11 mei 2025, 19:46:53

Overlast

Gestart door sander28, 17 mei 2007, 12:09:54

« vorige - volgende »

sander28

Beste vogels liefhebbers,

Voorop staat dat ik alle vogelhouders die vogels op legale wijzen houden en onderhouden respecteer, laat hier a.u.b. geen onduidelijkheid over zijn.

Sinds een jaar wonen mijn vrouw en ik in een straat waarbij één van de buurtbewoners een grote volière houdt met diverse vogels waaronder zover mijn kennis van vogels gaat Valkparkieten. Helaas wekken deze vogels ons 's ochtends vroeg en in het weekend ondervinden wij de hele dag hinder door het gekrijs van de vogels.

Graag zoeken wij naar een gezamenlijke oplossing met de houder van de vogels.
Kunnen jullie mij misschien vertellen of er een dergelijke situatie is geweest en wat wellicht een effectieve oplossing is om dit probleem gezamenlijk met de buurtbewoonster op te lossen?

Groet,

Sander

Franny

hoi

allereerst goed dat jullie samen aan een oplossing werken. Denk dat om het probleem op te lossen we eerst moeten weten om wat voor een vogels het precies gaat en hoeveel, valkjes maken over het algemeen niet zoveel herrie vind ik zelf grasparkieten daar in tegen maken meer herrie. Mijn schoonvader heeft ook een voilierre met een 3 grasparkieten en 5 valkjes en 2 roodruggen maar die hoor je haast niet.
Als je er nu achter kan komen wat er allemaal in de voiliere zit dan kan er misschien een oplossing komen.

Groetjes Franny

ziralioness

Ik denk dat het fijn zou zijn samen met haar eens bij de voliere te gaan kijken, om te zien welke vogels nu zoveel lawaai maken. Als je weet welke dieren het doen, is het makkelijker het probleem aan te pakken.

Sterkte!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...