21 juli 2025, 00:00:00

De valkjes van Daantje !!!!

Gestart door daan, 9 september 2003, 01:41:49

« vorige - volgende »

Mandy

Nou, weer proficiat hoor Daan! ;D
Heb je al een prijzenkast staan, want die raakt zo wel erg snel vol hoor! :D

Het lijkt mij ook leuk om iedereen weer te zien en iedereen die ik nog niet gezien heb zoals jij. ::)  :)
Alleen kom ik zonder valkjes hoor, ik durf het niet aan. :-/
Maar dan kan ik wel goed alle andere valkjes bewonderen, zoals die van jou. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mandy,

Thanks ja ik ben er erg blij mee, ja ik denk idd dat we een prijzenkast moeten gaan aanschaffen hihihi.

J aik heb ook getwijfeld of ik zou meedoen in februari maar ik ga toch met 6 valkjes meedoen. Ik zie het wel. Gabber en Kuiffie zijn het wel gewend die hebben er niks van. En de jongen die meegaan daar kan ik toch pas laat mee beginnen met broeden, in mei ofzo, want anders zijn ze toch nog veelste jong. Dus ik kijk wel welke ik mee neem hoor. Het moet natuurlijk idd niet ten nadele van je kweekseizoen gaan want dat is zonde natuurlijk.
Waneer ga jij beginnen met de blokkken op te hangen?
Ja ik vind het ook leuk om jullie nu eindelijk eens te ontmoeten. En we zullen idd wel lekker gaan genieten van al die mooie valkjes.

Groetjes Daan

Mandy

29 december 2003, 21:20:25 #182 Last Edit: 29 december 2003, 22:38:48 by Mandy
Ja, dat is t'em nou net, begin februari ga ik de valken koppelen en begin maart gaan de blokken erin.
En ik ben blij dat het nu net allemaal weer goed gaat met alle valkjes dus ik wil geen onnodige risico's nemen. Het is voor mij immers ook een lange reis en als het dan toevallig erg koud is lijkt me dat ook niet zo goed voor ze, die temperatuursverschillen.
Dus ik kom alleen en ik ga dan ws wel met de trein, want de vorige keer was die reis naar Zwolle in m'n eentje in de auto toch best lang. Tja, ik ben dat ook niet zo gewend, ik hoef voor mijn werk slechts 10 minuten te rijden. ;)

daan

Hoi Mandy,

Ja dan moet je het idd niet doen en net wat je zegt nu gaat gelukkig net alles weer goed. Voor ons is het ook wel een eindje rijden maar ik ben het zo gewend joh. Ook voor mijn werk iedere dag 25 km heen en 25 km terug en voor de hobby van mijn vriend moeten we regelmatig 100 of 200 km rijden in het weekend. En voor de kou moeten we ff maatregelen nemen. Maar ik geef je groot gelijk hoor meissie. Ik ga met gabber en kuiffie ook na de TT beginnen met het blok maar die zijn zo makkelijk die hebben er niks van van zo'n TT. En de rest ga ik in april mei ofzo beginnen. Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in ik verlang weer naar die kleine hompies. heerlijk gewoon.

Groetjes Daan

demi

hallo daantje

gefeli meis met je knapperd!!!
leuk hoor zilver!

knuf diana w

daan

Dank je wel Diana!!!

Weer een zilvere in de pocket hihihihi
Ja ik ben super trots.

Groetjes Daan

daan

3 januari 2004, 21:15:14 #186 Last Edit: 3 januari 2004, 21:16:08 by daan
Hoi allemaal,

Hier weer eens een stukje van mij.
Ik ben vandaag in Boskoop geweest en heb weer een nieuw valkje gekocht een wildkleur cinnamon split voor bont gepareld. Ze heet Diesel, ik heb haar voor Djaro gekocht mijn bonte. Ze is met de hand groot gebracht en is van 2002, ik heb Diesel van een meisje gekocht. Je zag goed dat ze liefde heeft voor valkjes. Ik heb haar gelijk in de voliere gedaan en raad eens met wie ze als eerste aan het kroelen is ja hoor met Djaro dus mijn koppelpoging is gelukt hihihi
Hier een foto van Diesel
ze zit als derde van links. en ze zit naast Djaro het is echt liefde op het eerste gezicht mooi hoor.

Hier hangt ze in de tralies, ze is zo lief en ook best nog wel een beetje tam.
Hier nog een paar kiekjes van de valkjes in de voliere.

de meest linkse op de zitstok is Jazzy dan krijg je Simba en dan heb je Prego. Dan zitten op de achtergrond in het draaitouw Djaro, Pepsi en Bailey.

Dit is Jazzy een jong van dit jaar we dachten dat het een poppie was maar zoals jullie zien is het toch een man, hij krijgt een schitterende witte kop en dat geldt trouwens ook voor Storm dat is ook een mannetje dus twee broetjes hihihii

Dit zijn van boven naar beneden in de touwring: Pepsi, Lucky, Chico, Zwabber, Storm en Tazz.

Dit is Bailey, hem wit ik met Pepsi ( witte zwartoog)koppelen ik ben benieuwd of ze wat gaan doen zou well leuk zijn natuurlijk.

En deze 2 dan nog een groepsfoto.
Met Gabber en Kuiffie die binnen zitten ga ik na de bijeenkomst in Apeldoorn beginnen met het blok in de kooi zetten ik ga eerst een ronde in huis proberen, dat is al een x goed gegaan. En met de rest ga ik in april/mei beginnen.
Oh ik heb er al zo'n zin in.

Groetjes daan

daan

Ben ik weer ik heb net weer mooie kiekjes genomen van gabger en Kuiffie. Ze zijn al druk aan het oefenen voor het kweekseizoen. Ik twijfel nu een beetje eigenlijk wilde ik met gabber en Kuiffie meedoen met de TT in februari maar als ik ze zo bezig zie dan wil ik het liefst nu al het blok er in zetten.
mmmmmmmm denk denk denk, nou ja ik ga er wel ff over nadenken. Ik wacht zowiezo tot dat ik terug ben van de wintersport en dat is over 2 weekjes en dan is het nog 2 weekjes en dan is valkparkieten TT al dus ik zal er even over nadenken hihihihi
Dit zijn de vers van de pers foto's

Zo dat ziet er goed uit hé.
Dat zit wel weer goed tussen die twee ik had het al een paar weekjes niet  meer gezien maar ze kunnen het nog wel dus dat zit allemaal wel in orde hahahahhahaa.

Groetjes Daantje

giovanni

hello ello!!

tof dat je weer een nieuw valkje hebt  :) t'is een mooie ;)
En leuk dat ze het nog niet verleerd zijn :D ;)

grtjs

Paul

Hoi Daan,

Een mooie nieuwe aanwinst en zeker voor eentje die met de hand grootgebracht is is 15 euro echt weinig geld he ;)
Gabber en kuiffie doen ook behoorlijk hun best weer dus dat zal wel weer prima gaan met hun nestje :-)
Ik hoop dat Diesel snel gewend is en dat die ook laat zien wat ie kan :-)

Groetjes, Paul

Mandy

4 januari 2004, 08:27:03 #190 Last Edit: 5 januari 2004, 03:09:07 by Mandy
Hoi Daan,

Mooie foto's hoor! ;) En je valkjes al helemaal natuurlijk! ;D

En Diesel is ook een mooie valk.  :P
Maar ik snap ff iets niet, je hebt het over "ze" en "haar", maar voor een wildkleur pop heeft ze wel erg veel geel in d'r kop, in mijn ogen is het een man hoor. ::)

Stijn dc

hello

gefiliciteerd met je nieuwe aanwinst.
ik vind net zoals mandy zegt ook wel dat ie een enorme gele kop heeft, dus ik zou ook denken dat het een mannetje is. maar wacht toch nog maar lekker af.

SDC:D

daan

hahahahahaha,

Nee dat menen jullie toch niet hihihihi
Ja idd op de foto lijkt het een veel geelere kop hoor.
Ik hoop tenminste wel dat het een pop is, want ik had namelijk 3 mannen met wangen en wilde er in ieder geval wel een pop bij hebben, als jullie gelijk krijgen dan zit ik met 4 mannen. :-[ :-[. hahahhaha
O'ja zo kom ik er natuurlijk nooit.
Waarom is dat toch bij die wildkleurtjes zo moeilijk te zien.
Neem nou de witmaskers das simpel hihihihihihi
Ik hoop echt dat het een pop is amders moet hij/zij echt weer weg, want ik wil nog 1 of 2 poppen en dan zit het echt vol hoor.
Hoe kan ik het nou echt goed zien of het een pop of een man is?

Groetjes daan

daan

Ik heb ff gezocht op de site en ik ben idd ook bang dat het een man is o jee. Op de volgende foto zag ik echt duidelijk het verschil.

http://www.valkparkiet.org/data/foto/cinnamongrijs.jpg

oh zo lukt dat dus niet?????
ff wat anders proeberen

groetjes daantje

daan