Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Anke ...alles goed daar ?  Ik vind het zo super leuk dat er een eitje is voor Beauty en Macy  en Jaco en Mijntje , dan kunnen ze een pleegkoppel zijn he voor eitjes donsjes van Chico en James of Beauty en Macy . En nu maar hopen dat Chico nu ook haar eerste eitje legt he ! Grtjs Ann



Kaatje

Hoi Anke,

Wat ontzettend leuk voor je dat Beauty en Macy een ei hebbben ! Fijn dat je Jaco en Mijntje eventueel voor pleegkoppel achter de hand hebt ! Ik ben ontzettend benieuwd hoeveel eitjes Macy zal gaan leggen  :D

Van harte gefeliciteerd meid, ik ben echt ontzettend blij voor je ! Lang verwacht, "stil gezwegen" .... bijna niet meer verwacht maar toch gekregen  ;D

Groetjes, Karin

carco

Zo, het gaat ineens beginnen bij jou.
Leuk zeg!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Anke

Gefeliciteerd met het eitje van Jaco en Mijntje. Broedt Macy nu mee?

Mara

Anke

Hallo allemaal,
Het gaat allemaal goed hier.
Macy heeft afgelopen nacht tot vanmorgen ook nog alleen op de eitjes gezeten.
Toen ik vanavond thuis kwam zaten beide valkjes in het blok :)
Even later kwam Macy uit het blok en die heeft even gezellig buitengespeeld. Daarna ging ze lekker zitten eten van het hardgekookte eitje.
Beauy heeft dus het licht gezien en is gelukkig mee gaan broeden.

Ook Jaco en Mijntje doen het goed. Vannacht heeft Mijntje op de eitjes gezeten. Toen ik vanvond thuis kwam zat Jaco in het blok.
Het grappige is dat beide valkjes als ik thuiskom erg graag even willen vliegen. Na een halfuurtje vinden ze het genoeg gaan ze samen de kooi weer in. Mijntje gaat dan broeden en Jacco zit op wacht omdat er allerlei valkjes overvliegen :)

Als Macy morgen haar volgende eitje legt,krijgt ze daar een nepper voor terug en mogen Jaco en Mijntje het echte eitje hebben.
Dan zitten ze niet voor niets zo braaf in het blok.

De rest van de valkjes maken het opperbest. Ze zijn heerlijk aan het spelen nu.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Jacco en Mijntje ook een ei lees ik. Gefeliciteerd. De eierfabriek komt op gang  ;D ;D ;D ;D

Fijn dat Jacco en Mijntje reserve zijn voor Beauty en Macy.

Groetejs Anja

Anke

Citaat van: Anja op 28 mei 2008, 20:13:04
Hoi Anke,

Jacco en Mijntje ook een ei lees ik. Gefeliciteerd. De eierfabriek komt op gang  ;D ;D ;D ;D

Fijn dat Jacco en Mijntje reserve zijn voor Beauty en Macy.

Groetejs Anja



Hoi Anja,
Dank je wel.
Tja Jaco en Mijntje mogen zelf geen eitjes houden he. En omdat ik vier dagen in de week werk is het prettig om de valkjes wat te ontlasten door hun eitjes te verdelen.
Ik werk vier dagen in de week dus eventueel pappen enzo gaat heel lastig worden.
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Zojuist waren B&M samen uit het blok. Dus ik even kijken... en ja hoor daar was eitje twee :)
Dat heb ik nu dus vervangen voor een nepeitje en bij Jaco en Mijntje gelegd.

Ik denk dat Macy haar eerste eitje niet op Maandag maar op zondag avond heeft gelegd. Want zondag heb ik niet in het blok gekeken omdat ze er steeds inzat.
Want zover ik weet leggen valkjes om de 2 dagen een ei, toch?

Tot zover de eierstand weer :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Oeps verkeerd begrepen. :-[ :-[ :-[
Nou gefeliciteerd dan met het 2de eitje van B&M. Wat spannend zeg. Het is net of ik zelf op eitjes zit ;D ;D ;D ;D

Groetejs Anja

Anke

Hoi Anja,
Wel op een kussentje gaan zitten dan he ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja


Eentje in mijn rug en eentje onder mijn k*nt ;D ;D ;D
Zal het kussentje vastnaaien dan blijven ze warm ;D ;D ;D

Groetejs Anja

Wilma1

Eitje 2 ook al erbij, wat leúúúúúk  :D wel een idee om ze te verdelen  :)

Pittig dat Macy broedt en Beauty ook meedoet nu....  soms gaan ze wel broeden als alles is gelegd....ik ben benieuwd of ze zijn bevrucht ???

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Hoi Anke ....heel erg gefeliciteerd met het tweede eitje van Beauty en Macy ,  nou zeg , Chico en James moeten er ook maar eens mee beginnen he meid , vind je niet ? ;D ;D ;D
Ha , leuk wordt het daar zeg , en alles ok met Dorith ? Wat een lief valkje he ! Grtjs Ann



irma

Hoi Anke,

Gaat goed!!! gefeliciteerd met het tweede eitje van Beauty en Macy.
En slim om het andere eitje bij het  Jaco en Mijntje neer te leggen.
Ze leggen ongeveer om de twee dagen een ei dus komt er misschien vandaag of morgen nog een ei. ;D

groetjes Irma


Gloria en Lujo

Dierenfreackske

Hoi , wat is het spannend hier zeg ! Ik hoop dat alles goed gaat met de valkjes en eitjes ..straks ook nog Chico en dan is het helemaal goed he ! Grtjs Ann



Anke

Citaat van: Wilma1 op 28 mei 2008, 22:57:08
Eitje 2 ook al erbij, wat leúúúúúk  :D wel een idee om ze te verdelen  :)

Pittig dat Macy broedt en Beauty ook meedoet nu....  soms gaan ze wel broeden als alles is gelegd....ik ben benieuwd of ze zijn bevrucht ???

:D Wilma



Hoi Wilma,
Leuk he alweer een eitje :)
Macy doet eigenlijk alles met broeden. Heel af en toe zit Beauty ook in het blok. Dan gaat Macy eruit en even later komt Beauty ook weer buiten :-\
Macy eet en drinkt wat en gaat dan weer op de eitjes zitten.
Als het goed is morgen weer een ei ;D
Groetjes Anke

Hoi Ann,
Het is zeker spannend hier :)
Groetjes Anke
Citaat van: irma op 29 mei 2008, 11:46:56
Hoi Anke,

Gaat goed!!! gefeliciteerd met het tweede eitje van Beauty en Macy.
En slim om het andere eitje bij het  Jaco en Mijntje neer te leggen.
Ze leggen ongeveer om de twee dagen een ei dus komt er misschien vandaag of morgen nog een ei. ;D

groetjes Irma


Hoi Irma,
Het idee om eitjes bij andere valkjes onder te brengen heb ik hier van het forum.
Ik ben zo blij dat ik al maanden geleden alles wat ik over kweken kon vinden heb gelezen.
Zo ben ik goed voorbereid op wat er allemaal mis kan gaan :)
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Even een broed en eitjes update.
Vanmorgen vond ik weer een eitje bij Jaco en Mijntje, dus heb ik dat omgewisseld voor een nepeitje.

Toen ik vanavond thuiskwam en de valkjes los wilde laten, waren Jaco en Mijntje samen in het blok.
Ze hoorden mij en kwamen uit het blok.
Uit de kooi wilden ze echter niet. Mijntje ging vlug weer op haar eitjes zitten. En Jaco de lieverd, die is solidair en blijft ook in de kooi :)
Zodra ik de deur van de kooi opendoe (zo van misschien wil je toch...) gaat hij demonstratief op de hoogste stok zitten.
Boodschap duidelijk dus ;D

Macy broed voor zover ik nu kan zien vooral alleen.
Heel af en toe komt Beauty even kijken maar echt op de eitjes zitten als Macy eraf is..... volgens mij niet.
Macy zit dag en nacht te broeden (gelukkig blijft ze nu 's nachts ook zitten)
Morgen ben ik vrij en kan ik eens zien of Beauty misschien overdag wat doet...
Ik heb het eerste eitje van B&M geschouwd. Ik DENK dat ik in het geel wel wat kleine rode adertjes zie.
Ik zal morgen nog eens kijken.

Ik heb het vermoeden dat Chico een dezer dagen een ei gaat leggen.
Tijdens het losvliegen is ze vandaag tot twee keer toe haar hok weer ingegaan om even in het blok te zitten...
Terwijl Chico in het blok zat, was James bezig om de andere valkjes weg te jagen die boven op hun kooi kwamen zitten.
Dus.... wie weet, wie weet....

Verder gaat het met de andere valkjes helemaal goed.
Tegenwoordig loop ik door de kamer met twee valkjes op mijn schouder. Max en Dorith :-* :-*

Wordt vervolgt...
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes