10 mei 2025, 12:08:25

van 2 naar 1

Gestart door kataboe, 12 mei 2007, 15:58:08

« vorige - volgende »

kataboe

Ik ben 2 lieve valkjes. Maar ik word eerlijk gezegd knettergek van 1 van de 2. Zodra ik in de buurt ben gilt hij erover. Hij doet allerlei geluidjes. Soms zo hard dat je niet normaal kunt bellen, praten of tv kijken.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is 1 van de 2 te herplaatsen. Of kan ik er iets anders aan doen?

ps. Heeft iemand nog een goede tip voor wat ik kan doen tegen de rommel die ze maken?

ozzyozzy

hallo

Wij hebben zelf koppels valken in de voliere en toen bij ons het vrouwtje dood ging werd het roepen alleen maar erger....
De vraag is dus of dat bij jou ook niet het geval zal zijn..
En welke rommel maken jou valken dan???

Ivy

Hoi.
Rommel kan je alleen maar opruimen, daar is niks aan te doen. Heeft jouw kooi een opvangrand? Is dat niet het geval, zou je nog plexiglas kunnen bevestigen bij de bodem rond de kooi, dan blijft de bodembedekking beter in de kooi zitten als ze erin lopen.
Jouw valkje gilt waarschijnlijk voor jouw aandacht. Herplaatsen is gewoon gemeen, voor beide valkjes. Ten eerste is het niet leuk voor het valkje die je weg zou doen - sorry maar valkjes zijn eenmaal soms schreeuwerdjes en hij wil gewoon even met je babbelen ;), ten tweede is het ook niet leuk voor het valkje die je over zou houden. Zijn vriendje zou weg zijn, en behalve dat je zoals ozzy zegt, risico zou lopen dat hij ook zou gaan schreeuwen, is het ook niet leuk voor een valk om alleen te zijn. Valkjes zijn sociale dieren en hebben eenmaal behoefte aan een soortgenootje. Als ze dat niet hebben, treden er vaak gedragsproblemen op.

Wanneer schreeuwt hij? Alleen als hij jou ziet? Dan is het echt schreeuwen om aandacht en het is best om dit te negeren, want negatieve aandacht is ook aandacht. Wacht tot hij stil is en wees dan juist met hem bezig. Hopelijk zal hij hierdoor leren dat hij beloond wordt als hij stil is.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie