5 mei 2025, 08:06:51

Onze Maanvissen...

Gestart door Monky, 3 mei 2007, 23:04:03

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Vandaag hadden onze maanvissen een leuke verrassing voor ons :D

Ze hadden eitjes gelegd op een blad van een Javavaren.
Ik heb een filmpje gemaakt waar je kunt zien dat ze hun territorium bewaken. Soms is het iets te ver ingezoemd en onduidelijk, maar het merendeel is toch wel aardig goed te zien.

Klik op het plaatje om het filmpje te zien.

Ik denk niet dat de eitjes het zullen overleven, want er wordt behoorlijk op gejaagd. Zelfs door de kleine vissen. Dus het is even afwachten  :)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk !!  ;D
Maar zou je het blad niet af kunnen knippen en dan in zo'n kweekbakje doen  ???
Misschien het proberen waard als je kleine maanvisjes wilt.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Yvon,

Daar had ik zelf ook al aan zitten denken, maar volgens mij moeten de ouders erbij blijven om met de vinnen de waterstroming bij de eitjes te houden.

Onze kleine aquarium is helaas bezet door de vijvervissen anders was dat misschien een optie geweest. De maanvissen zijn namelijk best groot...

Groetjes,
Monky

Rianne

Anders moet je Lin even vragen, die heeft ook jonge maanvissen gehad. :)

Lin

ik heb ook inderdaad het blad weggehaald en in een ruim aquarium gelegd die lekker warm is. Dan deed ik een luchtstroming erlangs van belletjes. Zorg ervoor dat het water wel van goede kwaliteit is want anders bederven de eitjes en worden ze wit. als je ze bij de ouders houdt worden ze vaak opgegeten als ze denken dat er gevaar is. Vaak gebeurt dat ook snachts dus liet ik ook wel het licht aan.

Als de jongen er zijn dan zorgen dat ze niet in het filter komen want dat zou zonde zijn  :P Je kan daar dan een panty over heen doen eventueel. Als de jongen er zijn kan je kleine vlokjes voer geven of artemia. Ik kweekte zelf ook artemia dat zijn hele kleine beestjes. Dan kocht je eitjes daarvan en dat deed je samen met zout in een pot met water totdat ze uitkwamen. Ik kocht dat bij een grote discus kweker maar in de dieren winkel kan je dat ook vast bestellen.Vestig niet al je hoop op het nest want het mislukt vrij vaak.

Hier zie je mijn aquarium destijds dat ie nog mooi was en de maanvissen van een ronde.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

Zo!!! Je had er veel   :o :o :o

Het ziet er enorm gaaf uit... ik denk wel dat het de moeite waard is om te proberen  ;D

Echt gaaf.

Bedankt voor je reactie Lin!!!

Groetjes,
Monky

Lin

Thanx!

Als je zover komt meteen verkopen want des te ouder ze worden des te minder ze verkopen.

Monky

Ik kan ze dan toch tegen die tijd ze wel bij een dierenwinkel kwijt?

Of nemen die ze niet?

Groetjes,
Monky

Lin

Ja maar dan krijg je er 3 euro voor terwijl ze dan best groot zijn. dus gewoon zo klein als mogelijk verkopen.

Monky

Maar zoiets doe ik niet voor het geld hoor... ze kunnen ze dan gewoon gratis krijgen hahaha...
Leuk om een keer mee te maken  :)

Groetjes,
Monky