Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Caroline

Leuk .... allemaal veranderingen!!!!

Ben benieuwd hoor.  :D

Fijn weekend, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi Peggy,

Leuk zeg een voliere buiten!
Staat ie ondertussen al en hoe is het geworden?

Liefs Manon

Peggy

Hoi hoi allemaal,

We zijn net terug van een midweekje zee..wat is dat toch altijd heerlijk  :D

Even gauw een update en gelijk een vraagje ;
Het gaat gelukkig superrrrrrrr met mijn valkjes.  De voliere is klaar. Heb nu ook een sluis (  =  toch net wat veiliger  ;)  ) en er staat nu ook een nieuwe alluminium binnenkooi in en de valkjes kunnen nu helemaal windvrij zitten.  Foto's en verdere uitleg volgen nog  ;)
De voliere heb ik ook al één maal goed schoongemaakt en dat zal ik nogmaals doen wanneer ze werkelijk gaan verhuizen naar buiten.
Mijn vraag is alleen;  wanneer mogen ze naar buiten ? Mag dat nu al of is het te koud ?  de komende dgn is het 's nachts rond de 8 graden  :-\
Ik heb ip tijd genoeg maar heb er zo'n zin in om ze weer lekker naar buiten te doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ga nu weer even gezellig wat doen met de jongens en dan kom ik strakjes uitgebreider terug  ;)

Groetjessssssssssssss Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Hey, je bent er weer!!!!  :D

Wanneer?? .... er is niet echt een richtlijn voor maar meestal doen de mensen rond deze tijd van het jaar hun beestjes wel naar buiten.

Mijn laatste kaboutertje, Pixel, is vorige week verhuisd naar de buitenvolière van Mara.

Ik denk dat jouw valkjes ook wel naar buiten kunnen hoor, zeker met een binnenhok.

Stel het wordt echt gek weer, bijv. zware nachtvorst, wat ik me niet meer kan voorstellen in mei, kun je ze altijd nog even snel uitvangen maar .... ik geloof niet dat dit nodig zal zijn hoor.  ;)

Heel veel plezier van ze .... als alles klaar is kom ik snel een keertje kijken.  :D

Liefs Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Peggy

Ik had je gisteren al een IM gestuurd omdat je me een vraag gesteld had. Pixel is ook in de buitenvoliere en dat gaat goed. In principe kunnen ze naar buiten maar veel mensen zeggen dat het pas vanaf een bepaalde datum in mei kan. Je moet gewoon het weer goed in de gaten houden.

Ik las dat je voliere uit de wind staat? Dat is altijd prima, tocht is funest voor valkjes.

Succes ermee.

Groetjes

mara

Peggy

Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag mijn vogelkes naar buiten verhuizen maar heb het toch nog even niet gedaan;  het waaide zo hard maare de voliere is nu wel klaar,het zand ligt erin,alles is weer extra schoongemaakt, er hangen 3 nieuwe stokken in, binnenkooi ook al wat aangekleed...als ze overhuizen hoeven alleen nog maar de voerbakken erin en extra speelgoed wat nu in hun kooi hangt  :D  en evt wat wilgentakken of berketakken maar ip kunnen ze er al in... leuk leuk leuk  :D Ik wacht nu gewoon even op wat beter weer zodat de overgang niet te groot is..het waaide vanmiddag echt zo hard hier in Helmond.  Ik heb wel een aantal foto's gemaakt  ;D  Hier komen ze ;

Deze reiger zat op de schutting van onze buurtjes vanmiddag..prachtig toch  :D

Nu enkele foto's vd voliere,met als eerste Het Draaiplateau

Op de volgende foto zie je de nieuwe alluminium binnenkooi,deze staat helemaal rechts in de voliere,  het ''dichte'' gedeelte vd voliere.  's nachts kan ik deze kooi draaien zodat er helemaal geen wind in kan komen en zodat ze ook beschermd zijn tegen evt katten;

Onderstaande foto heb ik gemaakt vanuit de sluis..als ik in de sluis sta,kijk ik zo de voliere in..de binnendeur vd sluis gaat naar binnen open en is aan de bovenkant voorzien v plexie glas.  Het gedeelte boven het draai plateau is ook voorzien v plexieglas..zodat het niet door de voliere heen waait.

Hier weer een foto vd binnenkooi...achterzijde en linkerzijde is volledig dicht ..op de manier zoals de kooi nu staat,kan er eigenlijk al geen wind bij maar ik kan de kooi natuurlijk ook nog omdraaien zodat je vanuit de sluis tegen de achterkant van de kooi kijkt...dan zitten ze zekers windvrij  :D  Deze binnenkooi is helemaal naar mijn zin gemaakt,  ben er ook echt blij mee.

Een goed slot ;ook niet onbelangrijk  :D

De voliere in t geheel ;

Alle gaaspanelen zijn aan de bovenzijde voorzien v plexieglas,dat er makkelijk op en af te zetten is.

Dit waren vooralsnu de foto's van de voliere...hij ziet er nog wat kaal uit,een beetje steriel eigenlijk maar als joep,belle,guus en pim erin gaan dan komt dat helemaal goed  :D

En dan nog effe één mooie foto ,gemaakt in Eijsden toen we met een groepje vriendinnen heerlijk aan het wandelen waren bij de maas ;

Groetjessssssssssssssssssssssss Peggy

Sally

Waaw! Dat is echt super mooi.
Wat een paradijs voor jullie valkjes. Leuk hoor!

Caroline

Wow, het is echt prachtig geworden zo .... en helemaal super, het is naar jou zin.  ;)

Leuke foto's heb je ervan gemaakt.  :D

De reiger en de ganzen vind ik ook erg mooi op de foto staan.  :o

Tot gauw.  ;)

Liefs Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi, Mooi mooi mooi  is ie geworden hoor! Grtjs Ann

Marian

Wow Peggy, dat ziet er stijl uit!!
Daar zullen jij en je valkjes veel plezier aan hebben :D
Ik zag het weerbericht, nog veel wind, van het weekend wat minder wind, maar dan wat buiig :-\....we hebben het natuurlijk helemaal niet slecht gehad, maar dan willen we dat WEL zo houden >:(.
Voor ons :P, en voor jou valkjes ;D

Groetjes, Marian

Mara

Hoi Peggy

Dat ziet er mooi uit zeg. Wanneer gaan ze naar buiten? Hier was het vanmorgen om kwart over acht alweer 15 graden in de voliere.....Veel kouder is het volgens mij ook niet geweest....

Groetjes

Mara

Peggy

Hallo allemaal,

Mijn valkjes zitten dus sinds gisteren in de buitenvoliere en overdag gaat dat echt superrr.  Is zo genieten  :D

Maar ja,jullie lezen de titel al;  ik word ''gek'' van die nachtelijke onrust.  Ik had ze dus in hun nieuwe kleinere kooi gedaan voor de nacht en op een gegeven moment ( 4.00uur ) beginnen ze toch te fladderen,  het ging echt flink tekeer. Ik wilde er niet gelijk naar toe gaan omdat ik eigenlijk niet zo paniekerig wil doen maar ze bleven aan de gang en ik wil natuurlijk niet dat ze zich pijn doen..Belle zat op de bodem vd kooi (  75B  40D   60H ) met haar vleugels open,te blazen als een tierelier...door mijn stem werden de anderen wel wat rustiger maar Belle kreeg ik niet rustig..heb het licht aangedaan vd schuur en ben op een gegeven moment toch maar weer naar bed gegaan...heb ze daarna nog een keer horen fladderen  :( en even daarna werd het gelukkig licht buiten. Ik durf ze vanavond niet nog eens in dat kooitje te stoppen want als ze beginnen met fladderen dan lijkt het me veels te klein,  tenminste dat denk ik dan.  Ik laat straks wel het licht in de schuur aan tenminste als ik ze niet gewoon naar binnen haal voor de nacht  :(

Zal een lampje buiten die nachtelijke onrust verminderen want eerlijk is eerlijk;  ik ga dat zelf niet redden als ze iedere keer 's nachts overal tegenaan vliegen. 
Ik vind dat zo verschrikkelijk.
Ik dacht dat het veiliger zou zijn wanneer ze ''vast'' zitten in een binnenkooitje maar zo dus niet echt.

Wat raden jullie me aan want ik zit er best mee?
Heb er zelfs al aan zitten denken om ze voor de nachten naar binnen te halen,  alleen in de zomermnd zodat de overgang qua temp niet te hoog is.
Sorry voor het geklaag maar ik werd er vannacht zo onzeker en moe van  :(

Kunnen ze met een lampje aan wel voldoende zien 's nachts ?  zodat ze iig zien waar ze heen vliegen ?!

Bedankt,

Liefs Peggy

Rianne

Ik denk dat het nog een kwestie van wennen is. In het begin was hier ook een paar keer paniek en heb ik het licht in het schuurtje aan laten staan, het raam zit vlakbij de voliere. Toen hebben we later een nachtlampje opgehangen die aangaat als het donker wordt. Deze ging stuk en ik kon zo gauw geen nieuwe vinden. Maar nu zitten ze aldoor in het pikkedonker. Ze zoeken een slaapplaats op als het gaat schemeren en hier blijven ze ook zitten. Ik heb nu zeker al een jaar geen paniek meer gehad 's nachts. :)
Zo'n automatisch lampje is voor jou misschien ook wel een oplossing :)

Peggy

18 mei 2009, 16:10:03 #1633 Last Edit: 18 mei 2009, 16:12:17 by Peggy
Dank je wel Rianne voor je reactie.  :D

De kleinere kooi heb ik toch vervangen voor een grotere kooi...de kooi waar ze,als ze binnen zijn, ook in zitten..
Afgelopen nacht heb ik ze gewoon ''los'' in de voliere gelaten en het lichtje vd schuur aangelaten.  Dit ging best goed eigenlijk  :D   We hebben ook een nieuwe buitenlamp gekocht maar die is nog niet goed aangesloten...hopelijk wordt dat straks nog effe gedaan.
Ik ben weer een stuk meer ontspannen (  stresskip dat ik af en toe ben )...ach,ik wil gewoon dat mijn vogelkes 's nachts ook goed en veilig zitten en ik denk dat dat nu wel gaat lukken. Ik laat de papegaaienkooi ,denk ik,  gewoon open staan en dan kiezen ze zelf maar wat ze fijner vinden. Het is idd een kwestie van wennen  ;) :D
Ik zal zometeen eens wat foto's maken.
Groetjessssssssssssssss Peggy

Rianne

Komt vanzelf wel goed hoor :) Buiten heb je zoveel geluiden die ze niet kennen. Fluiten ze al 's ochtends? Hier beginnen ze om 6 uur al, zo gauw het licht wordt :o