Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy

we zijn inmiddels terug vd dierentuin...hebben een gezellige dag gehad....en we hebben groot nieuws!!!

Op de terugreis zijn we even door Dodewaard gereden.  we werden eergisteren gebeld door de eerste eigenaar van onze eerste Belle.  Hij vond het zo erg voor ons, dat Belle dood was gegaan,  dat we zo een nieuw valkje op mochten komen halen...ik twijfelde natuurlijk wel eerst want ja hij maakt ze niet tam maar ik vond het én een heel lief gebaar en dan heb ik toch een broertje of zusje van Belle.  Dus even laten bezinken en samen beslist ;  we doen het 8) ;D
We hebben dus nu het broertje of zusje van onze eerste Belle hier zitten en hij ( ik zeg gewoon hij maar dat weet ik niet zeker ) heeft al gegeten vd zaadjes en in de auto at hij vd trosgierst.Nu zit hij richting de grote kooi te fluiten ( roepen ), zo leuk om te zien. Mijn drietal zit met de kuif omhoog te kijken...echt lachen,die reacties.
Onze Nieuwe aanwinst heet natuurlijk ( hoe kan het ook anders )   Zazu ;D ;D
Ik maak zo dadelijk wel foto's en die zal ik dan hier plaatsen. Zazu is een zwaar bonte geparelde witmasker.
We moeten Zazu nog wel tam maken maar hij schrikt niet van mijn hand ofzo...ik deed net zijn staart goed en dat liet hij bijv al toe en als ik met mijn hand in de kooi kom ( ik moest effe zijn drinkbak goed hangen ) blijft hij rustig stil zitten dus ik heb er een goed gevoel over. Zazu is ruim 6 a 7 wk nu.
Ik laat hem nu eerst even een paar dgn met rust...laat hem eerst maar eens goed wennen aan alles om zich heen en dan gaan we langzaamaan beginnen met het proces van tam maken. Heb er helemaal zin in.   Nu heb ik toch nog een deel van eerste Belle hier thuis.
Foto's komen vnv nog!
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Coco en Chantal

Hee wat leuk zeg een zusje of broertje van 1ste Belle :).
en een heel lief gebaar van de kweker dat doen ze niet allemaal.

Nou ben heel benieuwd naar de foto's hoor, waar blijven ze toch ;D
Groetjes Chantal en de valkjes


Anke

Hoi Peggy,
Wat leuk een broertje of zusje van Belle1 ;D
Veel plezier met je nieuwe valkje!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna


Mara

Hoi Peggy

WAt leuk zeg. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Mara

Peggy

tatatataaaaaaaaaaa   Zazu !





Ja Chantal; ik vind het ook wel een fijn idee dat ik nu toch eenbroer of zus van Belle1 heb.Voelt goed.
en ja Zazu ziet er natuurlijk net zo goed uit. Zo heb ik toch een beetje van Belle hier.

Zazu blijft nog wel bovenin de kooi zitten,op zijn voerbakje.
af en toe klimt ie effe weg om dan weer gauw terug te klimmen. Hij zit dus steeds op de rand van zijn voerbakje.

Dank je wel allemaal voor jullie reacties,felicitaties.

Ik ben er ontzettend blij mee.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Peggy,
Wat een schatje.... om te  :-* :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je nieuwe prachtige Zazu !!
Hij ziet er heel mooi uit.  :-*
En wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt,dat is toch ook wel belangrijk.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi Peggy,

Wat een ontzettend lief gebaar van de kweker. Dit hoeft hij niet te doen maar ik waardeer dat enorm.
Zazu is een heel mooi valkje *smelt* *smelt*

Gefeliciteerd en succes met het tam maken maar dat gaat je vast en zeker lukken.

Groetjes AnjA

Caroline

 :o Wat een beauty, gefeliciteerd!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Citaat van: Peggy op 15 juli 2007, 08:29:49


Dus mss laat ik bij dit valkje een dna-test doen.als het dan een man is dan koppel ik hem aan Belle.Ik denk er nog even over na.Ik vind het wel een mooi valkje maar ik sta nu ook op de wachtlijst bij Mandy.zij heeft nu 3 bonte witm mannen maar het is nog niet zeker of ik er daar één van krijg omdat ik niet bovenaan sta op de wachtlijst. Dus ik weet niet goed wat ik nu moet doen.Als bovenstaand valkje een man is scheelt het me wel een lange autorit. één keer op en neer naar apeldoorn en dan tegelijk een man en een pop mee naar huis nemen of één keer op en neer naar apeldoorn voor de pop en één keer op en neer naar Bergen op Zoom voor de man. Ik woon zelf in Helmond dus het is een rit van ong 113 km (enkele reis).
Heb dus even een luxe-probleem.  ;D
Gr Peggy


Dit schreef ik dus eergisteren maar intussen is er dus wel weer het één en ander verandert. Er wordt wel dna-test gedaan bij dit valkje omdat ik te laat was om het af te bellen maar dit valkje komt dus niet bij ons wonen en wordt dus niet ( indien het een man is ) aan belle gekoppeld.  Omdat ik dus gebeld ben door de kweker van onze eerste ( nu overleden ) Belle met de boodschap dat ik een nieuw valkje mag komen uitzoeken. en dat hebben we dus vanmiddag gedaan...het broertje/zusje? van Belle1 woont dus sinds vanmiddag bij ons.
Of we deze twee kunnen koppelen weet ik nog niet want het geslacht is dus nog niet bekend van zazu. ik wacht het gewoon maar even af want wat zazu ook is; hij/zij is en blijft hier lekker wonen ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Mico

Hai hai Peggy,

Wat een knapperd is Zazu zeg..gefeliciteerd met jullie kanjer !!!
En wat een lief gebaar van de kweker  :) ;)

Groetjes,
Miranda en Corine

moonwitch (diana)

Hoi Peggy

Als ik het nu goed begrijp komen er 3 valkjes bij.
1 heb je al en 2 moeten nog komen.
Kom je nu toch op een even aantal uit geloof ik??
Heb je dus 1 bont koppel 1 bont witmasker en een witmasker en witmasker bont.
Toch???
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Peggy

Hoi Diana,  niet helemaal.  Ik heb allereerst een gewone witm man;  nikkie,11 jaar. Hij is eigenlijk altijd alleen geweest dus wordt aan niemand gekoppeld,  dat wil ie ook echt niet, geloof me maar  ;D

Dan hebben we een bont koppel ; bonte man ( Dirkje ) en een cinnamon bonte pop ( Bo )

Bovenstaand 3-tal staan op de foto onder mijn handtekening.

Vd week hebben we Zazu opgehaald ( geslacht onbekend maar hopelijk een man );  zwaar bonte witmasker;  heel mooi met heel veel wit.
En over enkele weken krijgen we Belle ; geparelde bonte witm pop.  Dus als zazu een man is wordt zazu gekoppeld aan belle,  tenminste dat gaan we proberen  ;D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Hoi hoi allemaal,  even gauw nog een update over mijn valkjes,  voordat ik ga werken.
eigenlijk heb ik alleen maar goed nieuws.
Dirkje fluit zo mooi en fluit steeds Nikkie na...ik hoor echt het verschil niet meer.  ;D Bo is en blijft een hele lieve schat en is bovendien superlief en tam...ik heb bij haar absoluut geen trosgierst nodig...ze komt meteen op mijn hand zitten. Bij dirkje wel  ;D maar dat geeft niks...hij heeft groot gelijk. Nikkie doet het ook heel goed in de grote kooi..af en toe een tikkeltje dominant maar dat is ook niet gek als je 11 jr alleen hebt gezeten...het valt best mee hoor...hij wil gewoon niet met een ander valkje knuffelen  ;D Bo & Dirk wel hoor;  die knuffelen zo lief samen;  is gewoon een genot om naar te kijken.
En dan Zazu ; hij zit dus al enkele dgn in de grote kooi en het gaat superrr...hij zat net zelfs op mijn hand ( in de kooi ) trosgierst te eten.  Hij werd op een stok weggejaagd door Nikkie en hij kon eigenlijk alleen maar op mijn hand terecht en daar bleef hij lekker zitten  ;D  Dank je wel Nikkie !!  ;D  Daarvoor kwam zazu ook al even op mijn hand zitten dus langzaamaan begint hij te wennen.
Ik gooi er even nog wat foto's tegen aan en dan ga ik gauw werken ;












Vanmorgen zijn Nikkie ,Bo& Dirkje weer onder de douche geweest en ze vonden het heerlijk.  Zazu haal ik nog even niet uit de kooi...ik ben bang dat ik hem er dan niet meer in krijg en ik wil er niet achteraan jagen  ;D  ik laat hem eerst eens goed wennen.  maar dat komt helemaal goed.
Fijne avond iedereen...ik ga gauw werken.

Gr Peggy
ps ; over een weekje komt Belle hier wonen.  ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier