10 mei 2025, 19:21:06

constant "dik" zetten

Gestart door Kevin_D., 7 september 2003, 15:57:42

« vorige - volgende »

Kevin_D.

net weer van de dierenarts > bacterie in de darmen, gekregen door soortgenoten!
dus opgeraapt bij mn peter  :o
hij staat onder zware medicatie die ik gedurende 7 dagen moet toedienen via zn drinken!
En ook hier ligt de oorzaak van zn late rui

Tara

Hoi Kevin,

ik had al een vermoeden dat ze het had opgenomen bij je peter, zeg hem maar dat hij met zijn vogels ook eens bij de dierenarts zal moeten gaan dan. Ik hoop dat je valk het haalt, zorg er maar goed voor!

Groetjes, Tara en beterschap toegewenst!

Marianne

Hoi Kevin,

Veel sterkte met je valkje en ik hoop dat hij weer snel gaat opknappen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mirjam-Moniek

Hoi Kevin

Basje had ook een darminfectie toen ik hem kreeg. Hij zag er helemaal niet ziek uit, maar had steeds erg veel water bij zijn poep. Door de medicijnen knapte hij snel op. Dat zal jouw valkje vast ook wel doen.  :)
Als het door soortgenoten komt, snap ik alleen niet goed hoe Basje eraan komt. Die zat namelijk al 13 jaar alleen.

Kevin_D.

na wat opzoekingswerk bleek dat ook andere volgens hier draager van kunnen zijn! Maar aangezien het gaat om een soortspecifieke bacterie worden enkel valkparkieten er ziek van, maar kan hij door meerdere dieren geinfecteerd zijn! ook een drinkbak dat perongeluk omgewisseld word, of een eetbakje dat in gemeenschappelijk eten wordt opgevuld kan de bacterie doorgeven! waarschijnlijk is het hier ook zo gebeurd!
Nuja mn valkparkiet knapt al wat op, hij heeft weeral wat eetlust, maar hij is nog niet echt de oude. Ik hoop dat hij er snel bovenop komt!
Verder komt er zeker ook nog een 2e valkparkiet om de eenzaamheid te breken
En bij deze wil ik jullie ook allemaal bedanken voor de goede raad en het luisterend oor  :)