Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Anja en Anke,

Ja sorry, maar jullie namen lijken soms zo op elkaar dat ik er niet bij stil sta  :-[ :-[ :-[ :-[ :-X

Groetjes
Silke

Anke

Halllo allemaal,
Rena is gearriveerd!!
Hierbij het beloofde foto verslag ;D
Vanmorgen in alle vroegte waren de valkjes hier al aan het losvliegen. De kooi van Rena stond al klaar dus die moest geiinspecteerd worden..





Reisbakje klaar..


Na toch nog weer even zoeken ben ik op de plaats van bestemming aangekomen :)
Het was erg gezellig bij Aad, we hebben gezellie een bakkie gedaan :) En uitgebreid gekletst.
Toen was het tijd voor Rena om in het reisbakje te gaan.

Zoek het valkje...

Bij het in het reisbakje zetten fladderde Rena want ze had er geen zin in... En toen verloor ze een stuk of 5 grote veren :o
Zou dat schrikrui zijn... of is ze gewoon in de rui en zaten die veren wel erg los...?

Vlug gingen we weer terug naar Santpoort, waar Rena lekker in haar kooi mag uitrusten van alle belevenissen







Rena vind het allemaal nog wat eng maar ze is wel rustig.

Nog even een laatste nieuwtje over het tammaken van Tinka:
Het dametje komt nu op mijn hand trosgierst  eten en dan mag ik haar al voorzichtig kroelen.
Ik ben nu ook aan het oefenen dat ik mijn hand beweeg als ze zit te eten, zodat ze leert om op mijn hand ergens naar toe te gaan. Dit vind ze nog een beetje eng, maar ze komt wel telkens terug om te eten ;D

Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Fijn dat de reis goed is verlopen. Jammer dat Rena 5 grote veren is verloren en dat zou idd van het schrikken kunnen komen.

Ze zit wel erg relaxed in haar kooi. Het wennen komt vanzelf en ik ben benieuwd hoe ze in de groep wordt opgenomen.

Wat betreft Tinka...............wowie zij doet het goed zeg.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Ook ik ben benieuwd wat Rena zal vinden van 7 soortgenootjes ;D
Bij Aad zat ze natuurlijk bij paps en mams...
Morgen ga ik kijken wat er gebeurt als "the gang" samen met Rena los gaat vliegen :)

Op Tinka ben ik echt supertrots :-* :-* Ze doet het wat mij betreft echt boven verwachting goed ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Anke,
Wat leuk dat Rena al bij je is. Ze zit wel rustig in haar kooi he.
Ze is echt een beauty!
Ben ook wel benieuwt hoe je ?8? andere valkjes gaan reageren op Rena, en hoe Rena op hun gaat reageren. Daar ook een verslag + foto's van? Ben niet hebberig hoor. :D.

En wat doet tinka het goed zeg. Doe zo voort! Je bent goed bezig :-)

Groetjes Sally

Anke

Citaat van: Sally op 28 december 2007, 17:34:01
Hallo Anke,
Wat leuk dat Rena al bij je is. Ze zit wel rustig in haar kooi he.
Ze is echt een beauty!
Ben ook wel benieuwt hoe je ?8? andere valkjes gaan reageren op Rena, en hoe Rena op hun gaat reageren. Daar ook een verslag + foto's van? Ben niet hebberig hoor. :D.

En wat doet tinka het goed zeg. Doe zo voort! Je bent goed bezig :-)

Groetjes Sally


Hoi Sally,
Ik heb inderdaad 8 andere valkjes. Maar Tinka zit nog apart dus Rena gaat met 7 andere valkjes kennismaken :)
Als het stel morgen los is maak ik uiteraard foto's ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Hoi Anke,

Fijn dat Rena er is! Hahaha, ze lijkt wat op Amoré  :D
En al even rustig ook  :)
De veertjes groeien wel weer terug, gewoon wat geduld hebben.

Alvast veel plezier met Rena en Tinka doet het ook geweldig!

Groetjes
Silke

ManjaV

Hoi Anke,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D Echt een prachtig valkje.
En wat gaaf dat het zo goed gaat met het tam maken van Tinka!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi Anke ...proficiat met Rena hoor !!!
Ze is prachtig zeg !!! En wat leuk dat ze morgen kennis maakt met je andere valkjes en dat je al foto's gaat nemen !!
Gelukkig is de reis goed verlopen he !!!Laat ze maar goed uitrusten want morgen zal ze heel moe zijn van al dat kennismaken he !!!!Grtjs Ann



Wilma1

Heey gezinsuitbreiding  :D wat leuk  en een mooie naam Rena  :D

Het filmpje vind ik ook wer erg leuk....tja knabbelen aan iets  ::) zijn ze errug goed in  ;D

:P Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

danielle

Hoi Anke,
Ik val meteen met mijn neus in de boter  :D . Een nieuw valkje, wat super, ze is echt mooi.
Volgens mij heb je nog meer valkjes erbij sinds de laatste keer dat ik je dagboekje heb gelezen. Ik ga binnen kort weer wat bijlezen, zodat ik weet wat voor een mooie valkjes je allemaal hebt.
En die veren die eruit vielen, dat is misschien inderdaad schrik rui.
Izzie heeft dit ook gehad. Ze was de eerste dag ontsnapt en toen verloor ze ook iets van 5 grote veren. Ik schrok echt hiervan. Ze heeft er nu nog steeds een klein staartje van over.

Groeten van Danielle

Mara

Hoi Anke

Fijn om je verslag te lezen! Veel plezier met Rena.

Mara

Peggy

Hoi Anke,
Ik had weer heel wat bij te lezen hier  :D

Je hebt vele leuke berichten opgeschreven;
Leuk zeg dat Mijntje al vaker bij je komt en dan zelfs ineens heel dichtbij komt.  ;D
Enne Timo krijgt nog steeds de beroemde toilettraining totdat hij straks helemaal ''into''  jou is  ;D
Het tam maken v Tinka is voor jou een peulenschil,lees ik wel....daar mag je terecht heel tevreden mee zijn.

En alweer een nieuw valkje  :o :o  gaafffffff Anke en wat een schoonheid weer.
Ze zullen het samen vast heel gezellig krijgen tijdens hun theekransje,de twee nieuwelingen Tinka en Rena.
Mooie kooi trouwens! Waar heb je die gekocht en wat zijn de afmetingen ? ( als ik vragen mag ).
Wat leuk trouwens dat de twee dames mss in de toekomst een man krijgen uit een evt nestje v alex en max.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst hè Anke.

Aad;  wat heb je toch een gave foto geplaatst!  zo liefff.

En jou Max is ook een komisch geval hoor; '' hij wil gewoon IN de camera '' ;D ;D

Heel veel plezier met je 9 valkjes alweer.

Groetekes Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Peggy,
Gezellig dat je hier weer even langskomt :)
Er valt inderdaad weer veel te lezen.
Uiteraard mag je vragen waar de kooi vandaan komt.
Ik heb hem gekocht in de webwinkel van dit forum.
De kooi heet Lady Medium       
afmetingen: b56 x b43 x h160 cm

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

Ik ben blij dat Rena lekker bij je is ! Wel even schrikken zeg, 5 grote veren verloren, maar dat gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker  :D

Leuk dat het zo gezellig was bij Aad  :D

Rena zit er in ieder geval heel erg relaxed bij !! Nou meid, dat wordt nog meer genieten deze vakantie  ;D

Heel veel plezier met Rena en je andere valkjes, fijn ook om te lezen dat het met Tinca al heel goed gaat, je bent een kanjer !!

Groetjes Karin