27 april 2024, 19:57:53

Geelwang Bronzefallow

Gestart door •=Bonnie=•, 11 mei 2007, 12:22:31

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ik heb een koppel bronzefallow/geelwang x geelwang/bronzefallow.

Ik vroeg mij af wie er nog meer met deze combinatie kweekt en dit jaar geelwang bronzefallow en bronzefallow/geelwang verwacht.

nick01

ik hoop dit jaar jongen te kweken uit mijn koppel : bronzefallow / gepareld / cinnamon / bont / geelwang x cinnamon bont geelwang / bronzefallow.
ze zitten nu al een tijdje bij mijn moeder daar wordt de pop wel betreden maar nog geen eieren , reden kan zijn de nog redelijk jonge leetijd van de man maar eerdaags komen ze in een broedkooi van 115 x 60 x 65 kijken of daarin wel resultaat wordt geboekt.

Ludo

Ik ben in het bezit van meerdere koppels waaruit ik geelwangbronzefallow, geelwangopalinebronzefallow, geelwangcinnamonopalinebronzefallow, geelwanglutinobronzefallow en geelwanglutinoopalinebronzefallow uit kan kweken

Ik heb op dit moment jongen maar het is nog te vroeg om te zeggen welke kleurcombinatie het zal zijn en of er ook geelwang in zit

Ik hoop op geelwangopalinebronzefallow omdat ik dat een fantastisch mooie combinatie vind. Een opalinebronzefallow is al heel mooi met die subtiele schakeringen als je dan ook nog gele wangen hebt dan krijg je een volledig geel "zilvergemarmerde" vogel.


Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rianne


Ludo

voor foto's van mijn jongen is het nog veel te vroeg hoor, binnen een maandje ?

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rianne

Foto's van de koppels is ook goed ;) Of werk je met allemaal splitten?

•=Bonnie=•

Ik ben ook erg benieuwd naar foto's van geelwang bronzefallows als dan niet in combinatie met opaline en cinnamon.

Mijn eigen koppel heeft tot nog toe nog niets kunnen presteren omdat de man de eieren op eet. Ik denk er dus over een (opaline-)geelwang bronzefallow man of (opaline) bronzefallow split geelwang man aan te schaffen voor bij de pop als ik geen eieren van dit koppel kan redden.

Paren doen ze meermaals op een dag dus daar ligt het niet aan  >:(

Ludo

13 mei 2007, 18:26:46 #7 Last Edit: 13 mei 2007, 18:31:49 by Ludo
Hier vind je alvast een foto van een geelwang pale fallow van Nanda

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=355&highlight=geelwang+fallow&mforum=valkparkietenbenelux

Wat mijn kweekkoppels betreft ik kweek met:
geelwanglutinobronzefallow x geelwangcinnamonopaline split bronzefallow

geelwangcinnamonopaline split bronzefallow x
geelwanglutinobronzefallow

en bronze fallow split geelwang split opaline x opaline bronze fallow

Het onderscheid tussen een geelwanglutinobronzefallow en een geelwanglutino is dat de eerste geler is en echt knalrode ogen heeft, maar dat is niet op een foto vast te leggen.

Hopelijk binnen een maandje wel jongen die een foto waard zijn ;-)

Ludo

PS Bonnie wat het opeten van de eieren betreft, daar kunnen nepeitjes misschien wel tegen helpen, je legt een hele reeks nepeitjes in het nest zodat die man moeite heeft om het echte eitje te vinden. Op den duur geeft hij het misschien op. Dit is mij op die manier al gelukt om het eten van eigen eieren af te leren bij kippen. Een andere methode zou ook zijn om een eitje leeg te maken en te vullen met mosterd via een injectienaald.

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Verder niemand die met deze combinatie kweekt nog?