Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Citaat van: Chico op  2 april 2009, 19:52:24
Hoi Anke,

Even voor mij als leek ::), hoe bewaar je dat eitje nu?
En hoe bedoel je dat de donsjes dan niet te vroeg komen ???

Fijne avond, groetjes Marian :D


Hoi Marian,
Het eitje bewaar ik in een bakje met zaad in de kast :)
De reden dat ik dit eitje weghaal is omdat Franck en Frey nog zo klein zijn.
Als Macy het eitje nu al gaat bebroeden dan ligt er over 17 dagen alweer een donsje.

Rond die tijd zijn Franck en Frey nog niet uitgevlogen.
Zo'n klein donsje met twee van die grote lummels in het blok dat zorgt voor problemen.
De grote jongen kunnen het donsje vertrappen.
Vandaar dat ik het eitje nog even bewaar, dan worden de donsjes iets later geboren en zijn de grote lummels al uitgevlogen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, gefeliciteerd met het eitje alweer van B&M hoor! Sterkte met je beslissing nemen , tot overmorgen , grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Thnx :)
Jaaaa het is al weer overmorgen he ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Bedankt voor je antwoord Anke :D
Begrijp ik het nu goed dat het eitje doorgaat in het proces maar het op deze manier langer duurt voordat het donsje geboren wordt? Komt dat dan omdat ze minder warm liggen??
Ach misschien zijn het wel rare vragen :-\

Gr Marian

Anke

Citaat van: Chico op  2 april 2009, 20:30:02
Bedankt voor je antwoord Anke :D
Begrijp ik het nu goed dat het eitje doorgaat in het proces maar het op deze manier langer duurt voordat het donsje geboren wordt? Komt dat dan omdat ze minder warm liggen??
Ach misschien zijn het wel rare vragen :-\

Gr Marian


Hoi,
Een eitje gaat zich pas ontwikkelen als het bebroed wordt.
Dus zolang er geen valkje opzit om het warm te houdem, gebeurd er niks. :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian


Dierenfreackske




Sassie

B&M nu alweer eitjes  ??? :o
Ze hebben de smaak goed te pakken....

En misschien vliegen Franck en Frey wel net zo snel uit als Magic en Wuppie toen hadden gedaan  ;D
Dan hoef je het eitje niet zo lang appart te bewaren  ;D

Dierenfreackske




Anke

Hallo allemaal,
Ik heb mijn besluit genomen. Beauty en Macy mogen geen nestje meer.
De kleintjes worden nog steeds geplukt en dat wil ik andere donsjes gewoon niet aandoen :'(
Het plukken blijft zodanig binnen de perken dat ik ze wel bij pa en ma laat zitten.
Die voeren stukken beter dan dat ik zou doen en tenslotte groeien de veertjes wel weer aan.
Maar nog een nestje??? Nee dat wil ik niet.

De jongen van Chico en James doen het prima.

Alle valkjes zijn lekker aan het los vliegen.
Vanavond is de laatste keer hier voor Nottie, Luna en Sonny.
Het is wel een gek idee... ze zijn zolang hier geweest.
Ik zal ze echt missen...

Morgen dus samen met Yvon en Marlies naar Ann.
Ik heb er zin in!! ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, jaaaaaaaa ik ook,  meiss, wat ga je ze missen he, maar gelukkig zie je de valkjes via het forum nog he! Ik zal heel goed voor ze zorgen hoor,n en ze lekker met vanalles vewennen ,hihi!  Grtjs Ann  ;D ;D ;D ;D ;D tot morgen! :D ;) ;) :D :D



Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Sterkte met afscheid nemen en hééél véééél plezier morgen bij Ann samen met Yvon en Marlies.

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Anke,

Veel plezier morgen bij Ann, maar dat zal vast wel lukken :)
Tja en even tanden op elkaar bij het afscheid nemen :-\...gelukkig weet je dat ze goed terecht komen :D

Fijn weekend, groetjes Marian

ps, ben je van plan om foto's te maken dit weekend? :-[
(ben helemaal niet nieuwschierig hoor :-\ ;D)

Dierenfreackske

Hoi Anke, ik ben al wakker hoor, ik kon gewoon niet slapen ,moest denken dat je zo goed voor mijn valkjes hebt gezorgd , en Nottie en Sonny zijn toch wel heel speciaal ,je eigen gekweekte valkjes he! Je mag er zeker van dat ze hier goed verzorgd zullen worden, ,nou dat ga je ook wel zelf zien he straks, mijn valkjes komen hier heus niks te kort, of het er nu 1 of 2 of 20 zijn, vor mij zijn ze allemaal even lief en speciaal, ik kijk er erg naar uit om Nottie Sonny,Luna ,Ashley,Lucky en Lilly te vertroetelen, beginnen vanaf straks,hihi! De trosgierst  ligt al klaar, ik hang er straks watin de kooien, zodat ze al meteen wat lekkers vinden.
Grtjs Ann