Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

 ;D ;D ;D ;D ;D
Thnx Caroline
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, ja, wist ik , heb me verkeerd uitgedrukt weer eens,  :'( :'(   Grtjs Ann



Anke

14 februari 2009, 14:17:48 #5852 Last Edit: 14 februari 2009, 15:45:28 by Anke
Hoi Ann,
Geeft niks hoor ;)
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Vandaag kreeg ik bericht dat Stitch (een jong uit het C- nest van Chico en James) niet meer te handhaven is, waar hij nu woont samen met zijn zusje Lilo :'(
Hij krijst de hele boel bij elkaar.
Nu komt stitch dus bij mij terug en ga ik opzoek naar een nieuw baasje.
Als hij bij mij is, en ik zelf heb kunnen observeren hoe hij zich
gedraagd, dan ga ik opzoek naar een nieuw huisje waar hij wel past.
Wordt vervolgd....

Dan heb ik nog een dilemma....
Max zit duidelijk weer met een ei :-\
Ik was er al bang voor toen ik ze vorige week weer zag wipwappen....
Ik ben van plan om het eitje weg te halen en een neppert neer te leggen.
Nu het dilemma....
Beauty en Macy willen heeeeeeeeel graag een blok.
Met een interne verhuizing kan ik dat wel voor hen regelen :)
Alleen.... ik zou dan graag willen dat ze ook het nieuwe eitje (of misschien wel nieuwe eitjes) van Max en Juul uitbroeden.

Nou heeft Beauty al laten zien dat hij er geen been inziet om op andermans eitjes te gaan zitten :)
Zodra het hok van Max en Juul openstaat en het blok leeg is... duikt Beauty erin en gaat pontificaal zitten broeden.

Mijn idee is nu... om B&M een blok te geven MET een (nep) eitje. Om te zien of ook Macy bereid is om alvast te gaan broeden op een ei dat niet van haar is.
Doet ze dat netjes, dan wil ze het eitje van Max en Juul geven.

Uiteraard mogen ze ook best er nog zelf eitjes bijleggen.
Aleen zullen de eitjes van Max en Juul dan een week of 14 dagen ouder zijn...
Wat denken jullie... is dit een goed plan?
Ik kan het namelijk niet uitstaan als er nog meer eitjes van Max en Juul verloren zullen gaan :-\
Ik hoor heel graag jullie mening.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Ik baal ook verschrikkelijk van dat onze ex-valkjes Billy&Yara zijn weg gevlogen !!  :'( :'(
Helaas nog steeds geen goed nieuws.  :-\

Dan je dilemma :
Als je Beauty en Macy een blok geeft,zou je de eitjes van Max en Juul ook +/_ 2 weken kunnen bewaren op een koele plaats in een bakje met wat zaagsel of zaad.
En dan hopen dat B&M binnen 2 weken eitjes gaan leggen.  ;)
2Weken verschil tussen de eitjes en uit laten komen lijkt me geen goed plan.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi

Begrijp ik dat je nu al een nepeitje wil geven aan B en B?
Want zo lang blijven ze niet broeden hoor!
Je kan een ei 14 dagen bewaren en het dan alsnog aan een koppeltje geven, maar of B en B in die tussen tijd al eitjes gaan leggen?

Ik heb hier ook de eitjes van P en P nog bewaard en als Derrick en Damali straks eitjes hebben dan leg ik er ook 1 of 2 van hun bij.
Dit gaat gewoon goed.

Wel een eind rijden om ze hier te brengen hè?

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Yvon en Caroline,
Dank voor jullie reactie :)
Ik ga de eitjes van Juul en Max gewoon bewaren.
Omdat B&M al weken lang azen op de blokken van de andere koppeltjes, denk ik wel dat er ook snel eitjes zullen komen :)
@Caroline: hihi jij woont inderdaad wel erg ver weg ;)

Ik heb nu B&M in hun oude kooi terug gezet MET blok.
Beau en Dorith zijn nu hun huis kwijt en wonen nu samen met Jaco en Mijntje.
Dit komt wel goed uit. Want Jaco en Mijntje zijn een heel hecht koppeltje. En ik wil toch nog steeds graag dat Beau en Dorith ook een koppeltje gaan vormen :)
Het gaat dus weer spannend worden hier ;D
Groetjes Anke
Ps: ik hoor net dat beauty in het blok al zijn bouwvakkersfluitje ten gehore brengen. En Macy kwam meteen kijken ;D
Die twee laten er geen gras over groeien hoor ;)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, wat leuk dat je probeert dat Beau en Dorith een koppel kunnen vormen , nu ze bij Jaco en Mijntje wonen, hihi! En gezellig van B....en M.   en nu hopen dat je de eitjes van juul en Max bij hen kan leggen he! Veel succes met het bewaren er van he!    Knuff. aan Nottie Sonny en Luna   Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Tijd voor foto's van de E-tjes ;D

Groepsfoto
Van links naar rechts:Edy,Erny en Easy


Easy




Erny




Edy






Groetjes Anke







Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sassie

Owww wat worden de kanjers al groot...
En wat zijn ze mooi.  :-*

Echt een knap stel bij elkaar hoor....

En een wildkleur man  ;D
Echt ons weekend is weer helemaal goed  ;)

Anke

15 februari 2009, 10:28:48 #5859 Last Edit: 15 februari 2009, 13:19:39 by Anke
Hallo allemaal,
Ja  hoor, ik had het goed gezien. Vanmorgen lag er weer een ei bij Max en Juul.
Ik heb het vlug verwisseld voor een nepeitje, voordat er weer mee gevoetbald zou gaan worden ::)
Het eitje ligt nu in een bakje met zaadjes te wachten op de dingen die komen gaan :)

Beauty en Macy hebben veel belangstelling voor hun blok en ik heb al diverse wipwapjes gezien :)
Dat gaat helemaal goed komen!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Anke,

Hihi wat een lieve kleintjes zo bijelkaar...zijn echt schatjes :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi hoi, O wat een mooie foto's heb je weer gemaakt van de E-tjes en wat worden het al echte valkjes nu ze hun veertjes krijgen , mooi mooi mooi , wat leuk dat B en M zo'n belangstelling hebben in het blok! Heerlijk!

Whaaauuuuuw weer een eitje van Max en Juul ! Gefeliciteerd meis , grtjs Ann



danielle

Hoi ANke,
Wat een lieve valkjes. Ze zijn echt al groot geworden.
Wanneer komt Stitch bij jou terug? Wel vervelend dat het niet ging en hij terug komt. Ik ben benieuwd of hij bij jou hetzelfde gedrag gaat vertonen.

Je maakt het wel ingewikkeld met al die wisseltrucs  :D , hopelijk blijven de eitjes die je bewaart goed en dat B&M snel eitjes gaan leggen.

Groetjes van Danielle

Anke

Citaat van: danielle op 15 februari 2009, 14:45:28
Hoi ANke,
Wat een lieve valkjes. Ze zijn echt al groot geworden.
Wanneer komt Stitch bij jou terug? Wel vervelend dat het niet ging en hij terug komt. Ik ben benieuwd of hij bij jou hetzelfde gedrag gaat vertonen.

Je maakt het wel ingewikkeld met al die wisseltrucs  :D , hopelijk blijven de eitjes die je bewaart goed en dat B&M snel eitjes gaan leggen.

Groetjes van Danielle


Hoi Danielle,
Omdat ik dinsdag Floortje ga halen (en dus al een extra kooi ingebruik heb) is afgesproken dat stitch pas over een paar weken komt.

Hopelijk valt zijn schreeuwgedrag mee. Ik zal het wel merken als hij hier is :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, wat sneu dat het niet ging met Stitch  :-\ :-\en hij terug moet, heb je nog wel plaats ook dan? Of is het maar tijdelijk! ?? Is het een popje ?? :D :D
Hmm, Wat fijn dat je Floortje mag halen dinsdag , het begint echt te naderen he! Grtjs Ann ;D ;D