Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: *Anke* op 16 maart 2008, 15:45:32
Hoi allemaal,
Nog even een wipwap update... :)

Jaco en Mijntje doen het prachtig volgens het boekje. Eerst gaan ze in het blok zitten sjanzen. En vervolgens zoeken ze een plekje op om zich te vermaken ;)

Chico en James zitten ook af en toe in het blok (meestal niet samen) en wipwappen nog steeds op de voerbak...
Ook de kleinere bakjes helpen niet. Chico wurmt zich erin en James heeft de meeste keren plezier met de voerbak :-\
Hij gaat regelmatig ook nog eens scheef op Chico zitten en komt niet eens in de buurt van de juiste plek 8)
Zo komen er natuurlijk nooit (bevruchte) eitjes :(
Heeft er iemand nog een idee om die twee te stimuleren om hun gewipwap elders voort te zetten??
Groetjes Anke


Super gave foto's weer!

Om ze uit de voerbak te krijgen moet je zorgen dat je een plankje boven de voerbak maakt, dat ze er niet met 2 in passen maar er wel uit kunnen eten. Ze kunnen dan op de plank wipwappen. Ze zoekt blijkbaar de steun van een groter oppervlak dan een zitstok :)


Anke

Citaat van: Bonnie op 16 maart 2008, 15:54:11
Citaat van: *Anke* op 16 maart 2008, 15:45:32
Hoi allemaal,
Nog even een wipwap update... :)

Jaco en Mijntje doen het prachtig volgens het boekje. Eerst gaan ze in het blok zitten sjanzen. En vervolgens zoeken ze een plekje op om zich te vermaken ;)

Chico en James zitten ook af en toe in het blok (meestal niet samen) en wipwappen nog steeds op de voerbak...
Ook de kleinere bakjes helpen niet. Chico wurmt zich erin en James heeft de meeste keren plezier met de voerbak :-\
Hij gaat regelmatig ook nog eens scheef op Chico zitten en komt niet eens in de buurt van de juiste plek 8)
Zo komen er natuurlijk nooit (bevruchte) eitjes :(
Heeft er iemand nog een idee om die twee te stimuleren om hun gewipwap elders voort te zetten??
Groetjes Anke


Super gave foto's weer!

Om ze uit de voerbak te krijgen moet je zorgen dat je een plankje boven de voerbak maakt, dat ze er niet met 2 in passen maar er wel uit kunnen eten. Ze kunnen dan op de plank wipwappen. Ze zoekt blijkbaar de steun van een groter oppervlak dan een zitstok :)




Hoi Bonnie,
Bedankt voor je advies!
Ik ga mijn gedachten er eens over laten gaan hoe dat voor elkaar te krijgen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Waanzinnig mooie foto's weer hoor.

Je zou ook alle bakken weg kunnen halen :o :o :o :o :o :o........................grapje.

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Anja op 16 maart 2008, 16:14:25
Hoi Anke,

Waanzinnig mooie foto's weer hoor.

Je zou ook alle bakken weg kunnen halen :o :o :o :o :o :o........................grapje.

Groetjes Anja



;D ;D ;D ;D ;D





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Ik dacht een plankje heb ik niet, maar wel nog een wat kleiner broedblok (de invliegopening is maar 6.5 daarom had ik het afgekeurd). Dat heb ik dus boven de bakjes gehangen.
Goed plan dacht ik...
Wahahaha Chico en James vinden het blok helemaal leuk :o
James zit telkens met zijn koppie erin. Past een valkje uberhaupt in zo'n vliegopening???
Wahahaha het blijft toch een gek stel die twee ;D
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: *Anke* op 16 maart 2008, 15:58:29
Hoi Bonnie,
Bedankt voor je advies!
Ik ga mijn gedachten er eens over laten gaan hoe dat voor elkaar te krijgen :)
Groetjes Anke

Zo iets?

En dan gewoon een plankje van 15x15 met 2 haakjes in een kopse kant die je aan de tralies hangt en die verder steunt op dat voerbakje :)


•=Bonnie=•

Haha, jouw oplossing is ook okay :)

Anke

Hallo allemaal,
Het geeft hun sexleven in elk geval een nieuw impuls :)
Maar ik vraag me af... moet ik de vliegopening niet dicht maken? Chico en James zijn niet de dunste valkjes, die passen denk ik niet in deze vliegopening.
Straks raken ze nog gefrustreerd omdat ze het blok niet in kunnen ::)
Bovendien... het hangt beroerd zo, want het hangt onder de stok en kan niet eens open....
Nou valt daar nog wel wat aan te doen....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Hier James en Chico die hun "anti-wipwap-op-de-voerbak-device" inspecteren ::)
Ik heb ze al uit de voerbakken zien eten dus ze hebben er geen last van.



Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat een leuke en mooie foto's ! En wat een prachtig schattig filmpje ! Ik heb weer hartstikke genoten hoor ! Grtjs Ann...Alex is me der eentje he ...met Rena ! Hihi ! Nog steeds geen eitjes maar geen nood ....dat komt wel !
Grtjs Ann



mariejj

Hoi Anke,

pfoe nog geen eitjes  :-\

Misschien hebben ze toch liever een dicht blok boven in de kooi (wat je nu dus heb met het kleine blokje) ??  ;)

groetjes marie

Anke

Hoi Ann,
Fijn dat je genoten hebt van de foto's en filmpjes!
Groetjes Anke
Citaat van: mariejj op 16 maart 2008, 18:40:24
Hoi Anke,

pfoe nog geen eitjes  :-\

Misschien hebben ze toch liever een dicht blok boven in de kooi (wat je nu dus heb met het kleine blokje) ??  ;)

groetjes marie


Hoi Marie,
Dat vraag ik me nu ook af....
Chico vind het blok zo mooi dat ze er nu bovenop zit te slapen :)
Ik kijk wel wat ze doen, wurmen ze zich er toch in, dan ga ik wat reorganiseren in de kooi zodat ik het blok wel open kan doen.
We wachten weer rustig af.... ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Wat mooie foto's weer! Heb er van genoten. Hihi, leuke oplossing hoor...

MAra

Anja

Hoi Anke,

Slimme oplossing heb je gemaakt. Hoop dat de boodschap nu overkomt naar hen toe ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Anja op 16 maart 2008, 19:02:30
Hoi Anke,

Slimme oplossing heb je gemaakt. Hoop dat de boodschap nu overkomt naar hen toe ;D ;D ;D

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Ik hoop met je mee ;D
Hi hi het blijft een apart stel hoor Chico en James ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes