Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi Anja.
Ik heb weer een aantal foto's gemaakt van,tijdens het smullen...als ik straks tijd heb,plaats ik die nog wel.
Ik ga nu naar artimond hier in Helmond ;D Lekker met de kids erop uit.
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

Geniet maar lekker op Artimond hoor. Het weer heb je mee gelukkig.
Ben benieuwd straks naar de foto's.

Groetjes Anja

•=Bonnie=•

Citaat van: Peggy op 23 mei 2007, 11:52:46

Zie je hem te zitten?  hij zit daar te wachten met zijn takje in de mond en denkt; ''  ik wou dat die vrouw met die camera wegging zodat ik verder kan met mijn werk ''
;D  Oké oké ik ben al weg.
Maartje zei net trouwens;  Peggy dat is geen mus maar een colibri  ???  ik zou het echt niet weten...volgens mij is het gewoon een mannetjes mus ;D ;D

Hoi Peggy,

Da's een koolmeesje :)

Peggy

aha een koolmeesje ;D ;D weer wat geleerd ;D
Dank je wel
Gr Peggy

Peggy

Hallo beste allemaal.
Ik heb net een hygrometer gekocht bij de kijkshop en nu geeft ie een luchtvochtigheid aan van 47%
Nu las ik in één vd vorige berichtjes dat valkjes zich het prettigst voelen bij een luchtvochtigheid tussen de 60-70%
Dus we zitten wat aan de lage kant ? Weet iemand zo wat nu het beste is voor mens en dier.
Gr Peggy

Anja

Hoi Peggy,

bij mij is de luchtvochtigheid op dit moment ook 47% binnen en buiten 65%.
Volgens mij is het als je met valkjes kweekt dat het dan rond de 65% moet liggen. Maar dat weet ik niet zeker hoor.

Groetjes Anja

Anja

Dit heb ik op google gevonden en volgens mij zitten wij dan toch goed met 47%

Relatieve luchtvochtigheid
Van Wikipedia
(Doorverwezen vanaf Relatieve vochtigheid)
Ga naar: navigatie, zoek
De relatieve luchtvochtigheid geeft aan hoeveel procent waterdamp zich t.o.v. de maximale hoeveelheid waterdamp in de lucht bevindt bij een bepaalde temperatuur en luchtdruk.

Lucht kan slechts een beperkte hoeveelheid vocht bevatten; die hoeveelheid hangt af van de temperatuur en de luchtdruk. De relatieve luchtvochtigheid is een verhouding die aangeeft hoeveel waterdamp de lucht bij de heersende temperatuur bevat t.o.v. de maximale hoeveelheid die er in een bepaalde hoveelheid lucht (bij die temperatuur) in kan. Een waarde van 100% wijst op een maximale hoeveelheid waterdamp: de lucht is dan verzadigd. Bij een relatieve luchtvochtigheid van 50% bevat de lucht bij de heersende temperatuur de helft van de maximaal mogelijke hoeveelheid waterdamp.

Buitenshuis kan de relatieve luchtvochtigheid enorm variëren, van minder dan 20% tot 100%. Binnen bedraagt de luchtvochtigheidsgraad meestal 40 - 60%. In een geventileerde ruimte kan de vochtigheid afhankelijk van de weersomstandigheden en eventuele verwarming echter ook binnenshuis enkele tientallen procenten afwijken. In de badkamer is de relatieve luchtvochtigheid meestal het hoogst.

Als de relatieve luchtvochtigheid de 100% bereikt, zal de onzichtbare waterdamp neerslaan in druppels. Er ontstaat dan mist, dauw of rijp. In kamers zal de relatieve vochtheid bij de ramen, waar het vooral 's winters kouder is, hoger zijn dan in het midden van de kamer. Koudere lucht kan minder waterdamp bevatten dan warmere en zodra het kouder wordt moet er dus waterdamp uit de lucht verdwijnen. Dat gebeurt dan bij een koud raam, waar de lucht sterker afkoelt dan elders in een ruimte. De overtollige waterdamp gaat over in druppeltjes (condens) en het raam beslaat.

Groetjes Anja

Peggy

Anja je bent geweldig!  Hier kan ik wel wat mee.  Ik denk dus inderdaad dat we goed zitten...als het minder wordt,bijv als de buitendeur niet meer steeds open kan,waardoor er dus minder geventileerd kan worden,dan kan ik alsnog een keer een luchtbevochtiger kopen.  Dank je wel voor de moeite hoor! super!
Gr Peggy
Ga even de kids badderen enzo en dan plaatst ik straks weer wat foto's.
Gr Peggy

Anja

Graag gedaan hoor en badder ze ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Peggy

Hier de beloofde foto's van het smullen van het fruithapje.  Ze vlogen er gelijk naar toe ;D

En de zaadjes vinden wij ook heel lekker hoor..we gaan altijd samen eten ;)

En natuurlijk ook nog even een foto van onze lieve Nikkie. Mijn trouwe kameraadje

En niet te vergeten onze gezellige,lieve trubbelkont Does;

Zo dat waren de foto's weer.  Het gaat goed hier ;D ;D
We zijn net terug ve dagje artimond.Heerlijk gefietst,gewandeld en met de boot over het Helmondse kanaal geweest.
Kortom een gezellige dag. De jongens liggen al zo te snurken ;D
Gr Peggy

Diaantje

Hoi Peggy,

Hoe gaat het met je luchtreiniger?
Wat een toestand allemaal zeg!
Echt superirritant dat je last hebt van die stof! ::)
Ik ben echt heel benieuwd hoe het werkt want ik heb 2 valkjes en heb ook enorme stof..en wil wellicht ook een luchtreiniger aanschaffen...
Alleen als ik mijn mening mag geven zou ik nog een tweede keer nadenken of je nog de 2 andere valkjes moet nemen. ;D
Aangezien je nu al last hebt van de stof, straks met 5 valkjes wordt de stof alleen maar erger.
Het zou natuurlijk voor jou en de valkjes heel vervelend zijn als straks blijkt dat je er niet tegen kan en je ze weg moet doen.. ;)
Sucses en ik volg je dagboekje!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Ivy

Hoi Peggy.
Als het niet aan de luchtvochtigheid ligt, dan raad ik je echt aan om jouw huisarts te raadplegen. Met vijf valkjes wordt het waarschijnlijk nog lastiger als valkjes de oorzaak van jouw ademhalingsproblemen blijken te zijn.
Het is geen leuke beslissing om te maken, maar het is in belang van jezelf en je valkjes. Als je ze straks weg moet doen levert het bij jullie allemaal alleen maar veel stress op.

Hoe gaat het met de twee dondertjes? Dirkje en Neeltje hebben alleen maar tijd nodig, ze moeten aan jullie wennen dus als ze zich eenmaal echt thuis voelen, komt het vast goed. Hopelijk zal jullie hondje met de tijd nog rustiger worden.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Peggy,

Wat een leuke foto's zeg. En die Does wat een schat zeg.
Hoe is het nu met de luchtreiniger? Voel je al verschil of is het daar nog te vroeg voor.

Groetjes Anja

marga

hoi peggy
werkt je luchtreiniger goed?????
ben benieuwd er naar
hoe gaat het met neeltje en dirkje??
groetjes marga

Peggy

28 mei 2007, 16:42:16 #74 Last Edit: 30 mei 2007, 22:43:08 by Peggy
Hoi hoi,
Dank je wel voor jullie berichtjes/interesse.

Altijd leuk om te zien dat je dagboekje wordt gelezen ;)
Het gaat goed hier...ik heb ze net trosgierst laten eten uit mijn hand en deze keer kwam Dirkje als eerste naar mijn hand toe.Ze zaten wel nog gewoon in de kooi. Dirkje komt niet op mijn hand zitten maar eet wel uit mijn hand en zit dan soms aan mijn vingers te knabbelen. Nikkie zit dan op mijn andere hand te wipwappen ( nou ja zeg ::) ) en Dirkje en Bo ( neeltje ) pikken trosgierst uit mijn hand.  Eigenlijk een fotomoment maar ja ik kwam even handen te kort ;D
Nu zit het drietal in één kooi heerlijk te smullen van alles wat er ligt.Dirkje en Bo ( Neeltje ) naast elkaar met de koppies in de voerbakjes en Nikkie op de bodem vd kooi. Leuk om te zien.

Ik denk wel dat de luchtreiniger wat helpt...het slaat niet meer zo op mijn keel.De achterdeur staat wel de hele dag open. Wat me wel opvalt is dat als ik 's avonds laat terugkom vh werk,  dat het hier '' zuiver '' ruikt.Ik denk dat de luchtreiniger zijn werk beter kan doen wanneer er niet zoveel beweging is in de woonkamer.
De luchtvochtigheid is nu 58% dus ook dat is goed. Heb in ieder geval nu minder last vh stof.
Fijn hè? :D Ik maak me in ieder geval al minder druk.

En toch gaat het goed, met zijn drietjes in één kooi. Ik zat net bij de kooi en Dirkje en Bo ( Neeltje ) zaten helemaal in het topje vd kooi maar toen Nikkie bij mij zat ,op mijn hand ( op de bodem vd kooi ) toen kwam het tweetal gelijk naar beneden dus Nikkie helpt mij erg goed ;D de schat!
Gr Peggy