Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ik weet het meid , je kan ook niet meer doen he !
Ik duim heel hard dat het goed komt met haar ! Grtjs Ann



*Yvon

Hoi hoi

He,wat vervelend dat Faith niet wil bedelen.  :-\
Geef je ook wat druivensuiker door de pap heen ?
Dat zou haar ook een beetje op kunnen peppen.
Ik hoop ook keihard mee dat er niks ernstigs is met Faith.
Natuurlijk kan je niet meer doen dan je best en dat doe je al !!

Succes !!

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ik hoop dat het goed gaat met Faith: rot hoor.
Wel vreemd dat ze steeds omvalt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Anke

Balen joh van Faith, ik snap dat jij je zorgen maakt, vooral omdat ze steeds op een zij valt. Dat zou kunnen wijzen op een probleem met een pootje of iets in haar kleine hersentjes. Maar ik hoop gewoon dat ze heel gauw opknapt van jouw goede zorgen.

Ze laat het wel goed toe, het pappen?

Succes ermee!!! Als er iets is, je mag me altijd bellen.

Groetjes

Mara

Anke

Hallo allemaal,
Mijn broer en schoonzus zijn de kinderschare naar bed aan het brengen, dan kan ik even snel op het forum gluren.

Faith lijkt de pap wel lekker te vinden, hoewel ze vanmiddag maar 4 ml wilde.
Doorstroming heeft ze wel, ze heeft toen ik haar vasthad een hele grote flats over mij heen gedaan :)
@Yvon: goede tip van de druivensuiker, dat ga ik vanavond meteen proberen.

Het meeste zorgen maak ik me om het omvallen.
Net als Mara zegt, misschien is het iets in de hersenen....
Ook houd ze haar voetjes steeds als "vuistjes" terwijl de anderen allemaal hun voetjes strekken.
Dus ook zou er iets mis kunnen zijn met haar pootjes.
Wie zal het zeggen.....
Ik ben  benieuwd hoe ik haar aantref straks.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....ik vind het zo raar dat ze steeds omvalt , arme Faith ! Ik hoop dat het niets ernstigs is hoor ! Hoe is het met haar ondertussen ? Ik duim heel hard dat het goed komt met haar ! Hopelijk bedelt ze weer terug ! Veel plezier bij je broer he ! Grtjs Ann

Ach Anke ...ik lees net je berichtje , ik hoop dat het niets ernstigs is hoor ! Veel geluk straks bij het thuiskomen hoor !
??? ??? ???   grtjs Ann



Mara

Hoi Anke

Ik ben ook benieuwd hoe je Faith aantreft, ik hoop dat het niets ernstigs is en dat alles goed komt. Ga een kaarsje voor je branden.

Fijne avond nog.

Groetjes

mara

Anja

Hoi Anke,

Jeetje meis wat vervelend voor Faith. En natuurlijk voor jou en Ann.

Ik duim me krom en het kaarsje brandt al voor de kleine Faith.

Hoop dat ze er door komt.

Groetejs Anja

Wilma1

6 juli 2008, 21:13:41 #4103 Last Edit: 6 juli 2008, 21:29:18 by Wilma1
Mijn verhaaltje ook maar bij jou geplaatst  ;)

Ik heb Beauty geaait en hij liet het toe  :D net als voorheen eerst wat "happen"  ::) en dan toch zijn koppie naar voren toe en aangeven dat het wel fijn is  :)

Ook Macy blies ff wat, maar liet me toch mijn hand naar har toe gaan  :) zouden ze me echt nog kennen ??? ??? ???

Wat een liefies die jonge valkjes, niet alleen die van B&M, ook de anderen zijn zo schattig. 2 van B&M hebben lekker warm tussen mijn shirtje gelegen op een warm plekje  :P ;D net als ik voorheen deed met de jongen.

Faith van... ehhhh, o jee naam kwijt  ::) ..... is 14 dg. en erg verzwakt, doordat de ouders te weinig voeren. Ze heeft kromme teentjes, maar ze oogt niet ziek ??? Wss kan ze niet gemakkelijk tussen de anderen door dringen, om haar hapje te halen,  zodat ze "gewoon" wordt overgeslagen door de ouders ???

Ik heb Anke geadviseerd toch te beginnen met voeren 3x per dag, omdat het zo zielig is te zien dat ze wel honger heeft  :'( haar bekkie gaat open.

Anke heeft de pap gemaakt  :D en ik heb Faith gevoerd met een spuitje en dat ging zo gemakkelijk  :o ze "hapte" het in no time naar binnen en na de voeding zat ze redelijk rechtop te kijken, met een vol kropje  ;D  Anke gaat nu het verder proberen :D

Ook met kromme pootjes is er kans op een goed leven. Nellie (ROCKS) heeft n.l. een parkietje met kromme pootjes en die kan zich heel goed redden, is inmiddels 10jr. geloof ik ??? Ook dat parkietje leek het niet te redden, maar Nellie heeft het toen meegenomen en groot gebracht, als een zelfstandige geukkige parkiet. Dus waarom zou je dit niet proberen, met Faith  :D :D :D

Voor Anke weer iets nieuws te leren, lekker met een valkje zitten pappen  :) Ik had het ook wel willen doen, maar dan moet ik Faith meenemen en of dat goed is ???

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

irma

Hoi Anke,

Wat sneu voor je nu Faith ziek is, ik hoop voor je dat hij het red met papvoeding.
Succes en ik zal duimen voor je.

groetjes Irma


Gloria en Lujo

Dierenfreackske

Hoi Anke ...ik ben weer zo bang he !
Ik heb een kaarsje laten branden , en die is bijna opgebrand , dus ga ik nog een nieuwe aansteken voor Faith.
Ik hoop dat alles goed komt met haar ! Knuffel en duim !
Ann



Wilma1

6 juli 2008, 21:23:11 #4106 Last Edit: 6 juli 2008, 21:34:14 by Wilma1
Citaat van: Anke op  6 juli 2008, 19:12:53


Het meeste zorgen maak ik me om het omvallen.
Net als Mara zegt, misschien is het iets in de hersenen....
Ook houd ze haar voetjes steeds als "vuistjes" terwijl de anderen allemaal hun voetjes strekken.
Dus ook zou er iets mis kunnen zijn met haar pootjes.
Wie zal het zeggen.....



IKKE MSS ??? ???  ::) :P

Ik denk eerder dat ze haar balans moet vinden met "vreemde" tenen (kijk naar mij  ::) ) als je normale voeten hebt, heb je balans, zo niet moet je die zelf gaan "zoeken",  op een andere manier. Dat vergt tijd en vooral kracht!!! Ik ben wel geen vogel, maar kan me er toch iets bij voorstellen ;)

Eigenlijk net als iemand ide gehandiapt is. Ze ziet er niet naar uit iets aan de hersenenen te hebben, want beweegt verder net als de andere valkjes.

Doordat ze verzwakt is, heeft ze nog minder kracht die balans te vinden en IK denk dat ze door haar handicapje niet de voeding zelf kan gaan bedelen bij de ouders, omdat zijn er "moeizamer" komt dan haar 4 broers en /of zusjes die haar dan omver gaan "trappen" en ze niet meer op tijd overeind komt. Ze is de 5e in het nestje en de "zwakste" wordt dan vaak overgeslagen  :-\ :-\ :-\ :-\

IK vind haar NIET ZIEK tonen, alleen gehandicapt ...  :-\

Ze heeft "gewoon" hulp nodig om eten te krijgen en dan moet de mens het ff overnemen.

Nu met de pap krijgt ze zowel voeding als vocht binnen en met druivesuiker idd erbij, (heb ik ff niet aan gedacht Yvon, god van jou) ook weer kracht  ;)

Aangezien de de pap accepteerd geeft het mij wel een goed gevoel dat ze het red, het is enkel wat werkt en zoals Anke zelf ook nog moet werken, kan dat lastig zijn  :-\ en vergt het tijd, energie en vooral geduld.

Het was nog niet te laat, ze deed moeite om toch overeind te blijven  :) een vechtersvrouwtje dus  :D en met een hulpmamma  ;D ;) komt het wie weet toch nog goed  ;)

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Hallo allemaal,
Ik heb Faith vanavond voor de derde keer wat pap gegeven.
Het ging er goed in
Tot mijn vreugde had ze haar pootjes gewoon nu :)
Wel valt ze nog steeds op haar zij.

Wilma, ik ben het volkomen met je eens dat Faith de kans moet krijgen om er bovenop te komen.
Ik zal dan ook alles doen wat ik kan om haar hier doorheen te halen.

Maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat er misschien iets mis met Faith en dat dit dus de reden is dat ze  omvalt en niet meer bedelt.

Ik moet overdag werken. Tussen de middag ga ik naar huis om haar te voeden.
Als ik vroeg opsta kan ze 's morgens twee voedingen krijgen, dan tussen de middag, als ik na het werk thuiskom en voor het slapen gaan nog 1.

Het is niet ideaal, maar anders gaat het niet.
Op deze manier kan ze gewoon bij haar broertjes en zusjes in het blok blijven en zo in iedergeval lekker warm blijven.
Als ze de kracht weer heeft om te bedelen, is de kans groot dat James en Chico haar weer zullen voeren
Hi hi als die een bekkie tegenkomen dat om eten vraagt, proppen ze het vol :)

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi anke,

fijn dat de voeding erin gaat! zet m op meid!



groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ROCKS

Hoi Anke,

Ik heb inderdaad een vogeltje, een parkietje, met "misvormde" pootjes. Soms noem ik hem softenonnetje, want hij mist duidelijk iets....
Dokter Feld zegt dat het komt door vitaminengebrek in het ei, je kan er dus zelf niets aan doen.
Ik heb mijn kleine, vrolijke flierefluiter nog steeds, hij is in mei 11 geworden. Heb nog nooit een vrolijker beestje gezien dan hij: JORI!
Hij is zo'n echte levensgenieter, als je naar hem kijkt, moet je van hem houden, onze manke nelis....
Alle valkjes kan hij nadoen, we moeten soms echt kijken wie we horen, Jori, of een valkje, lekker verwarrend.
Echt, als ik hem niet meer heb wil ik nooit meer een ander parkietje, want we zijn ontzettend verwend met hem.
Hij staat zijn mannetje hoor, als er eens visite komt,(valkjes) dagelijks dus, in zijn kleine kooitje, en hij heeft er geen zin in, dan zijn ze er ook zo weer uit!
En als ie even lekker aandacht wil, gaat ie heel zielig zitten piepen, net zolang tot je hem even komt pakken, dan is het even mopperen, en hoppa....daar legt ie z'n koppie neer en kroelen maar. En dan kan ie heeeeeel lang zielig doen hoor!
Ik zit soms een hele avond met hem op mijn borst, dan kan ik het gewoon niet over mijn hart krijgen om hem weer in zijn kooitje te doen. Trouwens, dat kan ik wel doen, want dan laat ie zich toch gewoon lekker van zijn stokje vallen.....slimpie....

Hier kan je zijn misvormde pootjes zien, hij "balt" zijn vuistjes, zeg maar...


Lopen doet ie op zijn elleboogjes, zeg maar, en op zijn "handjes", het ziet er heel raar uit, maar nogmaals....hij heeft een heel fijn leventje!
Als ie op de tafel loopt, of op zijn mappie, met zijn spiegel, dan hoor je echt: poink....poink....heel komisch.
We moeten wel opletten met zijn nageltjes, die groeien door zijn handicapje soms terug, en als we niet op tijd zijn willen ze weleens krom gaan staan. En zijn elleboogjes zijn soms wat "open", dan lijkt het net of er een blaartje op zit, of eelt, en dan doe ik er wat vaseline op.

Om even terug te komen op Faith....
Ik vind ook dat je haar een kans moet geven, ze verdient het.
En nu ze haar pap lekker neemt, en goed eet, wat let je dan, behalve je drukke baan, en dat je er voor naar huis moet?
Maar....dat is mijn mening, ik kan voor jou die beslissing niet nemen.
Je kan altijd nog terecht bij pleegoma Wilma, die zou het zo van je overnemen, wedden?
Ik hoop dat Faith het redt!
Komt wel goed, mocht ze toch rare pootjes blijven houden kan ze er ook oud mee worden, geloof me.
Succes!


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart