Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Joepie , het forum doet het weer ! Wat gaaf !
Heerlijk dat Tinka haar eitje bevrucht is , dat is toch  SUPER !!!

Gisteren en deze morgen ging het niet zo goed op het forum vandaar ook nu pas mijn reactie he ! iK Ben superblij voor je ! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Tinka heeft eitje 3 gelegd :)
Alle eitjes van Timo en Tinka liggen nu bij Alex en Rena.
(eitje 1 en 2 had ik al direct overgelegd)
De onbevruchte eitjes van Rena en Alex liggen bij Timo en Tinka. Snappen jullie het nog? ;)

Waarom??
Omdat Tinka niet broedt 's nachts >:(
Timo zit braaf zijn dagdienst op de eitjes. Zodra ik thuis kom en de valkjes losmogen gaat hij uit het blok en vliegen.
Ook Tinka gaat dan mee.
Helaas gaat Tinka ook na het losvliegen niet op de eitjes zitten.
Madam slaapt liever op stok....

Mocht Tinka als ze alle eitjes heeft gelegd toch nog besluiten om mee te broeden dan krijgen ze weer een eitje terug.

Rena en Alex verdelen de beurt keurig en houden de eitjes dus netjes warm.
Hi hi wipwappen kunnen ze niet, maar broeden wel ;D


Met de C-tjes gaat het goed. Ik zie ze regelmatig op de voerbak en bij de trosgierst.
Nu wordt het tijd om eens goed te observeren of ze al dan niet eten....

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Ik ga proberen om het te blijven begrijpen hoe het nu zit met de eitjes en overgelegde eitjes bij wie wat nou waar ligt.  ::) ;) ;D
Ach,als jij het maar snapt en zelf nog kan volgen,zal het vast helemaal goed komen.  :D

En de C-tjes op naar hun zelfstandigheid.......leuk !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat leuk dat het zo goed gaat met de eitjes en C-tjes en valkjes en Nottie en Sonny en Luna , geef ze een lieve knuffel he van me , ik ga nu mijn bedje in , bye ! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Hoera!!!! Ik kan weer draadloos online ;D
Wat was het nou???
Ik had een update van windows geiinstalleerd servicepack 3.
Blijkbaar kon daarna mijn laptop de modem niet meer vinden >:(

Dus... update verwijderd.... en ja hoor het doet het allemaal weer.
Wanneer leer ik het nou ook eens.... Het is niet de eerste keer dat een fijne update van Windows mijn  verbinding naar de grutten helpt.
De automatische update staat dus mooi weer uit ::)

@ Yvon: hihi het is niet zo moeilijk hoor wat de overgelegde eitjes betreft :)
Een lang verhaal kort: De jongen die straks hopelijk bij Rena en Alex geboren worden zijn pleegjongen.
Want de echte ouders zijn Timo en Tinka ;D

@Ann: de knuffel is overgebracht :)

Zo nu ga ik eerst eens even boodschappen doen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...thx meid , ik hoop dat de eitjes binnen een weekje gaan barststen en de mooiste jonkies gaan uit komen van Tinka en Timo , ik ben zo benieuwd weer he , super he ! Ik kijk al uit naar onze ontmoeting , hihi ! Grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Een week is wel snel hoor :)
Ik hoop zo rond 7 oktober het eerste donsje te mogen verwelkomen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ja , je hebt geijk , een week , wat zeg ik nu weer  :-\ :-\  weet het hoor , leuk dat je op 7 opktober het eerste donsje verwacht he ! Ik ben al benieuwd naar 7 oktober hoor ! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Ik ben nog eens even leuk met de mutatiecalculator bezig geweest :)

Met de info die ik van Ludo heb over de pa en ma van Tinka, ben ik erachter gekomen dat deze dame ook split bleekmasker is :)

Dit is de berekening

Vader:

Bont split voor Witmasker

Moeder:
Witmasker Bont split voor Bleekmasker

Nageslacht man:
25% Witmasker Bont split voor Bleekmasker
25% Bont split voor Witmasker Bleekmasker
25% Witmasker Bont
25% Bont split voor Witmasker


Nageslacht pop:
25% Witmasker Bont split voor Bleekmasker
25% Bont split voor Witmasker Bleekmasker
25% Witmasker Bont
25% Bont split voor Witmasker

Wel leuk dus.
Het is alleen jammer dat ik natuurlijk niet weet welk jong dan split bleekmasker zal zijn....

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hoi Anke,

ik dacht dat valken die split zijn voor witmasker bleekmasker, uiterlijk bleekmaskers zijn? ???
Anders even de calculator van Kirsten Munson gebruiken, die is wat preciezer.

*Yvon

Citaat van: Rianne op 24 september 2008, 10:53:25
Hoi Anke,

ik dacht dat valken die split zijn voor witmasker bleekmasker, uiterlijk bleekmaskers zijn? ???
Anders even de calculator van Kirsten Munson gebruiken, die is wat preciezer.


Hoihoi
@Rianne,als ik deze berekening op die van Kirsten Munson doe,dan veranderd de bont witmasker naar de split witmasker pastelwang.
Dan komt er dit uit :

Moeder:bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

Vader:bont split voor witmasker

man afkomst:
25% bont witmasker
25% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% bont split voor witmasker
25% bont split voor pastelwant

pop afkomst:
25% bont witmasker
25% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% bont split voor witmasker
25% bont split voor pastelwant

Dan is moeder geen bont witmasker meer maar gewoon bont. ::)
Snap jij dat ??  ???

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik zie al waar deze calculator de fout in gaat. Althans dat denk ik. De moeder is witmasker split bleekmasker, maar de calculator maakt daar meteen bleekmasker van, terwijl dat niet zo is. Witmasker split bleekmasker komt toch gewoon voor?

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Intressant onderwerp, wel ingewikkeld, maar ik ben er van overtuigd dat er mooie jongen uit komen  ;D ;D

Dierenfreackske

Hoi Anke ...whaaaaauuuuuuuuuuw  , wat is dat allemaal he ! En nog wel een bleekmasker gen ! Super Super Super !
Hihihi ! Dan nog wel van Ludo he ! Dan zal het wel juist zijn
he  :-\ ;D ;D .  In jouw geval in ieder geval wel denk ik ! Hahaha ! Grtjs Ann