Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Caroline

Ik snap nog niet zo veel van bleekmaskers, kan je dus niet helpen, misschien kun je eens informeren bij Marlies, Kirsten of Esther .... die zijn er meer in thuis.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Een witmasker kan nooit split zijn voor bleekmasker. :-\

Bleekmasker en witmasker liggen op hetzelfde gen. Omdat bleekmasker dominant is over witmasker, zullen valkjes die zowel bleekmasker als witmasker als split hebben ook het uiterlijk van een bleekmasker hebben.

Wat zijn de mutaties en splitten van de ouders van Tinca ?

Groetjes Marlies ;)

*Manon*

en dan maakt het ook niet uit of de pop of de man bleekmasker heeft?
Dus als ik het goed begrijp... als je een ouder hebt die bleekmasker is en een ouder die witmasker is, krijg je allemaal bleekmasker jongen?

Groetjes Manon

Dierenfreackske




Rianne

Maar als je zo'n split witmasker bleekmasker koppelt aan een witmasker, kunnen er toch jongen uitkomen die witmasker split bleekmasker zijn, of niet?

♪ Marlies

Citaat van: *Manon* op 25 september 2008, 09:21:59
en dan maakt het ook niet uit of de pop of de man bleekmasker heeft?
Dus als ik het goed begrijp... als je een ouder hebt die bleekmasker is en een ouder die witmasker is, krijg je allemaal bleekmasker jongen?

Groetjes Manon


Bijna goed Manon.

Voorbeeldje :


Moeder:witmasker
Vader:wildkleur split voor witmasker bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )

man afkomst:

50% wildkleur split voor witmasker bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )
50% witmasker

pop afkomst:

50% wildkleur split voor witmasker bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )
50% witmasker

Zoals je ziet, komen er zowel witmaskers als zichtbare bleekmaskers uit.

Citaat van: Rianne op 25 september 2008, 15:43:22
Maar als je zo'n split witmasker bleekmasker koppelt aan een witmasker, kunnen er toch jongen uitkomen die witmasker split bleekmasker zijn, of niet?



Een witmasker kan nooit split bleekmasker zijn, omdat bleekmasker dominant is over witmasker.

Ik weet niet hoeik dit duidelijker moet zeggen. :-\




*Manon*

Dank je voor je duidelijke uitleg Marlies, maar is het hetzelfde als de moeder zichtbaar bleekmasker is?
De moeder is dan wildkleur split voor witmasker bleekmasker (zichbaar bleekmasker)
En de vader is witmasker....?

Zijn dan alle wildkleurtjes ook zichbaar bleekmasker?

Ja dat zal dan toch wel hé, aangezien je zegt dat bleekmasker dominant is over witmasker...

Groetjes Manon

♪ Marlies

Dat is helemaal hetzelfde Manon. :D

Kijk maar.


Moeder:wildkleur split voor witmasker bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )
Vader:witmasker

man afkomst:

50% witmasker
50% wildkleur split voor witmasker bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )

pop afkomst:

50% witmasker
50% wildkleur split voor witmasker  bleekmasker ( zichtbaar bleekmasker )

Als je wil weten hoe het is met andere mutaties bleekmasker en eventuele splitten, dan kun je even bij Kirsten Munson kijken.

http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/breeder_nederlands.html


Anke, als je het vervelend vind dat we dit in jouw boekje doen, laat het dan even weten. Dan zullen we het niet meer doen. :P

Rianne


*Manon*

Hoi hoi Marlies,

Dank je voor je uitleg... ik snap het ook  :D ;D ;D
Enne... Anke, bedankt voor het lenen van je boekkie  :P

Groetjes Manon

Anke

Hallo allemaal,
Hi hi wat een simpele berekening niet allemaal kan veroorzaken :)
Nee hoor, ik vind het niet erg dat jullie dat hier bespreken, ik leer er alleen maar van.

Het enige wat ik weet van de ouders van Tinka is
dat ze uit een albino en een bleekmasker komt.

Toen ben ik zelf gaan vogelen met de mutatie calculator ( met behulp van Yvon  :)  )

Er is mij gezegd dat Tinka een bonte witmasker is.
Ze is dus helemaal wit. Eigenlijk een albino met zwarte ogen :)

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan brouwen :)

Het gaat hier trouwens allemaal goed.
Tinka heeft inmiddels haar 4e eitje gelegd en is nog steeds niet vanplan om ' s nachts te broeden >:(
Arme Timo die doet overdag en een gedeelte van de avond zo zijn best.... en Tinka laat ze gewoon koud worden :'(

Dus... alle eitjes van Tinka en Timo zijn in pleegzorg bij Rena en Alex, en die doen het super ;D
Ik zal in het weekend eens kijken of er nog meer eitjes bevrucht zijn.

Morgen ga ik de jonge valkjes apart zetten om te zien of zij echt helemaal zelf eten.

Pffff ik ben blij dat het weekend is ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...ik vind het zo snel gegaan he de valkjes , die al zelfstandig eten bijna , whaaaauuuuuuuuuw , en wat gaaf he dat Tinka van een bleekmaskertje voortkomt ! Hihihi! Straks krijg je ook bleekmaskertjes met haar , hihi , leuk toch !
Hoe is het met mijn 3 kanjers  en stuur je nog eens een foto ?
Het is al een tijdje geleden he , hebben ze hun veren al helemaal terug ? Ik ben al benieuwd om ze bij me te hebben !
Heel veel geluk met de toekomstige donsjes en hopelijk komt er binnenkort weer een nieuw mooi donsje en meer ! Grtjs Ann



♪ Marlies

Hoi Anke,

Ik denk dat je dit dan kunt verwachten :


Moeder:bont witmasker
Vader:bont split voor witmasker

man afkomst:
50% bont split voor witmasker
50% bont witmasker

pop afkomst:
50% bont split voor witmasker
50% bont witmasker


Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Anke , hoe is het met de eitjes vandaag ? Zijn er nog meer bevrucht ondertussen ? En hoe is het met de C-tjes ? En mijn drie kanjers ??  Geef ze ook maar een lieve knuff he . Ik ben zoooooooo benieuwd naar ze ! Straks zijn de 3 kanjers ook bij mij , het zal je wel raar doen in het begin , aangezien ze zo lang bij je waren he ! Ik kijk al uit naar onze ontmoeting en de valkjes ! Grtjs Ann ;D ;D ;D



Wilma1

Citaat van: Rianne op 25 september 2008, 15:43:22
Maar als je zo'n split witmasker bleekmasker koppelt aan een witmasker, kunnen er toch jongen uitkomen die witmasker split bleekmasker zijn, of niet?


:o :o :o ::) ::) ::) IK zie bijna wit en bleek van dit te lezen  :P ;D ;D ;D

Zo te zien draait het hier allemaal naar wens Anke. Je bent een echte valkparkietkweekster aan het worden  :D

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3