat je ze toch nog een beetje tammer krijgt .... ik merk echt aan je berichtjes dat dit je allergrootste wens is.

Dit is dan ook mijn wens voor jou voor 2008.  ;)

Ik denk niet dat ik dit jaar hier nog bij je kom lezen daarom wens ik je nu alvast samen met je gezinnetje en hele fijne jaarwisseling.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Peggy,

Vergeet ik helemaal te zeggen dat een superleuke titel hebt.

Hoop dat je wens voor 2008 uit gaat komen. Jou kennende ga je er voor.

Groetjes Anja

Peggy

dank je wel hoor Caroline.
Ik denk dat ik er toch weer wat meer tijd in moet steken ( wat ik ook helemaal niet erg vind  ;D ) en het is ook zo hoor;  ik kan nu ook al enorm genieten vd dingen die ze doen maar ik wil nog meer  ;D  Ik ga echt mijn best doen want eerlijk is eerlijk ;  ik mis het wel.
Anja,  jij ook bedankt hè voor je reactie. Ik ga proberen toch een bepaald stappenplan te volgen en mijn 4 tal meer aandacht te geven.  Nogmaals;ik ga echt mijn best doen.
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.

Lees nog net op de valreep je extra berichtje...dank je wel hoor Anja en idd ik ga ervoor  ;)

Gr Peggy
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Petra*

Hoi Peggy,

Tja, het vaalt ook niet mee om alle weken evenvel tijd te besteden aan je valkjes. en ze hebben ook allen een ander karakter. De een is gewoonwat banger, maar bijt bijvoorbeeld nooit hard, de ander is een kroelkont.
Ik wil je veel succes wensen, gewoon proberen, zou ik zeggen! En mocht je binnenkort een nieuw jong krijgen, dan kun je daar ook een mooie start mee maken. Want ik denk zelf dat het begin toch ook heel belangrijk is.

Veel succes met je valkjes in 2008!!

Liefs Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Kaatje

31 december 2007, 09:55:51 #770 Last Edit: 31 december 2007, 11:07:40 by kaatje98
Hoi Peggy,

Ik heb een aantal bladzijdes terug gelezen en ga vanaf nu gewoon je boekje volgen vanaf hier ! Ik wil hier ook gewoon heel graag reageren en het lukt me gewoonweg niet om alle bladzijdes door te lopen  ::)

Om te beginnen, ik vind jullie schatten om je moeder zo te verblijden met een nieuw vogeltje, wat zal ze er blij mee zijn en hoe gaat het nu met je moeder en het vogeltje !? ( ik dacht een grasje of was het nu een valkje )

Ik denk dat het best nog heel goed mogelijk is om je valkjes tam te maken, ... met Nikkie kwamen ze ook bij je zitten, misschien dat je na het verlies van jullie lieve Nikkie je zo verdrietig bent geweest dat de andere valkjes dit duidelijk hebben gemerkt ....

Wat Anja ook zegt, veel oefenen en op vaste tijdstippen, volgens mij moet het dan helemaal goed gaan komen !!

Ik wil jou en Maartje, Melle en Sam een hele fijne jaarswisseling wensen en al het goede voor 2008 !!

Maak er een hele gezellige dag van met zijn viertjes, maar dat zal best wel gaan lukken denk ik !!

P.S ik heb wat foto's van het pad met mozaïek in het buurthuis geplaatst  ;)

Groetjes Karin

Anja


Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Sharon

Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*~Jeanine~*


Rianne


Kaatje

Hoi Peggy,

Ook even met een plaatje,



Groetjes Karin en de valkjes

Sally



Ook namens Kenji en Pietje

En natuurlijk ook van mij. ;)

Groetjes Sally

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal wensen je

een gelukkig en voorspoedig

2008

Vanwege

Marc, Diane en Leentje

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie






De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -