11 september 2025, 11:11:03

Hobbykwekerij Sephora Rianne - foto's 26-9

Gestart door Rianne, 11 mei 2007, 15:56:35

« vorige - volgende »

Rianne

Hey Tjerk,

nee Kieky is gereserveerd. Ik hou geen eigen kweek jongen, behalve de lutino geelwang die nu bij Bonnie zit.
Spannend dat je nu eitjes van Kiaro en Kiara hebt! :D

Het mannetje bij het donkere valkje vind ik juist vrij licht. Dat is de vader van de lutino geelwang trouwens. Het donkere wildkleurtje is geen jong van een koppel van mij, maar het eitje is hier uitgebroed. :)

marvin

Hoi Rianne,

Goed om te horen dat Kieky het zo goed doet.
Denk je dat ze heel erg moet wennen aan huiskamer geluiden dan?
We komen zondag morgen rond een uur of elf kan je me wel je adres mailen anders is het zo moeilijk zoeken.

Kukel is denk ik wel blij als er eentje bijkomt want Yippie en Yoeppie hebben het samen nu erg druk met de drie kleintjes en hij is heel erg nieuwsgierig.

Ik heb gisteren foto's gemaakt en een paar extra van kukel die zal ik morgenavond  eens proberen in dit dagboek te zetten.

Groetjes,
Andrea

Rianne

Hoi Andrea,

Kieky komt natuurlijk uit de voliere dus het geluid van de stofzuiger of de televisie is haar niet bekend. :)
Ik zal je mijn adres even sturen via de IM :)
Leuke foto's had je gestuurd van Yoeppie en de jongen! :D
Ben benieuwd hoe Kieky's aanstaande partner er uit ziet!

marvin

Ik snap dat je nieuwsgierig bent, hij is in ieder geval grijs met een hele mooie witte kop. Hij is nu een half jaar oud en hij vind mensen en de andere valkjes erg lief.

Heb ik je nu nog nieuwsgieriger gemaakt :)

Groetjes,
Andrea

Tjerk

Hey,

maar hoe oud is jouw Geelwang Lutino pop nou? Heb je er al een man voor gevonden, want ze is split Bont toch? Lutino Opaline Cinnamon Geelwang split Bont toch?

Ben benieuwd, laat je de ouders nog een ronde doen?

Groeten Tjerk

Rianne

Haha, jazeker! ;D
Kieky is trouwens kanssplit witmasker, maar dat zullen we volgend jaar pas te weten komen ;)

Hoi Tjerk,

ze is nu een week of 4. Ik heb nog geen man maar ben nog niet echt op zoek. Cinnamon-opaline-lutino-geelwang split bont is de gehele benaming :)

marvin

Mag het ook over twee jaar ;).

Yippie en Yoeppie hebben ons ook 2 jaar de tijd gegeven om aan een nestje te wennen, ook hebben die het lang geheim voor ons weten te houden dan ze mekaar wel een beetje aardig vonden :).

Groetjes,
Andrea

Rianne

Dat is net hoe het loopt natuurlijk :) Kieky's ouders waren 10 maanden toen ze bovenop elkaar zaten, dus als ze daar ook maar iets van heeft meegekregen... ;D

marvin

Ik zal proberen kukel in bedwang te houden.
Weet niet zeker of me dat zal lukken want het is een echte macho vleugels breed en fluiten maar.
Kieky wat van haar ouders heeft dan kan ik een kwekerij gaan beginnen ;D

Heb je nog foto's van Kieky????????????????????????

Groetjes,
Andrea

Rianne

Als je een kwartiertje kunt wachten, maak ik ze meteen voor je. Vrijdag ben ik met Lin naar Bonnie geweest om bij m'n valkje te kijken, foto's van haar kun je in m'n andere dagboek zien. Toen 's avonds een etentje, zaterdag ochtend naar m'n werk tot 6 uur en 's avonds was er dorpsfeest in de buurt. En gister ben ik naar de Red Hot Chili Peppers geweest, wat echt onwijs gaaf was! :D

marvin

Geeft niet hoor, we zijn alleen een klein beetje nieuwsgierig.
Als je maar een leuk weekend heb gehad, dat is belangrijker als foto's van Kieky ;D ;D.

Rianne

Nu ze binnen zit is het makkelijker om foto's te maken. Buiten neemt ze toch het vluchtgedrag van de andere valkjes over.

Hier is ze hoor ;D

Mooi koppie he? :D

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

marvin

Ze heeft echt een leuk koppie, lief maar toch een beetje eigenwijs.
Kan niet wachten tot we haar op mogen halen.

Groetjes,
Andrea

Tjerk

Hey,

het zal mij benieuwen of ze net zo geel wordt als Kiära  ;D ;). Cinnamon versterkt volgens mij ook de gele kleur, dus ze zou best wel geel kunnen worden.

Volgens mij zit er nog een mutatie in Kiära, aangezien ze nu ruim 3 is en nog steeds rode ogen heeft, zonder irisring. Dus ´t zal mij benieuwen, ik heb er mailtje achteraan gestuurd. Dus zal het binnenkort wel horen.

Groeten Tjerk