Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Anke,

Wat een kanjer is Tinka zeg!!
Succes met tam maken?

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hey ...Anja ....wat jammer dat ik te laat was op msn !!!
Ik was er dus wel maar mijn geluid stond af en daarom had ik niets gehoord en was naar de tv aan het kijken  !! Sorry .....volgende keer zet ik mijn geluid dus weer aan hoor !!!!! Ik vroeg aan Anja of ze wist wie dat was ....
dat bleek jij te zijn .....jammer vind ik het , maar misschien de volgende keer !! Ik dacht al aan de foto te zien dat jij het was of Anja ..., hihi !!! Wat leuk ...tot op de chat  en forum !!!!
Slaapwel hoor Anke en de valkjes !!! Tinco en jouw albino zijn prachtig , speciaal he !!! Tinco is al een beetje gegroeid en je begint goed zijn kleur te zien hoor !!! Prachtig en Extreem vind ik ook zo mooi !!! Grtjs Ann



*~Jeanine~*

Hoi Anke,

Super dat Tinka al niet meer bang van je is.
Stapje voor stapje ga je er wel komen daar ben ik van overtuigd.
Ik heb genoten van alle mooie foto's en ook van het flimpje echt heel leuk hoe ze de kattenbak induiken ;D

Groetjes,
Jeanine.

Mara

HOi Anke

Hoe is het vandaag met Tinka?

Mara

Kaatje

Hoi Anke,

Wat fijn dat alles goed gegaan is met het ophalen van Tinka en wat een mooi valkje is Tinka !!!

Van het filmpje en de foto's heb ik echt genoten, ... het begint nu toch wel heel erg te kriebelen en ik hoop dat we heel snel onze drie schatjes bij Gerda kunnen gaan halen  :D

Ik wil, ik wil ik wil zo graag  8)

Groetjes Karin

Dierenfreackske

Hey Anke ben je daar ? En hoe is het met Tinca en de valkjesbende vandaag ? Natturlijk krijg je Tinca tam !!!
Grtjs Ann



Sally

Hallo Anke,
Wat leuk dat Tinca bij je is.
Ze is een prachtig valkparkietje.
Veel succes met het tam maken, maar dit komt wel helemaal goed, daar ben ik van overtuigt.

groetjes Sally

Anke

17 december 2007, 20:50:26 #1897 Last Edit: 17 december 2007, 22:08:06 by *Anke*
Hoi Marc,
Hi hi ja deze uiterst zeldzame grijswang albino is  nu bij mij ;D
De valkjes lopen hier heel vaak over de grond. In kolone de kamer door... En maar stampen ;D
Groetjes Anke

Citaat van: Dierenfreackske op 16 december 2007, 20:28:32
Wat lief he !! Superleuke vakjes heb je en het is ook altijd dolle pret daar he !! Grtjs Ann


Citaat van: Dierenfreackske op 16 december 2007, 22:44:28
Hey ...Anja ....wat jammer dat ik te laat was op msn !!!
Ik was er dus wel maar mijn geluid stond af en daarom had ik niets gehoord en was naar de tv aan het kijken  !! Sorry .....volgende keer zet ik mijn geluid dus weer aan hoor !!!!! Ik vroeg aan Anja of ze wist wie dat was ....
dat bleek jij te zijn .....jammer vind ik het , maar misschien de volgende keer !! Ik dacht al aan de foto te zien dat jij het was of Anja ..., hihi !!! Wat leuk ...tot op de chat  en forum !!!!
Slaapwel hoor Anke en de valkjes !!! Tinco en jouw albino zijn prachtig , speciaal he !!! Tinco is al een beetje gegroeid en je begint goed zijn kleur te zien hoor !!! Prachtig en Extreem vind ik ook zo mooi !!! Grtjs Ann



Hoi Ann,
Het is hier inderdaad altijd valkjespret!
Jammer inderdaad dat je te laat was op de msn :(
Volgende keer gaat het vast wel goed!
Enne.... Tinco van Caroline komt niet bij mij wonen hoor ::)
Groetjes Anke

Hoi Karin,
Fijn dat je van de foto's en filmpjes hebt genoten :)
Ik snap heel goed dat het bij jou gaat kriebelen.... Nog even geduld en dan mag jij je drie kanjers in je armen sluiten ;D
Groetjes Anke

Hoi Jeanninne, karin, Mara,ann en Sally,
Met Tinka gaat het heel goed. Ze heeft al gegeten en ook het groenvoer gevonden.
Als ik bij haar kooi kom staan blijft ze rustig zitten en luistert naar mijn stem.
Vanavond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een paar minuutjes met mijn hand in de kooi gezeten.
Tinka bleef rustig zitten en keek wat ik daar deed :)

Vanmorgen vroeg was er hier weer valkjespaniek in de tent...
Ze waren weer ergens van geschrokken... en er was dus een hoop gefladder. Tinka, die in een andere kamer staat ging ook gezellig mee doen ::)
Als ze zo gaan fladderen dan doe ik de lichten aan en praat net zo lang rustig op ze in tot ze weer op stok gaan zitten.
Dat duurt soms best even.
Ook Tinka liet zich na lang soebatten en rustig praten verleiden om weer op haar stok te gaan zitten.
En toen kon ik nog even lekker mijn warme bed in :)
Waar schrikken die gekke beesten toch steeds van??? ???
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Diaantje

Hoi Anke,

Super leuk dat jij oo Tinka van Karin hebt overgenomen. Echt een prachtvalkje!
Ik had haar ook graag willen hebben maar ja, uiteindelijk is het wel goed zo met 2 valkjes...
Hoe wel wat mij betreft er nog best 2 bij kunnen maar ja ik ben niet de enige in huis hier..haha..

Wat een grappig filmpje in de kattenbak...haha..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Anke

Hoi Diaantje,
Ik ben ook heel blij met Tinka :)
Het is inderdaad een prachtig valkje. Maar ja ik ben nu eenmaal dol op albinootjes ;D
Wie weet kan jij in de toekomst er ook nog wel valkjes bijnemen.... gewoon blijven zeuren ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey...Anke ...fijn dat Tinca zo bleef zitten he !! Dat is een teken dat ze zich toch goed voelt daar he !!! Grtjs Ann



Marc van de Kuifjes

Citaat van: *Anke* op 17 december 2007, 20:50:26
Hoi Marc,
Hi hi ja deze uiterst zeldzame grijswang albino is  nu bij mij ;D
De valkjes lopen hier heel vaak over de grond. In kolone de kamer door... En maar stampen ;D
Groetjes Anke


Ja het getrippel van de pootjes is soms wel grappig om te horen! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Silke *

Hoi Anke,

Fijn te horen dat de valkjes heb goed stellen en dat Tinka zich aanpast bij je!  En ja.... waar schrikken ze toch altijd van, blijft voor mij ook een vraag  ;D

Groetjes
Silke x

Anke

Hallo allemaal,
Even een korte update.

Mijntje stapt steeds vaker braaf op en laat zich dan rustig vervoeren ;D
Ook merk ik dat ze steeds vaker nieuwsgierig in de buurt komt zitten als ik een ander valkje kroel. Als ik dan mijn hand naar haar toe doe wandelt ze weg...

Jaco is gewoon zijn eigenwijze zelf en denkt er niet aan om ergens anders op te stappen dan op een stok :P

Jaco en Mijntje wipwappen er lustig op los ;D

Chico is tegenwoordig heel braaf en laat zich door de hele kamer dragen om in de kooi gezet te worden. Als ze los is komt ze met regelmaat een kroel halen :)

James is gewoon een lekker ding en ook hij gaat heel braaf de kooi in.
Hij wil alleen kroelen als ik Chico ook kroel :)

Ook Chico en James wipwappen volop. Ik denk erover om hen begin maart een blok te geven.
Chico is dan al ruim 2 jaar. Maar James wordt pas in mei 1 jaar.  Zou dat al kunnen??

Max is nog steeds een heerlijke kroelkont en ik mag alles met haar doen.

Alex gaat tegenwoordig ook heel braaf zijn kooi weer in.
Zijn pareltjes verdwijnen steeds meer en langzaam maar zeker krijgt hij nieuwe veren terug. Hij gaat dan ook steeds hoger vliegen :)

Hoewel Alex zo af en toe mooi zit te fluiten is er van enige liefde tussen Max en Alex niets te bekennen...
Ik hoop dat het komt omdat ze nog jong zijn (hoewel... Alex is maar 5 dagen jonger dan James...)

Timo vermaakt zich hier uitstekend. Hij komt al vrijwel direct zijn hok uit als dat opengaat.
Terug in de kooi vindt Timo iets minder leuk... maar de aanhouder wint :)
Het vliegen (en vooral veilig landen...) gaat Timo ook steeds beter af ;D
Timo lijkt vooral Max erg leuk te vinden.
Max weet niet zo goed wat ze met zijn aandacht moet.... en vliegt dan vlug naar mij om daar lekker te blijven zitten.

Tinka zit dus in quarantaine in een andere kamer.
Ze zit daar lekker rustig.
Vanmorgen en vanmiddag heb ik weer even met mijn hand in de kooi gezeten. Zolang ik dat rustig doe vindt ze het best :)
Vanmiddag ging ze zelfs een slokje water drinken terwijl ik mijn hand in de kooi had.
Heel voorzichtig wordt Tinka ook wel wat nieuwsgierig naar mij :)
Ik heb dus goede hoop dat ik in de kerstvakantie best een eind met haar kan komen.

Dat was het dan weer ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Hoi Anke,

Wat fijn zo een update! Geweldig om te lezen hoe goed ze het stellen (en wipwappen  ::))
Om James en Chico te laten kweken is volgens mij geen enkel probleem. Het mannetje is sowieso rapper kweekrijp en je vrouwtje is al 2 jaar, dus een erg grote kans op legnood heeft ze niet. Dus succes zou ik dan zeggen  ;D

Tinka is nieuwsgierig naar je, leuk om te horen! Is er positief en vooral dan dat ze drinkt terwijl jjij met je hand in de kooi zit!  :D Een grote vooruitgang!

Groetjes
Silke x