27 april 2024, 21:53:03

Katten en tamme valkjes in huis

Gestart door Wendy.., 13 mei 2007, 13:29:57

« vorige - volgende »

Wendy..

Hallo Allemaal,

Binnenkort krijg ik een kitten in huis.
Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn van andere mensen die ook een kat hebben en tamme valkjes.

Kijken de katten er naar om of laten ze ze met rust enz....
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik straks geen valkjes meer heb omdat de kat er achteraan zit.

Bij vrienden van mij gaat het prima, graag nog meer van dat soort verhalen. ;D

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Anke

Hoi Wendy,
Ik heb drie katten in huis en valkjes.
Mijn vorige valkjes gingen los in de kamer, maar ik zorgde er wel voor dat de katten daar dan niet waren!
Als ze in de kooi zitten keuren de katten de valkjes geen blik waardig, ze horen bij het gezin.
Als de valkjes los rond vliegen neem ik geen risico, een fladderend vogeltje voor je neus is denk ik als kat wel een erg grote verleiding en waarom het risico nemen...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ziralioness

Een kitten kan absoluut wennen aan een vogel hoor, geen zorgen. :) Een vriendin van mij liet de katten als kitten wennen aan haar loslopende ratten, losvliegende valkjes en loslopende konijn. Juist omdat het toen nog kittens waren, en ze nog niet zoveel kwaad kunnen doen. Dit is allemaal prima gegaan hoor, die katten kijken niet op of om van dat kleine spul. Wel erbij blijven natuurlijk, katten blijven roofdiertjes.

Onze eigen katten waren er al toen ik hier kwam wonen met de valkjes, daarom hielden we ze gescheiden. Laatst hadden we echter per ongeluk de deur open laten staan, dus de katten konden erbij komen. Nou... niks aan de hand hoor. De dames hier hebben prima door dat ze de kooien niet in kunnen en laten de vogels gewoon met rust, gelukkig! :D

De buitenvoliere is echter een ander verhaal bij de poezendames... daar staan ze GRAAG naar te staren... maar dan wel naar de kwarteltjes. De valkparkieten vinden ze niet zo interessant.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Wendy..

Hoi Anke en Ziralioness,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb bewust voor een kitten gekozen omdat ik ze dan goed aan elkaar kan laten wennen. Een volwassen kat is volgens mij een heel ander verhaal.

Ik heb ook nog twee konijnen los in huis lopen en daarbij wil ik mijn valkjes ook gewoon los kunnen laten elke dag.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen als m,n kitten nog klein is en dat ik er dan wel bij ben natuurlijk eens kijken hoe het gaat. Mocht het toch wat gevaarlijk worden als de kat groot is dan moet de kat maar even de kamer uit.

Als er nog meer mensen tips hebben of ervaringen graag!

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Bello

Hoi Wendy,

Wij hebben 3 katten (zie onze katten)
deze komen niet in de woonkamer, de valkjes staan in de woonkamer.

We zijn overdag beide werken en kunnen ze dus niet in de gaten houden.
Als ze achter in de tuin bij ons mogen, lopen ze wel door de kamer naar de tuindeur.

Ze weten niet beter, ze mogen wle boven bij ons op de slaapkamer en daar kijken we meestal tv, en als het kattenbedtijd is gaan ze uit zich zelf naar hun eigen slaapkamer (komisch om te zien, 3 katten achter lopend naar hun eigen slaapplekje)

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Wendy..

Hoi Dorothé,

Dat lijkt me inderdaad erg grappig als drie van die katten naar hun eigen slaapkamer lopen.

Ik zit te dubben wat ik zal doen. Mijn valkjes staan namelijk ook in de woonkamer en ik heb een open trap naar boven( zonder deur) nu werk ik ook de hele dag.
Ik heb er dan ook geen zicht op.
Mijn slaapkamer is erg groot dus daar kan zo,n kleine baby kat best de hele dag verblijven. Daar had ik ook al over zitten denken.
Ik wil volgend voorjaar mijn kat wel naar buiten laten maar tot die tijd nog niet. Komen jullie katten echt buiten of alleen in de tuin? En mogen ze wel in de woonkamer als jullie thuis zijn?

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Wilma1

13 mei 2007, 23:30:39 #6 Last Edit: 13 mei 2007, 23:38:27 by Wilma1
Hoi Wendy,

Ik heb 8 katten en had 14 valkjes en heb nu nog een alexanderparkiet, halsbandparkiet en een kanarie maaar dat ging en gaat allemaal prima....de katten hebben zelfs ontzag voor de vogels  ;D

En als wij er niet zijn, kunnen de katten gewoon in de kamer, waar OOK de vogels zijn.... soms slaapt er de witte poes Mitzy, OP de kooi van de alexanderparkiet  ::) als er een deken voor de nacht op ligt.......




Daisy en Binky  ;D


Binky gezellig tussenin  :D


kiekeboe  ::) :P

:D ;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wendy..

Heej Wilma,

wat een leuke foto,s hahahahaha! ;D
Ik hoop dat het er bij mij ook zo aan toe zal gaan onder toezicht uiteraard.

Ik ga gewoon maar het een en ander uitproberen.
Had jij de katten eerder of later dan de vogels?

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

disney

Bij ons mogen de katten dag en nacht in de woonkamer waar de vogels staan. De ene kat springt nog wel eens in de kamervoliere, maar daar kijken de parkieten niet meer van op. Als de parkieten los zijn doen we de katten wel uit de kamer, onder die snelle fladeraars het instinct losmaken. Maar dat uurtje per dag is voor de katten ook geen probleem. De ene kat hadden we als kitten, de andere als volwassen kat die we van straat opgevangen hebben. Die heeft ook nog 3 kittens gekregen en dat ging ook allemaal goed, de vogels waren wel interesant, maar alleen om naar te kijken.

Groetjes Karin

Wilma1

14 mei 2007, 16:40:42 #9 Last Edit: 14 mei 2007, 19:17:40 by Wilma1
Citaat van: Wendy.. op 14 mei 2007, 13:10:14
Heej Wilma,

wat een leuke foto,s hahahahaha! ;D
Ik hoop dat het er bij mij ook zo aan toe zal gaan onder toezicht uiteraard.

Ik ga gewoon maar het een en ander uitproberen.
Had jij de katten eerder of later dan de vogels?

Groetjes van Wendy


Een aantal katten waren er eerder, maar alles went, OOK voor een nieuwe kitten....  ;) ..... als je maar concequent bent .....zelfs met het los vliegen waren de katten erbij en dat ging prima...er wel bijblijven natuurlijk, want zeg nooit NOOIT.

Ook de 2 vogels van nu zitten los op de kooi en 1 ervan wandelt op de vensterbank. Als er een kat opspringt om naar buiten te kijken jaagt Coco ( de halsband )  de kat weg  :o ;D en reken maar dat die kat weggaat hoor  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=VQPgrVhY4F0
Je ziet Coco snel uit zijn kooi renen, om Mitzy weg te jagen  ::) ;D


en Coco knuffelt OOK met de katten  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=qM50e-oauyc

Met een kitten moet je wel opletten, want die zijn erg speels en zien er een leuk speeltje in om dat te pakken als het fladdert en..... met geduld kun je het afleren, maaaaar NOOIT alleen laten, als de vogel los vliegt.
:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

gerda73

Hoi

wij hebben 3 katten en 3 valkjes en dat gaat erg goed de twee oudste katten(13 en 14) zetten het op een lopen als ze vrij vliegen en de jongste (1) kijkt eens met een schuin oog van wat een drukte.
Tuurlijk in het begin toen we poekie net hadden moesten we wel erg opletten maar ton ze er eenmaal aan gewend was ging het erg goed.
Je moet ze natuurlijk niet alleen laten met je valkje want het zijn tenslotte toch roofdieren en je weet maar nooit of ze in je valkje ineens een lekker hapje zien.
hier heb ik nog een leuke foto van poekie toen we haar net hadden .
groeten gerda73


Wilma1

 ;D Wat leuk Gerda  ;D zo zat er hier ook wel in het begin een kitten op een kooi  ::) vooral met schoonmaken ervan  ;D


Hoi Wendy,
Zo krijg je meteen een dagboekje vol leuke foto's van katten met vogels samen  :D :D :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wendy..

Hoi Gerda,

Wat een geweldige foto van jouw Poekie op de kooi hahaha.
Ik heb een hele grote papegaaien voliere in de woonkamer dus daar zou het jonge katertje ook zo in gaan klimmen natuurlijk. Maar wel even opletten natuurlijk.

Hoi Wilma,

Wat een leuke filmpjes van je halsband. Ik wist niet dat ze zo goed kunnen fluiten. Je katten hebben echt ontzag voor de vogels zo te zien ;D
Inderdaad erg leuk al die foto,s. Dat zie ik graag met zo,n jonge kat in aantocht ;D

Hoi Karin,

Ik heb ook het allerliefste dat mijn kat gewoon in de woonkamer kan als ik er niet ben. Moet ik wel voorkomen dat de kat contstant in de volliere hangt... haha
Maar het zal wel loslopen. Ik ga het eerst proberen met kat erbij en anders gaat kat lief maar even wat voor zichzelf doen als de vogels eruit gaan...

Mochten jullie nog een leuke naam weten of willen laten weten hoe jullie poezen heten.....
Ik heb ook een onderwerp met een leuke naam voor een rood katertje. Ik ben benieuwd.

Groetjes van Wendy

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

disney

Ik bedenk me nu dat we in het begin een doek om de voliere hadden. Een oude dekbedovertrek die we om de onderste helft van de voliere hadden. Anders had Otje teveel interesse als de vogels op de grond van de voliere scharrelden. We hebben in een paar weken tijd die doek steeds lager gehangen en toen was het gewoon niet boeiend meer. Voor Pluk (die kwam later als volwassen kat erbij) hebben we dat nooit gedaan.

Onze poezen heten dus Otje en Pluk, Pluk had drie kittens gekregen en die zijn door hun nieuwe eigenaren Sjefke, Akira en Daantje genoemd.
Als je ze wil zien (en vast voorpret wil hebben haha) www.karinskromsnavels.nl onder Pluk's dagboek en her en der ook nog in het gewone dagboek.

Groetjes Karin

Rianne

Hoi,

ik heb 2 perzen, en die zijn zelfs bang voor mijn vogels! Ook hebben we 2 ratjes en daar zijn ze ook bang voor. Ik heb hele rare katten ;D De deur naar de vogelkamer staat dus altijd open, de katten slapen er vaak op de vensterbank. :)