5 mei 2025, 23:06:56

De valkjes van Daantje !!!!

Gestart door daan, 9 september 2003, 01:41:49

« vorige - volgende »

daan

9 september 2003, 01:41:49 Last Edit: 9 september 2003, 01:44:46 by daan
Nou ik heb mijn dagboek van het 2e nestje van gabber en kuiffie ff afgesloten en ben een nieuw dagboek begonnen.
Ik heb vanavond weer eens ouderwets foto's gemaakt van mijn kanjers!!!.
We zijn vanavond ook begonnen met hokken te maken in de binnenvoliere. We gaan 4 hokken maken die voor noodgevallen ook in 2e gesplitst kunnen worden. dus dan hebben we er 8. Dan kunnen we ze opkooien voor de vogelshow en kan ik straks in het volgende broedseizoen, koppels gaan maken en ze dan in de hokken doen. En als er eens een x eentje niet zo lekker is kan die ook gebruikt worden. Het is in ieder geval wel makkelijk.
We hebben momenteel nog 2 valkjes in huis zitten. Dat is kuiffie omdat tie in de voliere de jongen en zijn pop plukt, dus die zit tijdelijk in huis. hier een foto van Kuiffie.
Dit is een erg mooie witmasker man, hij heeft een giga kuif, we denken dat we met hem goed zullen scoren met de show. Het is een goeie man, alleen nu een nadeel dat tie plukt. Maar ja dat is ook weer niet het ergste. Daar moeten we voor volgend jaar gewoon ff rekening mee houden.
Dan hebben we Bailey ook nog in huis zitten. Die hebben we nu ongeveer 3 weekjes, en hij doet het erg goed. Hij vind het geweldig om helemaal in zijn voerbak te gaan zitten en dan alles er uit tespitten hihihihi. En vrouwtje maar weer stofzuigen hahhahahaha.
Het is een bonte witmasker!!!! hier een foto.

Dan hebben we natuurlijk nog de kanjers in de voliere. Er is dus flink geplukt door Kuiffie. Dat kan je goed zien op de foto's. maar je kan ook zien dat alles weer een beetje begint te groeien. Eerst was echt alles weg en hadden ze allemaal een kale kop.  :'( :'(
Dit is Tazz!!!

Hier een foto van Gabber de mama van al het grut, die was ook flink toegetakeld door manlief. foei foei foei. Maar ze begint gelukkig alweer een beetje een kuif te krijgen.

De volgende is Chico!!!Een mooie geparelde pop. deze gaat ook mee doen met de show.

Hier een mooie foto met z'n vijfjes aan de tralies.

En dan een foto van Lucky het enigste jong uit het 1e nest. Het is een poppie en ze de parels dus jippie jeh.

Dan een foto van Djaro en Prego, Djaro (de bonte) is hier nu ook een paar weken en het gaat heel erg goed, hij is dik bevriend met Prego en dat vind Pino niet zo leuk, want eerst waren Pino en Prego hele goeie maatjes. Beetje sneu voor Pino. Djaro en Prego zijn samen echt zangtalenten, heel erg gezellig.

Hier de 4 kids op een rijtje.Lucky, Storm, Jazzy en Tazz.

Dan hier een foto van Tazz & Chico samen. 2 zusjes.

en nog een fotootje van Tazz, Chico en Storm.

Zo dit waren weer een hoop foto's.
Zodra de nieuwe kooien af zijn, laat ik snel een foto zien.
Ook zal ik jullie op de hoogte houden van de voorbereidingen van de vogelshow. Ik ben bij de keurdag dat vind ik ook erg leuk om een keer mee te maken. Ben benieuwd hihihihi.

Nou een dikke knuf van daan en de valkjes:
Gabber, Kuiffie, Zwabber, Lucky, Djaro, Bailey, Storm, Jazzy, Tazz, Chico, Pino en Prego !!!!! hihihihihi

Lique

9 september 2003, 15:34:29 #1 Last Edit: 9 september 2003, 15:35:01 by Angelique
Heej Daantje,

Heel leuk dat je een nieuw dagboek bent begonnen, en een hele hoop nieuwtjes heb je.
Dat je hokken gaat maken in je binnenvoliere.
het is echt heel makkelijk. Wij zijn er zelf ook mee bezig.
En als ze klaar zijn, kunnen zo rond februari de eerste koppels gevormd worden.
En met ziekte is het ook makkelijk hoor. Zelf hebben wij dan een ziekte kooi, met een warmtelamp erin e.d.
Kuifje is echt een prachtige valk.
Hij heeft veel weg van mijn Issey
Als ze eenmaal plukken, komen ze er moeilijk vanaf. Maar je weet nu voor volgend jaar, dat als hij weer jongen heeft, dat hij weer gaat plukken, en daar kan je maatregelen voor nemen.
Wat je beschreef met die voerbakken he, je zou die bakken ook laag kunnen hangen.
Dat heb ik ook gedaan, in mijn kamervoliere, want ik bleef die stomme stofzuiger vasthouden, ik had hem lager vast als mijn muis hahaha.
De kuifjes van de jongen beginnen al mooi te groeien.

Huggies van Lique, en een kuifje van alle valkjes.

daan

HHHHHHHeeeeeeeyyyyyyyy Lique,

Leuk dat je ook mijn nieuwe dagboek leest, echte trouwe supporters he hahahahahaha.
Ja idd Kuiffie lijkt heel veel op jouw Issy. Alleen denk ik dat Issy een jonge valk is of niet, want kuiffie iets een stuk breeder. hihihihi.

Ja ik ben erg blij dat pa de nieuwe hokken gaat bouwen in de binnenvoliere, dat is altijd makkelijk.

En o ja de voerbak heb ik veranderd ik had eerst zo'n gewoon bakje met haajes hangen, maar nu heb een voerbak met een schotje erachter ( zie foto van Bailey). En dat scheelt al een slok op een borrel hihhiaahahhaahha.

Maar ja het is ook wel logische dat als je valkjes in huis hebt dat het rommelig en stoffig wordt. Maar als ik het huis schoon heb gemaakt, en ik zag Bailey in die bak wroeten, dan dacht ik echt van pffpppppff moet dat nou potverdorie en daar ging daan weer met haar stofzuiger door het huis. hihihi.

Maar al mijn beesten maken een rommel in huis hoor. maar dat geeft niets. Ik hou enorm veel van ze hihihi.

Dikke knuffel van daan

Lique

Heej daantje,

Jaa, ik ben altijd trouw he, net een viervoeter.
Maar Issey is wel een overjarige man, hoe oud precies weet ik nog niet, want kon zijn ring niet goed lezen.
humm, die voerbak die jij hebt, ga ik ook maar eens naar kijken, want ze kunnen het er idd niet uit gooien.
En ik heb er net zo een als jou, maar dan zonder dakkie.
En tsja die troep, er is toch iemand die troep moet maken?
en er is toch ook iemand die het op moet ruimen? hjahahaha
Das hier ook hoor, ze produceren veel geluid, poepjes en stof en een hele hoop rommel, maar ik ben donders gek met ze, en zou ze voor geen zilver willen missen. Over goud, gaan we praten....
whahahahahaha grappie hoor, mijn valkjes blijven lekker, waar ze nu zijn.

XxX huggies lique

Kolkkie

Hey Daan,

Wat een prachtfoto's weer zeg. Alleen jammer dat er een aantal zijn zonder kuifje :(.
Kuiffie is echt een mooi valkje hoor. Wowie :o, als je die kuif al ziet.

Je bent dus je voliere grondig aan het verbouwen las ik. Het lijkt mij ook beter zo. Ook als er 1 ziek wordt kan je hem/haar ook lekker apart zetten van de rest. Ik ben benieuwd naar hoe het er uit gaat zien.

Luckie is trouwens erg veranderd of ligt dat aan mij? Er lijken wat minder parels te zitten. Ik kan me ook vergissen natuurlijk.

Het gedrag van Bailey herken ik. Pukkie zit hier ook zo in de voerbak te spitten. Ik heb het eens geprobeerd om het zonder dat schotje te doen, maar is toch echt geen succ6 als er 1 in gaat lopen spitten. Ik heb dat schotje er weer gewoon achter gehangen.
Als ze het nou eens zelf op zouden ruimen van de grond   :D, maar nee hoor ;D. Daar is het baasje goed voor  :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ria

9 september 2003, 21:03:05 #5 Last Edit: 9 september 2003, 21:03:54 by ria
He Daantje,

Jij was weg van de chat en zag gelijk mijn kans. Effe dagboekje lezen, nou ja effe. Enne het ging nergens over zei je, tjonge jonge, toch mooie foto's hoor. Leuk he stofzuigen ! Daar weet ik inmiddels alles van alhoewel mij het nog meevalt vergeleken bij de andere vogels die ik zelf had.

Ik moet hier ook elke dag de stofzuiger pakken. En maken ze het echt te bont dan laat ik ze dat zelf doen. Dan zetten ik ze op de grond en zeg ik: opruimen jullie. Maar ja het enigste wat ze doen is boodschapjes er bij leggen dus ik heb er niet zoveel aan. Gelukkig heb ik een lieve Miele, zo klaar.

Groetjes,
Ria

Karin

Wat een prachtige foto's Daan !! Ik mis alleen een foto van Jazzy's naamgenoot  ;D Ik ben weg van je bonte witmasker, maar ja, daar heb ik nu eenmaal een zwak voor  ;D Ik hoop dat de kuifjes weer snel aangroeien !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Daan,

Wat een hoop mooie foto's heb je gemaakt.
Ik heb er met veel plezier naar gekeken en je verhaal gelezen.
Je hebt erg mooie valkjes, ik ben benieuwd hoe ze het doen op de vogelshow.
In iedergeval heel veel succes alvast en we lezen het vast wel hier in je dagboek.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Maris,

Ja kuiffie is idd een prachtvalkje, maar dat zijn ze natuurlijk allemaal hihhihi.
ja het idd veel makkelijker om een aantal extra hokken te hebben, nu zitten ze in huis als er iets is, dus dat zal ik wel missen, maar dat kan alsnog, want mijn huisvoliere bewaar ik allemaal hoor.

Nee volgens mij is Lucky niet zo veel veranderd hoor, ze had al niet zoveel parels hoor, dat zijn Chico en Tazz, die heel veel parels hebben.

Groetjes Daan

daan

10 september 2003, 15:59:16 #9 Last Edit: 10 september 2003, 15:59:56 by daan

Hoi Ria,

Ja ja jij greep gelijk je kans toen ik weg ging van de chat hahahaha, ja je hebt het re maar druk mee he.
ja de stofzuiger maakt hier dus ook veel overuren hihihii.
Hahahahahaahh opruimen en dan nog een boodschap ernaast leggen, das een goeie, je hebt ze dus niet erg goed opgevoed hahahhahahaha, misschien een soort cursus gaan volgen, net zoiets als een hondencursus, ahahahhahaha

Groetjes Daan

Kolkkie

CitaatNee volgens mij is Lucky niet zo veel veranderd hoor, ze had al niet zoveel parels hoor, dat zijn Chico en Tazz, die heel veel parels hebben.

Groetjes Daan

Hoi Daan,

Kan ook zijn dat ik in de war ben geweest. Voor mijn idee had Lucky meer parels, maar ik zou me ook hebben kunnen verwarren met Chico en Tazz :-[.

Bij Pukkie zijn er een aantall nieuwe veertjes op zijn koppie gekomen. Die zijn grjis van kleur. Nu verloor hij gisteren ook al een veertje, dus mss komt hij al in de rui. Het kan ook komen van het vasthouden. Pukkie zat gister nl. met een teentje klem tussen 2 toetsen van het toetsenbord. Die heb ik meteen ff onder de kraan gehouden.
Dus ff afw8en of ie al in de rui komt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

10 september 2003, 17:24:21 #11 Last Edit: 10 september 2003, 17:24:56 by daan

Hi Karin,

Je ziet Jazzy wel zitten op 1 van de foto's maar niet zo duidelijk, het is een jonge witmasker. momenteel dus ff zonder kuif, nou jaa zonder ook niet helemaal, want ze groeien heel hard die kuiffen die weg waren. Pokon doet wonderen hahahahaha.

Ja mooi he Bailey, ik ben er ook echt heel blij mee, ik ben ook verliefd op de bonte witmaskers geweldig hoor.

groetjes Daan

daan

Hoi Marianne,

Dank je dat je de foto's en het verhaal zo mooi vond.
Ik doe het met plezier en als jullie het dan ook nog leuk vinden, nou dan is het helemaal mooi.
ja ik ben ook erg benieuwd hoe de valkjes het met de show doen, maar dat duurt gelukkig nog een paar weken.
Want ja je hoeft geen valkjes neer te zetten zonder kuif hihihihi. Nog een week of 8 volgens mij. Maar ik heb er al zin in hoor. Het is van donderdag t/m zondag en ik ben er iedere dag om te helpen enzo.

Groetjes Daan

daan

Hoi Maris,

Geeft niets hoor, we hebben het allemaal wel eens verkeerd!!!
Ja dat is heel goed mogelijk dat Pukkie in de rui gaat komen. Hij heeft daar de leeftijd toch ook voor?
Ben benieuwd.
Oei oei met zijn teentje tussen de toetsen das nie fijn.
Sterkte Pukkie!!!

Groetjes Daan

daan

11 september 2003, 12:14:19 #14 Last Edit: 11 september 2003, 12:15:48 by daan
Goeienmorgen allemaal,

Zoals jullie wten zit Kuiffie tijdelijk in huis vanwege het plukken. Gister teon ik thuis kwam van mijn werk, heb ik hem echt voor het eerst een beetje horen zingen, kijk schreeuwen kan die als de beste ,maar gister haalde ik er echt een leuk melodietje uit hhahahhahaha en het mooie was de valkjes in de voliere buiten gingen er natuurlijk weer op reageren en dat was een fantastisch concert. hihhihihi Ik heb genoten en zelfs Bailey de bonte witmasker die nog in huis zit probeerde een beetje mee te doen.
Vanochtend ging ik voeren en gaf ik lekkere trostgiers en dat vin ik altijd wel een plezier om naar te kijken want het wordt echt heerlijk aangevallen kijk maar.

Heerlijk gezicht hier zitten de jongen Chico, Tazz, Jazzy en Storm er heerlijk van te genieten en mama Gabber zit lekker van de sla te genieten kijk maar.

en deze heb ik ook nog van de trostgiers dit zijn Lucky, Strom en Jazzy:

en speciaal omdat Karin daarom vroeg een foto van haar naamgenoot Jazzy het jongste jong van het laatste nestje.

en ook nog ff eentje van Chico de geparelde witmasker:

Zo dit waren de foto's van het ontbijt vanochtend hahahahaha.

Groetjes Daan