Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Nog steeds niks.....
Maar het lijkt erop dat Chico nu wel een bult heeft zitten..
Geen knik in de staart....
Ik houd jullie op de hoogte ;D
Groetjes Anke


Citaat van: *Yvon op  6 maart 2008, 22:09:27
Hoi hoi

Jeeeeeetje,je maakt het wel erg spannend voor jezelf.  :P ;D
Donsje en eitjes in reservering  ;D
Maarre ..... je hoeft niet elke dag in het blok te kijken hoor.
Zodra 1 van de popjes met een eitje zit,zie je het gelijk.  ;) :D

Groetjes Yvon





Hoi Yvon,
Ja maar stel nou dat ze stiekum 's nachts een eitje hebben gelegd?
Hi hi ik ben gewoon heel nieuwsgierig en gluur dus even naar binnen... de voordeur is van het blok af, dus ik zie het snel ;D
Ja,ja ik heb nog steeds eitjes in reservering ;)
Groetjes Anke

Citaat van: Dierenfreackske op  7 maart 2008, 05:37:46
Hoi Anke ....en Caroline natuurlijk .....YES YES YES YES !!!!
Dat is nu eens leuk nieuws zie ! Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat maar ik denk persoonlijk van wel en dat papa Eros er deze keer helemaal klaar voor is !!! Ik duim uiteraard ook weer mee voor jullie dat er een albinopopje bij zit voor jou he Anke ! Ik gun het je ...echt waar ...je bent echt een toppie hoor meid en je verdiend het wel hoor ! ..............................
Ik ben al lang wakker hoor Anke maar heb hier geen glazen bol om vlug al even te kijken of er bij jouw koppeltjes al eitjes zijn ! Ben jij nog niet wakker ?  Zeg ....wordt maar wakker hoor ! Er ligt daar vast wel ergens een eitje  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Grtjs Ann


Hoi Ann,
Nee hoor nog geen eitjes...
Ik had belooft, als er 's ochtends al wat ligt dan meld ik het hier!! :)
Lief dat je meeduimt voor een Albino popje, ik krijg langzaam weer hoop :)
Groetjes Anke

Citaat van: Caroline op  6 maart 2008, 22:17:28


Ik was verbaasd net Perle uit het blok te vinden, ze zat te schransen op de voerbak, ik denk even bij onze Harrie kkjken ...... wat denk je??

Eitje 4 lag er al.  :D





Hoi Caroline,
Wowdiewow, Perle weet niet van ophouden me leggen ;D
Groetjes Anke

Citaat van: Jeannine op  7 maart 2008, 08:59:42
Hoi Anke,

Super nieuws ook voor jou.
Duimen dat er een albinopoppetje erbij zit ;)
Ik ben van de partij hoor :D

En bij jou koppeltjes al een eitje te zien :)



Hoi Jeanine,
We duimen wat af he ;D
Nee hoor nog geen eitjes...
Groetjes Anke

Citaat van: Wilma1 op  7 maart 2008, 17:24:10
Eitje ??? Donsje ??? Gluren bij de buren  ;D Sjonge wat een gezellige drukte hier  ::) ;D
:P Wilma



Hoi Wilma,
Ik heb het druk met hopen en de valkjes in de gaten houden, meer doe ik niet hoor, behalve natuurlijk werken ;)
Maar gezellig is het hier wel ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hoi Anke,

ik zag helemaal geen knik bij Dulce en toch lag er van de week weer een eitje op de bodem. Kapot natuurlijk, ze hebben geen blok meer.
Hopelijk ligt het allereerste ei van je kweekcarriere er gauw :D

Anke


Citaat van: Rianne op  7 maart 2008, 20:08:40
Hoi Anke,

ik zag helemaal geen knik bij Dulce en toch lag er van de week weer een eitje op de bodem. Kapot natuurlijk, ze hebben geen blok meer.
Hopelijk ligt het allereerste ei van je kweekcarriere er gauw :D


Hoi Rianne,
Mogen Dulce en Diego eigenlijk nog een keer eitjes leggen dit kweekseizoen? Want als je andere valkjes nestjes hebben kunnen die pleegouders zijn toch?

Ik hoop ook dat het eerste eitje er snel zal zijn ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...eindelijk ben ik er hoor en ik zie dat er nog geen eitje is ....jeetje wat spannend houden ze het daar zeg ! Dit weekend zeker ? Ik hoop het echt voor jou hoor ! En wat een geluk dat Perl al 4 eitjes heeft he , daar zit vast wel een albinopop bij voor je ! Echt , het is je zo gegunt meid ! Grtjs Ann



Kaatje

Hoi Anke,

Het blijft spannend hier zeg !! Ik hoop echt heel snel te lezen dat Chico en James toch hun eerste eitje mogen verwelkomen en voor jou natuurlijk ook !!

Poehhh geduld wordt soms wel op de proef gesteld hè !?

Succes meid !!

Groetjes, Karin

Anja


Spannende tijden hier zeg.

Groetejs Anja

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Citaat van: *Anke* op  7 maart 2008, 20:13:13

Citaat van: Rianne op  7 maart 2008, 20:08:40
Hoi Anke,

ik zag helemaal geen knik bij Dulce en toch lag er van de week weer een eitje op de bodem. Kapot natuurlijk, ze hebben geen blok meer.
Hopelijk ligt het allereerste ei van je kweekcarriere er gauw :D


Hoi Rianne,
Mogen Dulce en Diego eigenlijk nog een keer eitjes leggen dit kweekseizoen? Want als je andere valkjes nestjes hebben kunnen die pleegouders zijn toch?

Ik hoop ook dat het eerste eitje er snel zal zijn ;D
Groetjes Anke


Misschien van het najaar nog, dan kunnen Jari en misschien ook Dani naar buiten en heb ik 2 kamervolieres leeg binnen :)

Dierenfreackske

Hoi Anke ...hoe is het daar ? Al een eitje gezien misschienb ? Ik hoop het zo want ze maken het echt spannend hoor ! Ons geduld zo op de proef stellen he ! Hihi !  Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Vanmorgen heb ik alle kooien geschrobt. En straks nog even uitgebreid stofzuigen dan kan de achterkamer er weer even tegen en hoef ik de valkjes niet te storen en kunnen ze rustig een gezin stichten ;)
Helaas nog geen eitjes....
Dus wacht ik nog rustig even door ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...gewoon rustig afwachten he , de rest komt vanzelf hoor ! Grtjs Ann



Wilma1

Ik vind het leuk jouw enthousiastme te lezen en voel het bijna  :D In gedachten zie ik je steeds haar staartveren omhoog doen om te kijken of er al een "bobbel" zit  ;D

Geduld is soms erg zwaar  ::) :-\ maar wordt wie weet snel beloond  ;)
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Citaat van: Wilma1 op  8 maart 2008, 12:55:21
Ik vind het leuk jouw enthousiastme te lezen en voel het bijna  :D In gedachten zie ik je steeds haar staartveren omhoog doen om te kijken of er al een "bobbel" zit  ;D

Geduld is soms erg zwaar  ::) :-\ maar wordt wie weet snel beloond  ;)
:) Wilma



Hoi Wilma,
Tja geduld...
Ik ben een redelijk geduldig mens hoor. Maar ik heb wel heel graag zelf de touwtjes in handen.
En nu is het aan de valkjes he... en das zo lastig ::)
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Zoals hierboven al gezegd... ik houd alles graag in de hand.
Dat betekent dat ik in ieder geval mijn uiterste best doe om de omgevingsfactoren zo optimaal mogelijk te houden.

De luchtvochtigheid laat hier nog te wensen over. Nog geen 50%
Dus heb ik een luchtbevochtiger gekocht. Maar ja ik heb een redelijk grote kamer en dat werkt dus niet.

Nu heb ik na de grote schoonmaak de luchtbevochtiger tussen de twee volieres gezet.
Het is een heel veilig ding. Wordt niet heet, schakelt uit als ie leeg is en ook de mist die eruit komt is koud.
De katten kunnen er zo niet bij en als ze het toch proberen dan ontmoeten ze meteen de koude mist en vergaat hun de lust zich er tussen te friemelen.
De valkjes kunnen het ding niet zien en het maakt erg weinig geluid.
Ik ben benieuwd of het zo lukt om de luchtvochtigheid op te krikken op de plaats waar dat moet.
Groetjes Anke
P.s: Ik zag Chico en James net wipwappen.
Ik hoop toch dat James dat normaal beter doet... hij zat er helemaal scheef op en schoot dus mijlen naast ::) ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

James die is gewoon nog even gezellig aan het oefenen en denkt vast, oefening baart ( op dit ogenblik nog ) kunst !! Je wordt straks extra beloond met hele mooie donsjes, dat weet ik zeker !!

En ja, dat van graag de touwtjes in handen hebben herken ik maar al te goed !! Helaas lukt dat alleen niet altijd  ::)

Ik hoop dat de luchtbevochtiger nu de luchtvochtigheid wat opkrikt in je kamer, ... dan zou alles perfect moeten verlopen !!

Nog even geduld meid  :-*

Groetjes, Karin

Anke

8 maart 2008, 21:33:01 #2744 Last Edit: 8 maart 2008, 22:09:45 by *Anke*
Citaat van: Kaatje op  8 maart 2008, 17:55:27
Hoi Anke,

James die is gewoon nog even gezellig aan het oefenen en denkt vast, oefening baart ( op dit ogenblik nog ) kunst !! Je wordt straks extra beloond met hele mooie donsjes, dat weet ik zeker !!

En ja, dat van graag de touwtjes in handen hebben herken ik maar al te goed !! Helaas lukt dat alleen niet altijd  ::)

Ik hoop dat de luchtbevochtiger nu de luchtvochtigheid wat opkrikt in je kamer, ... dan zou alles perfect moeten verlopen !!

Nog even geduld meid  :-*

Groetjes, Karin


Hoi Karin,
Geduld hebben, daar weet jij op het moment alles van...
Hi hi James mag best oefenen hoor, als hij af en toe ook even raak schiet ;D
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Vanmiddag vond ik in de brievenbus een brief van Europarrot :)
Joepie ik heb nu een kweeknummer ;D
Weet iemand hoelang het duurt voor je bij een spoedbestelling  de ringen krijgt?
Normale levering is 6 tot 8 weken....
Ik zal de vraag ook even bij andere vragen stellen.

De nieuwe opstelling van de luchtbevochtiger werkt goed,de luchtvochtigheid bij de volieres is nu 60%. Heel mooi dus :)

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes