4 mei 2024, 04:05:24

dringend advies A.U.B

Gestart door lolliefant, 8 mei 2007, 18:56:33

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Ik heb baby valkjes (tussen de 4 en 5 weken oud) die door de ouders niet meer werd gevoerd.  Ik geef ze nu al een week lang nutribird A21 en tot nu toe ging het prima.  Maar vanochtend besloot ik een schepje eivoer erdoorheen te doen. Ze krijgen 3 keer per dag pap (8:00, 14:00, 20:00)

Nu zag ik vanavond dat een van de jonkies geen soepele krop heeft.  Het kropje is al wel kleiner na de voeding van 14:00, maar toen ik het aanraakte voelde ik dat er harde stukjes in zaten.  Het lijkt wel of het eivoer zijn die klonten heeft gevormd.  Moet ik het zo laten, of is er iets dat ik kan doen het weer soepel te krijgen als bij de andere jonkies?  Ik wil niet dat hij kropzuur krijgen.   

Moet ik wachten met de volgende voeding?

Graag zo snel mogelijk advies a.u.b.

Riny

Hoy Lolliefant
Je kunt het kleintje een druppel lijnzaadolie of zonnembloemolie geven.
Hopelijk leegt het kropje dan sneller.
Ook kun je het kropje licht masseren.
Groetjes Riny

Nans

hoi ook ik heb een valkie die niet meer gevoerd werdt door de ouders.. ik doe nu ook eivoer door de pap. maar ik week het eerst in gekookt water en roer het goed door elkaar .. anders kanarie eivoer erdoor is wat  fijner..maar nogmaals ff gekookt water erop en laten weken werkt bij mij echt goed. groetjes Nans.

lolliefant

Hoi

Bedankt voor jullie advies.  Ik heb gisteravond een druppel olijfolie gegeven, ik had niets anders in huis, en daarna nog een klein beetje lauw warm water.  Vanochtend is het kropje gelukkig helemaal leeg, dus dat is gelukkig goed gekomen.

Maar hoe zou dat nou zijn komen?  De laatste voeding was misschien niet meer warm genoeg, want ik heb hem als laats gevoerd. Zou dat het probleem zijn geweest,  of toch de eivoer? 

Groetjes
Marijke

heidi

Citaat van: lolliefant op  9 mei 2007, 07:36:11

Maar hoe zou dat nou zijn komen?  De laatste voeding was misschien niet meer warm genoeg, want ik heb hem als laats gevoerd. Zou dat het probleem zijn geweest,  of toch de eivoer? 

Groetjes
Marijke


Hallo Marijke,

Ik gebruik een flessenwarmer en een potje van babyvoeding om de pap te maken.
Zo blijft de pap voor allemaal lekker warm.
Heidi

Karin

Nutribird is compleet papvoeding, dus ik zou er geen eivoer door heen doen. Zet gewoon een bakje eivoer op de bodem, kunnen ze zelf wat gaan scharrelen. Meestal beginnen ze daar mee als ze rond de 4 weken zijn. Je kunt er ook een beetje parkietenzaad doorheen doen ( door het eivoer ) en een stukje trosgierst ophangen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves