Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Caroline

Gezellig dat je weer vaker komt neuzen en buurten.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

zo, je vogelkamer rondje al gehad? of nog druk bezig? hahaha..

Ik moet er 's ochtends weleens aan denken als ik met de kooien en het voer bezig ben.. vooral nu met de kleintjes.. even dit koken, dat klaarmaken.. en dan denk ik wel.. mmm.. wie zullen er nog meer zo bezig zijn 's ochtends vroeg.. hahahaha

't zou wel geweldig zijn als Joep inderdaad split witmasker zou blijken..  mooi hoor van die bonte kleintjes!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

Hallo dames,

Hoi Debby,  nee ik ben eigenlijk nog niet in de vogelkamer geweest  :-[  Ben net thuis ve grote wandeling met Does ( onze hond;  een soft coated wheaten terrier van bijna 6 jaar nu ).  Does wordt een klein beetje te dik dus we moeten wat vaker verder met haar gaan wandelen. Is ook goed voor mezelf want ik ben de laatste jaartjes ook weer aangekomen en dat moet eraf !!  Ik ga vanaf vandaag dus weer bewuster en gezonder eten en meer bewegen  :D .
Ik ga zo meteen gauw naar mijn vogels hoor  ;)

Ik hoop eigenlijk ook dat Joep ook split witmasker is ja..dan krijgen ze helemaal mooie donsjes...dan kan ik bonte en witmasker bonte jongen krijgen...wie wil dat nou niet.

Hieronder alvast de berekening,zonder de split witmasker.  helaas weet ik dus niet watvoor splits Guusje evt heeft.

Ouders:
Vader Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon} 
Moeder Witmasker Bont Gepareld 
Nageslacht:
Jonge man 50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker

Jonge pop 50.0 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
50.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker

Ik maak zo meteen nog even een berekening met split witmasker.

Groetjes peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Ouders:
Vader Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon} 
Moeder Witmasker Bont Gepareld 
Nageslacht:
Jonge man 25.0 % Witmasker Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon}
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker

Jonge pop 25.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
25.0 % Bont Gepareld split voor Witmasker

Dus als ik het nu zelf goed begrijp, zijn de valkjes met cinnamon altijd popjes ? ( bij deze ouders,bedoel ik dan hè ! )  want een pop kan niet split cinnamon zijn ?  klopt dat ?

Tot straks,  ik duik even mijn valkjeskamer op  :D

Caroline

Guusje zal waarschijnlijk geen splits hebben ....

ze is zelf bont, gepareld en witmasker ----> split cinnamon, geelwang en lutino kan een popje NOOIT zijn .... de andere splits (bronze-fallow, bleekmasker, pale-fallow en olijf) waar ze wel split van kan zijn, zijn toch de wat zeldzamer .... dit lijkt mee eerlijk gezeg onwaarschijnlijk.  ;)

Dus je berekening klopt aardig zo.

Je volgende berekening komt er even achteraan zie ik.

Klopt, een pop, ik schreef het al kan niet split cinnamon zijn.

En inderdaad .... alle jongen met cinnamon zijn popjes .... de rest zal getest moeten worden.

Laat die eieren maar komen.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

pfff.. ik dacht niet dat dat kon inderdaad...

Maar je kunt in ieder geval aan dit nestje alleen de cinnamon zeker weten..  Maar het zijn wel mooie mutatie's zeg..

ik ga duimen voor de split witmasker...  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

Had ik het toch nog niet zo verkeerd  ;)
en idd laat de eieren maar komen.

Ik ben trouwens wel ontzettend benieuwd naar het geslacht van Pimmetje...gisteren hoorde ik weer duidelijk het bouwvakkers geluidje maar ja Belle (  mijn geparelde witmasker pop fluit dat deuntje ook  ::) )  dus ik denk toch dat ik veertjes ga opsturen naar Gendika. Mss al wel vandaag...heb namelijk nog enkele zakjes liggen  :D  Ik wil het gewoon graag weten,  ben helemaal niet nieuwsgierig  :P ::)
Ik ga nu wat doen, hihi

Gr Peggy

Dierenfreackske

Peggy

dank je wel Ann.

Ik heb van mijn lieve Pimmetje veertjes opgestuurd naar Gendika  :D Net op de bus gedaan dussssss  binnen enkele dgn weet ik het.
Zoals ik al eerder zei;  ik hoor 'hem' wel af en toe het bouwvakkersdeuntje fluiten maar ja,  Belle kan dat deuntje ook erg goed..Ben zo benieuwd.

Gr Peggy

Dierenfreackske

Hoi Peggy ...ik ben ook benieuwd , je houd ons op de hoogte he ! Spannend hoor ! Grtjs Ann

Wilma1

Heey Peggy,

Ik zie je weer staan, dacht eerst dat ik je "gewoon voorbij was gelopen"  ::) maar je bent en tijdje druk geweest  ;) met andere dingen  :P

Leuk je weer on line te zien!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*~Jeanine~*

Hoi Peggy,

Hoop dat er snel eitjes verschijnen in het blok van Joep en Guusje.
Er komen ongetwijfeld prachtige donsjes uit :D

Liefs Jeanine

*Petra*

Hey Peggy,

Wat spannend hé! Alleen de voorpret al  ;D !!
Neem maar wat hennepzaad bij mij mee, ik heb nog heel veel op voorraad  ;). Bo en Dirkje zijn gestopt bij de 5 eitjes (hoop ik). Het allermooiste bontje word voor jou  :-*.

Groetjes Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy

Hoiii allemaal,

Heb zojuist telefonisch contact gehad met Gendika  ;D

en ik moet zeggen.......

ben toch wel blij met de uitslag  ;)

Onze Pim is 100% zeker een echte kerel  ;D  eindelijk;  onze Belle heeft een vriendje  ;)

Ik duik zo mijn favoriete kamertje weer op...lekker alles schoonmaken en verversen.
Gisterenavond lag er nog geen eitje in het blok maar och och wat verdedigen ze het blok zeg ...Guusje wiegt steeds heen en weer en blaast naar me en Joep trippelt naar me toe om me eens stevig te pikken  :o   Bovendien zijn ze met regelmaat in het blok te vinden overdag (  's nachts helemaal niet )  ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen...maar zoals jij al zegt Peet;  die voorpret is al leuk!!
Ik hoop ook dat Bo het bij 5 eitjes houdt..ben wel trots op ze hoor.  ik mail je vandaag nog enkele data door  ;)

Jeanine;  ik hoop dat idd ook en volgens mij krijgen ze mooie donsjes ja...al zeg ik het zelf  ::)

Wilma,  ik vind het ook weer leuk om ''terug'' te zijn...soms heb ik er gewoon geen tijd voor of even minder zin...ik lees dan nog wel het één en ander maar echt reageren neem ik dan de tijd niet voor maar ik ben er weer helemaal in aan het komen  :D

Ann,  als ik iets meer weet,  dan houd ik jullie echt wel op de hoogte...

lieve dames ik ga nu eerst voor mijn vogeltjes en does zorgen en even wat hh werk verrichten en dan kom ik gezellig weer terug...tot straks  :-*

Marian

Goedemorgen Peggy,

Gefeliciteerd met de goede uitslag! :D
Laat de eitjes nu maar komen........ ;) :P
Spannend hoor  ;D
Geniet er maar lekker van  :D

Groetjes, Marian