Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Nog even een paar foto's van vandaag :)

Timo op de mand


James


Max,James en Timo


Chico heeft een nieuwe hobby. Ze houdt het ringetje vast. Alleen maar dat vasthouden... heel lang.. ::)


Tinka en Rena


Valkjes verzameling :)


Tinka twijfelt wel of niet uit de kooi...


Toch maar wel :)


Timo


Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

ik wilde net weer off line gaan maar ik zag dat jij een berichtje had geplaatst.

Nu heb ik toch nog van je foto's mogen genieten.

Dank je wel.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anke

Hele mooie foto's zeg! Ik heb er weer van genoten. Hihi, dat ringetje is dus wel heel erg interessant.

mara

Sally

Hallo Anke,
wat een leuke foto's weer!
En wat een leuke hobby heeft chico. :P

Groetjes Sally

Dierenfreackske

Hoi Anke ...wat leuk van Tinka en rena ....en heeft Rena nu al eens een kroel gehad vandaag van Tinka ?
En Timo zit zo naar een ander valkje te staren he die in de mand zit he ....is dat James die daarin zit ? Grtjs Ann
Timo is ook een schatje net als de rest he !! Grtjs Ann



danielle

Hoi ANke,
Het gaat zo te lezen allemaal goed hier.
Tinka is een mooi valkje, zo mooi wit.

Laat je je valkjes elke dag uit de kooi? en duurt het niet ontzettend lang om ze weer allemaal in de kooi te krijgen?

Groeten van Danielle

Kaatje

Hoi Anke,

Ook even hier een sorry voor het lange wachten op de foto's, wat dacht je !? Dan plaats ik er lekker zelf een paar  ;) Ze zijn onzettend leuk weer en wat fijn dat je vandaag lekker een dagje vrij was en lekker met de valkjes bezig hebt kunnen zijn !!

Broedblokken  :o :o  Dat beloofd wat straks  ;D  Ik ben erg benieuwd wie er het eerst gebruik van gaat maken !!

Groetjes Karin

Peggy

Leuke foto's weer. Chico met dat ringetje in zijn snavel ;  :-* :-*

Leuk dat je de broedblokken al besteld hebt!!

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Anja,
Fijn dat je nog even van de foto's kon genieten!

Hoi Mara,
Leuk dat je hebt genoten.
Wat Chico nou aan dat ringetje vindt....? Eerst zat daar het gelukspoppetje aan maar dat hebben ze er al afgesloopt ::)

Citaat van: Dierenfreackske op  8 januari 2008, 20:56:11
Hoi Anke ...wat leuk van Tinka en rena ....en heeft Rena nu al eens een kroel gehad vandaag van Tinka ?
En Timo zit zo naar een ander valkje te staren he die in de mand zit he ....is dat James die daarin zit ? Grtjs Ann
Timo is ook een schatje net als de rest he !! Grtjs Ann


Hoi Ann,
Nee Rena heeft nog geen kroel mogen ontvangen van Tinka :-\
Ik geloof idd dat Timo naar James kijkt :)

Hoi Sally,
Fijn dat je de foto's leuk vindt :)

Citaat van: danielle op  8 januari 2008, 22:19:08
Hoi ANke,
Het gaat zo te lezen allemaal goed hier.
Tinka is een mooi valkje, zo mooi wit.

Laat je je valkjes elke dag uit de kooi? en duurt het niet ontzettend lang om ze weer allemaal in de kooi te krijgen?

Groeten van Danielle


Hoi Danielle,
De valkjes mogen hier iedere dag uit de kooi.
Als ik vrij ben is dat overdag, als ik  moet werken is dat 's avonds.Het valt erg mee hoe lang het duurt voordat ze weer terug in de kooi zitten.
Ze stappen allemaal braaf op mijn vinger (behalve Jaco die stapt op de stok) en laten zich naar de kooi brengen.
Soms heeft er wel eens eentje geen zin...
Maar over het algemeen heb ik ze met vijf minuten in de kooi :)
Citaat van: Kaatje op  9 januari 2008, 00:35:21
Hoi Anke,

Ook even hier een sorry voor het lange wachten op de foto's, wat dacht je !? Dan plaats ik er lekker zelf een paar  ;) Ze zijn onzettend leuk weer en wat fijn dat je vandaag lekker een dagje vrij was en lekker met de valkjes bezig hebt kunnen zijn !!

Broedblokken  :o :o  Dat beloofd wat straks  ;D  Ik ben erg benieuwd wie er het eerst gebruik van gaat maken !!

Groetjes Karin


Hoi Karin,
Inderdaad ik dacht dan maar zelf foto's plaatsen ;D
Het eerste gaan Chico en James gebruik maken van een broedblok :)

Hoi Peggy,
Tja Chico en het ringetje..... ::)


Hallo allemaal,
Ik zit eraan te denken om als Chico en James een blok krijgen ook Jaco en Mijntje een blok te geven. Zodat die  kunnen oefenen als pleegkoppel.
Jaco en Mijntje zijn namelijk broer en zus (waarschijnlijk) en mogen dus zelf geen jongen krijgen.
Maar het zou wel fijn zijn als ze als pleegkoppel kunnen optreden. Dus dat betekent dat ze een blok krijgen, dat ik hun eigen eitjes verwijder en pleegeitjes in de plaats leg.

Op die manier kan ik ook de last van eitjes van onervaren ouders wat verminderen,dan kunnen ze allebei de helft van de jongen opvoeden :)
Wat denken jullie is dat een goed idee??
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

9 januari 2008, 19:45:08 #2229 Last Edit: 10 januari 2008, 12:23:51 by Kaatje
Hoi Anke,

Allereerst, wat leuk dat Chico en James als eerste gebruik mogen gaan maken van een broedblok  :D Het lijkt me zeker geen gek idee om Jaco en Mijntje ook een broedblok te geven zodat ze kunnen oefenen om als pleegkoppel te kunnen optreden !!

Je haalt dan wel hun eitjes weg maar ze krijgen er toch echte eitjes voor terug, ... het lijkt me dat je op deze manier dus heel erg mooi de eitjes verdeelt, waardoor je inderdaad de last van de onervaren ouders zal verminderen, het lijkt mij dat de kans van slagen op gezonde en in leven blijvende jongen dan het grootst is  :D

Wat een goed plan van jou zeg !!! Maar goed ik ben dus een leek en heb me totaal nog niet in eitjes verdiept, ja in neppertjes  ;)

Groetjes Karin


Wilma1

Ohww wat leuk, een broedblok in aantocht  :D en ik geniet telkens weer van al die mooie foto's....zo leuk ze intensief te zien "knabbelen" aan iets vreemds voor hun...echte nieuwsgierigheid  :D

Vooral al dat riet doet het goed  ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Hoi Anke ....inderdaad heel goed gezien dat je Jaco  en Mijntje ook een broedblok te geven !! En een paar eitjes van Chico en James in de plaats legt !! Zo hebben de jongen van Chico en James een grotere overlevingskans !! Ik ben heeeeeeeeel nieuwgierig wat het wordt zo het eerste nestje is toch echt wel speciaal !! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Ik ga zo eerst even boodschappen doen.
Bezemsteel stokken halen voor de kamervoliere en tyrips (schrijf je dat zo?)
Bij terugkomst zal ik nog wat foto's plaatsen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Whaaauw ......foto's Anke !! Hoe noemen die stokken ? Bezemsteelstokken ? Arme Rena ....nog altijd geen kroel gehad !! Ze zal het toch wel eens krijgen nog ? Wat een
pittig meissie die Tinka he !! Grtjs Ann



Anke

Hoi Ann,
Rena heeft geloof ik geen kroel meer aan Tinka gevraagd.
Bezemsteel stokken, zijn ronde houten stokken net als een bezemsteel ;D 
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Hier zijn de beloofde foto's

Gezellig samen op de stoel. De gele is Rena :)


Jaco. Niet helemaal scherp, maar je kan zijn kleuren zo mooi zien.


Timo


Rena


Alex


Tinka


James


Chico en Alex


Jaco en Mijntje


Rena en Tinka


Max blijft bijna nooit zitten als ik een foto wil maken. Ze vliegt dan naar me toe om gezellig op mijn schouder te zitten.
Dus krijgen jullie nu een paar schouder knuffel foto's van
Max.






Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes