Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Anke op 24 januari 2009, 17:56:43
Hoi Sassie,

Wat dus betekent dat als een witmasker of bontje GEEN parels heeft, dan is het zeker een man.
De wildkleurtjes van dit koppel zijn ook zeker mannetjes.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt ;)
Groetjes Anke


Uiteraard uitgezonderd reserved cross-overs.  ::)

Een man kan nooit 100 % man zijn n.a.v. mutatieberekening .... bij reserved cross-overs spingt er een mutatie af. Dit zou pareltjes kunnen zijn, dan is het dus een pop zonder pareltjes.

Ik heb hier zelf Oilily zitten, een lutino pop.

De bedoeling was dat het een man was, volgens de berekening waren alle lutino's mannen, alle geparelde lutino's poppen.

Bij Oilily versprong dus de parels, zij is namelijk 100 % pop, inclusief de spots en het visgraatmotief wat na de rui terug kwam.

Volgens mutatieberekening alleen 100 % zekerheid bij poppen of d.m.v. geslachtsbepaling d.m.v. DNA-analyse.  ;)

Groetjessssssss

PS. Floortje woog vaandaag zonder pap, weer hetzelfde als gisterenavond.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Anke,

Gefeliciteerd met je eerste donsje van dit seizoen  :D
Dat hij/zij groot, gezond en sterk mag worden  :-*

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

10 x per dag???  :o :o :o  Wat leer jij die beesten joh  ;D

Gefeliciteerd met je jongen. Bij mij duurt het nog wel even voordat de blokken er weer in gaan. Misschien dat ik binnen wat eerder begin maar voorlopig vind ik het wel mooi zo... De laatste jongen zijn ook pas twee weken weg hier, dat scheelt.

Anke

Hallo allemaal,
Dank voor alle felicitaties :)
@ Caroline: Bedankt voor de aanvulling :)
Ik weet dat hoor Caroline, maar ik wilde het verhaal niet NOG ingewikkelder maken ;D

Met kleine Easy gaat het goed, pa en ma voeren hem/haar prima. Ik had van hen ook niet anders verwacht.
En..... ja hoor er is weer een PIEP EI ;D
De nummertjes zijn van de eitjes af gegaan (toch te voorzichtig opgeschreven...) dus ik was aan het kijken of het kon zien, maar dat hoefde niet, want terwijl ik het eitje in mijn hand had. Hoorde ik behoorlijk hard: TJIEP ;D
Er is nog niet veel aangetikt.. het donsje heeft dus nog wat werkt te verzetten ;)

Bij Max zie ik een knik in de staart.
Nu maar afwachten wanneer het eerste eitje zich aandient ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Gefeliciteerd met het eerste donsje  :D
En een piep ei, spannend hoor.

Fijne zondag!

Groetjes Danielle

Sassie

Spannend weer, ben benieuwd wanneer het donsje zich een weg naar buiten weet te tikken ;D
ben ook je dagboekje helemaal aan het lezen en ik ben op pagina 100 beland!! :P heb dus nog wel even te gaan, maar het is leuk om te lezen en je foto's en filmpjes te bewonderen  ;D


Anke

Citaat van: Sassie op 25 januari 2009, 16:05:15
Spannend weer, ben benieuwd wanneer het donsje zich een weg naar buiten weet te tikken ;D
ben ook je dagboekje helemaal aan het lezen en ik ben op pagina 100 beland!! :P heb dus nog wel even te gaan, maar het is leuk om te lezen en je foto's en filmpjes te bewonderen  ;D




Hoi Sassie,
Ik verwacht het donsje op zijn vroegst morgen ochtend ;)
Wahaha mijn hele dagboek aan het lezen.... daar heb je een hele kluif aan ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Ow spannend...een piep ei. Ik kom zeker morgen kijken of er al iets is.  ;D

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi Anke, leuk leuk leuk, ik duim dat het donsje 3 goed en gezond ter wereld komt , ik ben al benieuwd naar morgen!
Grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Eitje 3 donsje 2 ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bobbie

Gefeliciteerd Anke  :D :D :D

Dierenfreackske

Hoi Anke, jaaaaaaaa sorry , foutje van me, donsje 2 inderdaad .....  ;) ;)  grtjs Ann



Caroline

Oeps!!! Sorry, zal ik mijn lange nog ingewikkeldere verhaal weg halen??

Laat maar weten.  ;)

Floortje nog steeds elke avond op de gram af op gewicht, ZONDER pap.  :D

De paar veertjes, welke kleur vroeg je me van de week ergens .... dat mag jij me straks vertellen.  :P

Ze zijn in ieder geval echt een stuk  lichter dan de grijze veren van Mushu maar zeker donkerder dan de cinnamon veren van Winky maar de laatst is ook knal geel, heeft dus erg veel de geeltint in zich, de cinnamon veertjes van Winky zijn ook weer lichter dan die van Orphy.

Ik heb van de week geprobeerd foto's van alle drie de ruggen proberen te maken maar .... Winky en Orphy zijn gillende papkinders, zodra zeme zien beginnen ze te gillen, zichzelf werpend in de tralies en door mij netjes op een stok geplaatst met hun ruggetjes naar me toe, draaien ze zich en zijn binnen 1 sec. bovenop me.

Zal kijken of het een keer NA de pap lukt, mogelijk zijn ze dan relaxter.  ;)

Ik hou je oo de hoogte.

Ik wil het eten nog even een weekje aankijken, oké??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

26 januari 2009, 08:11:22 #5728 Last Edit: 26 januari 2009, 08:13:56 by Anke
Hallo allemaal,
Hoera!!!! Vanmorgen vond ik weer een donsje in het blok ;D
Een geel donsje met donkere ogen.
Wildkleur, bont of gepareld dus.
Deze kleine zal voorlopig als Erny door het leven gaan.

@Sassie: goed nieuws voor jullie dus!!
Dat wordt over een paar weekjes pennetjes kijken ;D

Groetjes Anke

Hoi Caroline,
Wat stoer dat Floor zelf eet ;D
Ik heb echt geen haast hoor, ik hoor wel van je wanneer je zeker weet dat de kleine dame mag verhuizen :)
Laat je ingewikkelde verhaal maar lekker staan hoor ;D

Zo en nu wordt het tijd om mij klaar te gaan maken voor het werk :)
Tot vanavond!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Gefeliciteerd met je donsje!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!