Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Silke *

Citaat van: *Anke* op 11 januari 2008, 19:35:30
Citaat van: Silke * op 10 januari 2008, 19:35:28
Hoi Anke,

Mooie foto's weer  ;D ;D
Heb genoten zoals altijd  ;)

Ik weet niet of het een goed idee is om met Jaco en Mijntje te kweken, als broer en zus, want ik heb het zelf nog niet gedaan. Dat je de eitjes weghaald, is idd wel goed. Je hebt dan geen kans dan op misvormde vogels of zieke en zwakke valkjes. Ik zou eerst kijken of je ze toevallig niet bij een ander koppel kan leggen (eitjes die moeten worden uitgebroed)  ;)
Veel succes alvast  ;D

Groetjes
Silke


Hoi Silke,
Wat jij hierboven schrijft dat weet ik hoor.
Het is dan ook NIET de bedoeling dat Jaco en Mijntje hun eigen eitjes houden, maar dat ik die dus vervang voor een aantal eitjes van James en Chico. De rest wordt dan nepeitje.
Jaco en Mijntje zijn heel erg verliefd en wipwappen en kroelen dat het een lieve lust is ;D Ze zijn erg zorgzaam naar elkaar en ik hoop dat dit ook geld voor eventuele jongen.
Enne... ik heb geen ander koppel dat al oud genoeg is om mee te kweken :)
Bovendien.... als ze het goed doen... weet ik dan dat ik een back up koppel heb voor eventuele geelwang eitjes ;D




Hoi Anke,

Zijn zij enkel ouder dan 1 jaar?? Dan zit je daar met allemaal jonge valkjes  :D
Ik hoop dat ze geen back-up koppel nodig hebben en dat geldt ook voor mijn geelwang koppeltje. Ik heb wel een tip als ze niet willen broeden, het komt soms voor dat geelwangen bang zijn in het donker. Je kan daartegen het klepje van het broedblok op een kiertje zetten. Het is raar, maar het werkt bij enkele personen die ik ken  ;)

Alles goed nog met de valkjes?

Groetjes
Silke



Anke

Hoi Silke,
Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden :)
Ja hoor het gaat prima hier met de valkjes. Ze zijn heerlijk aan het spelen en vliegen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

11 januari 2008, 21:27:49 #2252 Last Edit: 12 januari 2008, 19:43:42 by Silke *



Graag gedaan hoor Anke, het valt gewoon uit te testen  ;D

Kom er dan soms niet zo'n valkje aangeland op je hoofd als ze rond vliegen?  :)
Micky kwam vandaag nog op mijn hoofd zitten  :o ;D

Groetjes
Silke


Anke

Hoi Silke,
Jazeker Max en Rena komen regelmatig op mijn hoofd landen :)
En dan zet ik ze naar mijn schouder want die nageltjes doen heel zeer op mijn hoofd ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Citaat van: *Anke* op 11 januari 2008, 21:30:11
Hoi Silke,
Jazeker Max en Rena komen regelmatig op mijn hoofd landen :)
En dan zet ik ze naar mijn schouder want die nageltjes doen heel zeer op mijn hoofd ;D
Groetjes Anke




Hahaha, gelukkig had ik nog een kap aan omdat het regende  ;D ;D

Groetjes
Silke


Lauwers

Hoi anke,

leuke foto's zeg! Wat voor een mutatie is Tinka eigenlijk? Ik heb nog maar 2 keer zo eentje gezien...

Groetjes,
Davina

Anke

Hoi Davina,
Tinka is een albino met als ouders een albino en een bleekmasker. Ze heeft zwarte ogen.
En volgens de kenners vererft ze als een bonte witmasker.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

Hoi Anke,
Ik zag zojuist dat je een website hebt gemaakt, heb ik daar zo overheen gekeken ???

Een leuk begin, voor verkoop van je toekomstige valkjes! :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Citaat van: Wilma1 op 12 januari 2008, 10:19:42
Hoi Anke,
Ik zag zojuist dat je een website hebt gemaakt, heb ik daar zo overheen gekeken ???

Een leuk begin, voor verkoop van je toekomstige valkjes! :D

;) Wilma



Hoi Wilma,
Leuk dat je op mijn website hebt gekeken :)
Het staat nog in de kinderschoenen, maar nu heb ik in iedergeval een site voor als er jongen geboren worden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat leuk dat ze weer zo aan het spelen en slopen en vliegen zijn zeg !! Ik heb net naar je website gekeken !!
Dat heb je heel goed gedaan he !! Heel mooi ! Grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Spelen en slopen is hier vaste prik ;D
Leuk dat je ook op de site van de santpoortsevalkjes hebt gekeken :)
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Vandaag een drukke ochtend met veel heen en weer gerij om van alles voor de valkjes te halen.
Eerst heb ik de bestelde broedblokken gehaald. Ik vind ze erg mooi (wel groot :o ) en nu is het nog moeilijker om tot begin maart te wachten om ze op te hangen ::)
Straks zal ik even een foto plaatsen.

Daarna naar de plaatselijke klusjes winkel annex aannemersbedrijf om de bestelde bezemsteel stokken te halen.
Nu is alles dus aanwezig om de kamervoliere aan te kleden.
Ik denk dat ik volgende week hem in elkaar zet en Rena, Timo en Tinka erin zet.
En tenslotte was het weer nodig om een 20 kg zak Teurlings 228 te halen. 9 valkjes eten best veel ::)

Daarna naar de verjaardag van mijn tweeling nichtjes die vandaag hun eerste verjaardag vierden :)

Inmiddels zijn de valkjes alweer 2 uur los en ze vermaken zich uitstekend. Een van de broedblokken staat in de kamer.
Ik was nieuwsgierig wat ze ermee zouden doen...
Tot nu toe hebben ze het nog geen blik waardig gekeurd :-\
Uiteraard heb ik weer de nodige foto's genomen waar ik jullie straks mee zal verblijden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey Anke ...nou ...ze hebben zich alweer reuzevermaakt daar he die valkjes van jou !!En een dikke profficiat aan je tweeling nichtjes hun verjaardag he !!


En joepie ....straks weer FOTO'S !!

IK KIJK ER AL NAAR UIT HOOR !!!    Grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Dank voor de felicitatie, mijn nichtjes waren wel heel erg jarig, vooral de slagroomtaart vonden ze heerlijk ;D
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Fototijd...

Dit is het broedblok. Het is wel wat fors... maar ik vind het ook wel mooi :)


Jaco en Mijntje gingen er vandaag eens goed voor zitten om op de foto te gaan






Rena druk aan het poetsen


Timo


Chico en James


Tinka bekijkt het allemaal vanuit haar kooi


Lekker poetsen


Hee hallo...


James lekker poetsen


Chico en James


Max


Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Mooie foto's weer. Het is idd een groot blok maar ik neem aan dat het er een voor valkjes is toch?

En ga je die dan aan de buitenkant van de kooi hangen?


Anke

Hoi Anja,
Het is inderdaad een blok speciaal voor valkjes.
De kamervolieres hebben helaas geen luikjes om blokken aan de buitenkant te kunnen bevestigen.
Het moet dus aan de binnenkant. Gelukkig zijn de volieres lekker groot ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes