3 mei 2025, 21:40:32

Het verhaal van Boomer

Gestart door moonwitch (diana), 8 september 2003, 01:19:21

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

8 september 2003, 01:19:21 Last Edit: 8 september 2003, 01:28:34 by moonwitch
hallo allemaal,

Ik durfde het niet te melden, maar Boomer was donderdag weggevlogen.
Mijn zoon had hem op de schouder en liep er per ongeluk mee naar buiten. Net dat hij zich realiseerde dat hij Boomer op de schouder had en terug naar binnen wou gaan, schrok Boomer en vloog omhoog de wijde wereld in.
Mijn zoon en z'n vrienden hadden alles afgezocht maar Boomer was nergens meer te zien.
Het ergste was dat Boomer dus echt supertam was en erge leuke geluiden kon maken en een kroelkont eerste klas.
Dus toen ik thuis kwam van m'n werk kreeg ik te horen wat er was gebeurd, en natuurlijk was iedereen erg verdrietig en vooral mijn zoon dat het hem was overkomen.
Vrijdag heb ik amivedi gebeld en hem als vermist op gegeven, en ook tegerlijk sparky op gegeven als vermist.
Ik durfde Boomer hier niet als vermist op te geven, met de gedachte dat iedereen wel zal denken, dat wij niet goed opletten met onze valkjes.
Omdat sparky nu al sinds 13 augustus weg is had ik weinig hoop dat we Boomer wel terug zouden krijgen.
Zaterdag was ik met m'n jongste zoon de stad in en toen we terug kwamen stond er een oude schoenendoos op tafel. Ik vroeg aan mijn man wat die schoenendoos op tafel moest en hij zij ik heb een verassing voor je, mijn ogen gingen gelijk naar de kooi waar Boomer en Bobby ( en tegenwoordig ook Ukkie) altijd zitten, en tot mijn grote blijdschap zat Boomer weer op zijn oude vertrouwde plek.
Wat was er nou gebeurd: Een man was op de atletiekbaan bij ons in de stad en opeens vloog er een valk op zijn hoofd, hij durfde de valk niet te pakken want hij had al eens een valk zo gepakt en die had hem toen flink gebeten.
De valk vloog van zijn hoofd en op het dak van de kantine van het sportcomplex. Er was op dat moment ook een atletiek wedstrijd aan de gang met kinderen, en hij vloog toen bij kinderen op de schouder of hoofd. Op een gegeven moment kon deze man zijn jas over de valk gooien en kon de valk toen pakken. Hij heeft de valk mee naar huis genomen en in een schoenendoos gestopt.
Toen heeft hij de dierenambulance gebeld en die hebben amivedi gebeld of die een melding hadden gekregen van een vermiste valk en die hadden ze gehad. De dierenambulance belde ons op en de man bracht de valk naar de mensen van de dierenambulance de ook bij ons in de buurt woont, en daar heeft mijn man de valk opgehaald.
Mijn man nam de valk mee naar huis, maar wist toen nog niet zeker of het wel Boomer was.
Thuis heeft hij de valk uit de doos gehaald en de valk vloog gelijk op zijn schouder en daarna direkt naar de kooi.
Dus het kon niet missen dat het onze Boomer was.
Wij zijn echt heel blij dat we Boomer terug hebben en ik heb de mensen van amivedi nogmaals bedankt en ook die man die hem had gevonden.
Wij hebben echt heel veel geluk gehad dat die man hem heeft gevonden en niet zelf heeft gehouden, want wie wil nou niet een supertamme valk.
Mijn dank gaat uit naar die man de dierenambulance en natuurlijk amivedi.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

hello

wat heb je weer een geluk zeg!
jammer dat je sparky nog niet terug hebt!
wij zouen toch nooit denken dat je niet goed omgaat met je valkjes, deze dingen gebeuren nu eenmaal!

SDC

moonwitch (diana)

hoi stijn

bedankt voor je reaktie.
ik weet dat ik echt veel geluk heb gehad, als je nagaat dat er vier vogels zijn weggevlogen en drie er van heb ik weer terug gekregen. Dan heb je echt veel geluk. Ik ben echt blij dat er een organisatie bestaat als amivedi en de dieren ambulance en natuurlijk eerlijke mensen die een gevonden dier terug geven.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Kolkkie

Hoi Diana,

Wat een geluk dat je je valkje terug hebt.
Ik weet haast zeker dat jullie je valkjes goed verzorgen. Gezien het feit dat jullie er meteen alles aan hebben gedaan om Boomer terug te krijgen. Sommige doen helemaal niets.

Geniet maar weer lekker van Boomer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

bedankt mariska

En Boomer is alweer de oude Boomer. Gister was hij nog erg rustig en veel eten en veel slapen, maar vandaag was het alsof er niets was gebeurd en had hij weer het hoogste woord en liet zich lekker kroelen. En we zijn echt superblij dat we hem terug hebben.
R.I.P. Boomer 15-11-06

Paul

Hoi DIana,
Wat een geluk dat die dierenambulance ook contact opneemt met Amivedi want het systeem werkt dus wel als je hem als vermist opgeeft dat is nu zeker duidelijk :-)
Heel erg fijn dat Boomer weer terug is in elk geval :-)
En het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je vergeet dat een valkje op je schouder zit, het is hier ook een keer gebeurd (mijn vriendin)en het valkje bleef gewoon op de schouder zitten gelukkig dus gewoon terug naar binnen gelopen en de deur zachtjes dichtgedaan en dan even diep zuchten :-)

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Diana,

Wat een verhaal zeg!
Ik ben wel heel blij met de goede afloop hoor.
Succes met je valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hi Diana,

Jeetje mikkie wat een verhaal zeg.
Maar gelukkig hoe meer ik las hoe beter het werd. En gelukkig is Boomer weer terrecht joh.
Je mag inderdaar van geluk spreken hoor, dat er zulke orginisaties zijn en eerlijke mensen natuurlijk. pffff
gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Knuffie Daan

ziralioness

Ongelukken kunnen altijd ongebeuren... Een moment van onbedachtzaamheid is genoeg! Dus voel je nu niet schuldig!

Ah, dat bedoel ik dus... Nina wandelt nu over de grond... goed kijken of ze niks verkeerds probeert te eten of onder mijn bureaustoel kruipt!  :o

Ik ben ongelooflijk blij dat jullie Boomer terug hebben! :) Hij is vast ook heel blij om thuis te zijn! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

moonwitch (diana)

hoi allemaal

Het is nu een week geleden en Boomer is alweer helemaal de oude Boomer.
Wij zijn echt heel blij dat we hem terug hebben.
Ik wil ook iedereen bedanken voor hun fijne reakties en zoals velen zeggen het blijf oppassen met vogels, het word zo vertrouwd dat ze op je schouder zitten, dat je niets in de gaten hebt als je naar buiten loopt.
Ik hoop dat als iemand dit overkomt dat ze ook een eerlijke vinder hebben die  belt of iemand zijn vogel kwijt is, of dat nu amivedi is of de dierenambulance. En we mogen blij zijn dat er zulke hulpposten zijn voor dieren.
In ieder geval veel liefs van Boomer and the rest of the gang.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06

Ellen

Goh wat een verhaal zeg.
Jullie zijn een stelletje geluksbibsen................ :)

Heel veel groetjes, Ellen.

Skippy

Hallo Moonwitch

Wat fijn dat je Boomer weer terug heb gevonden!!!

Ik moest wel even lachen om het verhaal bij de altetiekbaan!Die moet  ook het apezuur geschrokken zijn!!! :D

Nog veel plezier met je valkje(s)

Skippy