27 april 2024, 07:24:14

11 eitjes

Gestart door Barbara75, 8 mei 2007, 16:39:37

« vorige - volgende »

Barbara75

Mijn valkjes trio  hebben in totaal 11 eieren in het broekhok liggen. Het zijn fanatieke ouders en ze zijn vanaf het 1e ei zijn gelijk  gaan broeden nu zijn er 7 donker geworden de 1 wat donkerder dan de andere.

Kan dat wel zoveel eieren, vertrappen de jongen elkaar straks dan niet. Het 1e ei is 18 april gelegt en het 11e ei 7 mei.

groetjes, Barbara

Rianne

Hoi Barbara,

de kans is aanwezig dat de oudste jongen de jongenv an het het latere legsel kunnen vertrappen. Hopelijk verdelen de broedende valkjes de eieren en jongen wat, zodat die kans wat kleiner is.
Heb je anders nog een broedend koppel? Dan zou je wat eitjes daarbij kunnen leggen.

Barbara75

Hoi Rianne,

Helaas heb ik geen ander koppel waar ik de eieren bij kan leggen. We hadden ook niet verwacht dat alle eitjes (2 kunnen we nog niet zien) bevrucht zouden zijn.

Waarschijnlijk moeten we toch maar afwachten hoe het gaat lopen gelukkig zijn ze met zijn drieen.

groetjes Barbara

Rianne

Neem voor zekerheid een pot handopfokvoeding in huis. Mochten ze het niet redden met z'n drieeen, kun jij altijd nog bijspringen.

Barbara75

oké bedankt had ik niet aan gedacht. Dat kan je toch gewoon bij de dierenwinkel halen.  Ik ga me daar voor de zekerheid maar meer in verdiepen je weet maar nooit.

groet, Barbara

Barbara75

Ik wilde laten weten dat ze van de 11 eitjes er zelf 4 hebben uit gegooid. Helaas is er 1 donsje dood  gegaan r is iets mis gegaan toen het uit het ei kwam. Maar gelukkig hebben we op dit moment nog 1 donsje en er liggen nog 5 eitjes.

Allebei de popjes en het mannetje zijn heel erg bezig met het kleine donsje. Ik hoop dat het goed blijft gaan ze doen in ieder geval wel heel hard hun best.

Inge88

Dan hebben de ouders "het probleem" met het teveel aan eitjes dus zelf opgelost. Jammer dat er een donsje is overleden. Hopelijk komen de volgende donsjes wel goed uit het ei.