Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Rob S

He Anke,

Succes met pappen, ik hoop voor je dat het gaat helpen, ook al ben ik er geen voorstander van ;)

Gr Rob

Caroline

Jeetje, half 7 een fluitconcert!! Wat een tijd.  :o

Hier kijken ze me vreemd aan als ik ze 's morgens om half 8 vers water en voer kom geven ... dan maak ik ze wakker.  >:(

Sterkte met het kleinste donsje, hopelijk wordt het van de pap net sterk genoeg om zijn grote broers en zusjes weg te duwen.  :D

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries

heey anke  ;D

hoe gaat het met de jonkies? allemaal al gepapt?

coco voelt zich helemaal supers! ze zit nu lekker op het touw te fluiten, en vliegt van hot naar her.. zonder te crasheN! ook stapt ze al supers op! ben echt heel trots op mijn kleine meid!

Gr. patries!

bezoek ons Dagboekje eens!

♥Debby♥

Anke, lees even het boekje van Ann.. er staat een berichtje voor jou van de zoon van Ann..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hallo allemaal,
Ik heb het berichtje bij Ann gelezen, komt helemaal goed ;)

Citaat van: Rob S op 22 oktober 2008, 21:11:38
He Anke,

Succes met pappen, ik hoop voor je dat het gaat helpen, ook al ben ik er geen voorstander van ;)

Gr Rob


Hoi Rob,
Ik ben ook geen voorstander van pappen. Ik ga het ook niet helemaal overnemen, maar alleen 's ochtends en 's avonds  wat helpen.
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Dank voor de succeswensen :)
Defini is nu 12 dagen oud en weegt maar 26 gram....
Dat is natuurlijk veel te weinig.
Hij/zij ziet eruit als een donsje van een week :(
Pa en ma voeren wel, maar terwijl de andere valkjes hun kropjes helemaal vol hebben, is die van Defini half vol.

Toch is Defini heel levendig alleen nog heel ieniemienie :(
Dus hoop ik op door 's ochtends en 's avonds wat pap te voeren te zorgen dat het kleintje toch goed groot kan worden.

Ik word wel al handiger in het hanteren van het spuitje :)
Groetjes Anke






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi anke,

het is rot dat het op deze manier moet, maar je leert het zo wel natuurlijk. en zeker hoop ik dat je het donsje zwaarder krijgt. dat gaat je vast lukken hoor! ik duim voor jou ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Kimm,
Dank je wel ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Hoi Anke, Defini is inderdaad nog licht.. (weet ik nu  ;)) en ik hoop dat het pappen haar kan helpen om weer lekker bij te komen.. Voor je het weet ben je een ervaren papster..  ;)

Succes met de kleine!

en wat betreft Ann.. TOP!  :-*


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Yvon

Hoi hoi

Bedankt voor het smsje.  ;)

Pfoe,de jongste is idd nog erg licht.
Ik ga keihard hopen dat het bijpappen goed helpt.
Succes !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Patries

hea, mijn duimen draaien overuren voor Defini! Hopen dat ze door je goede zorg, en liefdevolle pappen, weer helemaal op gewicht komt!

Succes!

xx Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Anja


Ook ik blijf duimen dat het pappen goed gaat komen.

Je bent een topperdje Anke.

Liefs Anja

Anke

Hallo allemaal,
Lief dat jullie zo mee hopen :)

Ik ben vanmorgen om 5 uur opgestaan :o
Ik had namelijk vroege dienst, zodat ik voordat ik het huis uit ging Defini nog even een lekker papje kon geven :)

Toen ik vanavond thuis kwam had Defini een veel vollere krop dan gisteren. Ik heb hem/haar toch nog lekker er wat bijgegeven.
Met volle krop woog hij daarna 30 gram. Ik hoop dat dit morgen nog zo is.
Heel voorzichtig zie ik nu op zijn vleugeltjes de aanzet tot pennetjes komen.

Defini is een pittig ding, een echt vechtertje, dus ik heb goede hoop.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Anke,
Kom ook weer eens gedag zeggen  ;) .
Heel veel succes met het bij pappen van Defini.
Gaat vast wel goed komen he  ;) .

Gaat het trouwens goed gecombineerd om met je valkjes te kweken en daarbij te werken?
Ik wil volgend jaar graag een keer een nestje, maar moet dus wel werken. Om af en toe wat vroeger op te staan dat maakt mij natuurlijk niets uit.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi anke,

hoe gaat het met defini? lukt het pappen? dat gaat zeker steeds beter?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Danielle,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je hierover nadenkt voor je gaat kweken!!
Kweken en werken KAN goed samengaan. Ik werk 4 dagen in de week.
Maar... over het algemeen heb ik meerdere koppels die tegelijk een blok hebben. En dan kan ik dus donsjes overleggen indien nodig.

Je moet je realiseren dat er dingen kunnen misgaan en dat je dan toch de verantwoordelijkheid hebt voor zo'n kleintje.
Omdat Defini nog wel door pa en ma wordt gevoerd (alleen niet genoeg), kan ik volstaan met 's ochtends en 's avonds pappen.
Eventueel kan ik ook nog tussen de middag naar huis om pap te geven.

Een jong dat helemaal niet wordt gevoerd door pa en ma moet veel vaker pap hebben.
Lees maar eens bij het toppic handopfok.

Voor je begint met een nestje moet je dus goed nadenken of je mogelijkheden hebt om in te grijpen indien nodig.
Want als je kiest voor een nestje verbind je je ook aan de verantwoordelijkheden die daarbij horen :)
Groetjes Anke

Hoi Kim,
Ik word inderdaad steeds handiger :)
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Vanmorgen woog Defini met een leeg kropje 25 gram, hij is dus inderdaad aangekomen :)
Ik heb hem lekker pap gegeven en tussen de middag even gekeken. Pa en ma hadden hem een lekkere volle krop bezorgt.
Het probleem ligt volgens mij ook echt in de ochtend. Eerst krijgen zijn broertjes en zusjes en als die niet meer schreeuwen is Defini aan de beurt.
Het arme beest zit dus een hele tijd met een leeg kropje op eten te wachten :'(
Gelukkig eet Defini de pap goed, en kan ik voor de eerste ochtend voeding zorgen.
Daarna nemen pa en ma het weer van me over :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes