28 april 2024, 07:23:05

Een nieuweling...

Gestart door wendi, 2 mei 2007, 12:17:26

« vorige - volgende »

wendi

Hallo mijn naam is Fientje  :D

Door louter toeval ben ik bij mijn baasjes terechtgekomen. Zij hadden eerst een Nieuw-Zeelandse parkiet. Mijn vorig baasje was het nichtje van mijn huidig baasje. Omdat ik niet mocht blijven, hebben mijn huidige baasjes mij gratis geadopteerd. In het begin zag ik dat helemaal niet zitten. Er waren twee huiskatten en die moest ik niet, vooral het feit dat die onder mijn kooi liepen, vond ik maar niets. ::)
Gelukkig heb ik me na enkele weken goed kunnen aanpassen, ik kwam steeds vaker naar de kant van het kooi om me te laten strelen en uiteindelijk hebben ze me durven loslaten. Nu ben ik dolgelukkig als het deurtje van mijn kooi opengaat en dan ga ik op verkenning. ;)
Na ondertussen 2 jaar bij Wendi en Gunther te zijn, zijn we verhuist en sta ik nu in de veranda van ons nieuw huis. Daar kijk ik uit op onze tuin en zie ik iedereen van ver aankomen. Omdat ik de laatste tijd meer en meer op een legkip begon te trekken (gemiddeld 15 eitjes per maand), en omdat ik niet wou ophouden met leggen (ook niet na broeien), hebben mijn baasjes besloten om vorige week een mannetje te gaan halen. De Pukkie zette zijn beste beentje voor door te zingen en mij te bekoren met gefluit. Enig nadeel, Pukkie is niet tam, ik, Fientje daarentegen wel, Pukkie is rustiger nu hij samen met mij zit, maar mijn baasjes hopen toch dat hij mijn gedrag overneemt. Van zodra er foto's van ons zijn, sturen mijn baasjes ze door.
;D ;D
Groetjes van Fientje & Pukkie en Wendi & Gunther.
Dit zijn al een paar foto's van mij in ons vorige huis:




Carin

Hoi Fientje en Pukkie,

Welkom hier op het forum!

ann_dam

Wouw :D wat een mooierdje!!!

Hoe gaat het met het koppelen??? Ben zelf heel benieuwd omdat wij er over een tijdje ook een valkje bijnemen!

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Mara

Hoi Fientje en Pukkie

Welkom op het forum en wat een mooie lutino.

Mara

wendi

Hoi allemaal

Het koppelen tussen Fientje en Pukkie verloopt zeer traag, ze kunnen elkaar uitstaan en zijn graag in elkaars gezeldschap, maar voor de rest gebeurt er weinig. De eerste dagen wou Fientje haar nieuw ventje niet laten eten en daarom hebben we twee kooien voorzien van eten. Nu is het wel dat Pukkie enorm rustig bij Fientje is, maar als Fientje los mag vliegen, is hij redelijk onrustig.Wanneer ze dan terug in het kooi gaat, verwelkomt hij haar direct. Dus da's wel een goei teken. We zullen zien na enkele weken, maar zolang ze elkaar al kunnen hebben, is het goed, echt kweken hoeft niet.

Groetjes allemaal en tot later...

Wendi