Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anja


Prachtig hoor. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Wat een mooi deuntje zeg. Heeft het ook een naam?

Groetjes Anja

Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Op de valreep nog even wat foto's :)

Alex in zijn nieuwe woning :)


Chico op de bakjes van de katten


Max laat even zien hoe mooi ze is ;D


Jaco op de stoel


Alex en Mijntje. Kijk eens hoe mooi alle valkjes de muur hebben besmeurd ::)


Max en James


Chico heeft wel zin in een hapje... maar de bak zit aan de verkeerde kant...


Slaap lekker allemaal, morgen weer foto's ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Ik heb weer genoten. Wat de muur betrft zou je daar een een plaat tegen kunnen zetten in dezelfde kleur als je muur.
Ik heb er 1 gekocht voor Youpie zijn kooi en die heb ik ongeveer in dezelfde kleur geschilderd als de muur. Alle poepjes en andere zooi zitten tegen de plaat en niet tegen de muur.

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Anja op 24 augustus 2007, 22:56:29
Hoi Anke,

Ik heb weer genoten. Wat de muur betrft zou je daar een een plaat tegen kunnen zetten in dezelfde kleur als je muur.
Ik heb er 1 gekocht voor Youpie zijn kooi en die heb ik ongeveer in dezelfde kleur geschilderd als de muur. Alle poepjes en andere zooi zitten tegen de plaat en niet tegen de muur.

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Hi hi die muur kan mij niks schelen hoor.
Laat ze maar lekker smeren, of ze nou een plaat vies maken of de muur.....
En mocht ik er ooit eens iets anders willen doen, dan maak ik de muur schoon en verf hem weer ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Hoi Anke,

je hebt weer mooie foto's geplaatst hoor. als ik het goed zie, heb je drie grote kooien in woonkamer staan. dus je valkjes zitten apart,  in iedere kooi 2 ?  ze hebben iig ruimte genoeg bij jou  ;D  je hebt mooie valkjes en wat een mooie foto; alex in zijn nieuwe onderkomen .

gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Citaat van: Peggy op 24 augustus 2007, 23:34:58
Hoi Anke,

je hebt weer mooie foto's geplaatst hoor. als ik het goed zie, heb je drie grote kooien in woonkamer staan. dus je valkjes zitten apart,  in iedere kooi 2 ?  ze hebben iig ruimte genoeg bij jou  ;D  je hebt mooie valkjes en wat een mooie foto; alex in zijn nieuwe onderkomen .

gr peggy



Hoi Peggy,
Fijn dat je de foto's mooi vindt :)
Je hebt het goed gezien, drie kamervolieres met in iedere voliere twee valkjes, allemaal man-pop.
De hoop is dat het koppeltjes zullen worden en dat ik dan ook met ze kan kweken. Vandaar maar twee valkjes in een hok, dan hoef ik ze alleen maar een blok te geven en niks apart te zetten ;D
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Ik heb goed en niet zulk goed nieuws...
Eerst het minder goede nieuws maar ;)
Vanmorgen zag ik( terwijl ik de valkjes eens lekker aan het observeren was) dat Alex wat hinkte :o
Dus... werd het ineens meteen tijd om uit de kooi te gaan :)
Ik heb Alex bij zijn kladden gegrepen en zijn pootje eens goed bekeken. Hier komt dan mijn jarenlange ervaring in de vogelopvang goed van pas.
Het is gelukkig niet gebroken en ook is het niet dik, warm of rood. Hij kan het pootje wel gebruiken, hij klimt ook door de kooi en gaat eigenwijs opstok zitten. Het valt dus denk ik wel mee.
Waarschijnlijk is hij bij een wat onhandige fladderpoging slecht terecht gekomen.
Dus heeft arme Aaltje nu kooiarrest :( Tot zijn pootje het weer wat beter doet.

Het leuke nieuws is dat Alex en Max vannacht samen in de ring hebben geslapen ;D
Dat is toch best intiem voor twee valkjes die krap twee dagen een kooi delen ;D
En... nadat ik Maxje even gezellig boven op de kooi had gekroeld..... kwam ze ZELF bij me zitten alsof ze dacht... hee ik was nog niet klaar ;D
Ik heb een paar leuke mini filmpjes gemaakt, ik zal ze zo even plaatsen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Een heel lief filmpje van Max die zich door mij laat kroelen :-*
http://www.youtube.com/watch?v=d47KEa_WlJU
Het andere filmpje is nog aan het uploaden
Groetjes Anke

Edit: Hier is het tweede filmpje. Van Alex die in zijn kooi moet blijven...
Je kan zien dat hij wat onhandig doet met zijn pootje, maar dat hij het toch wel gebruikt.
http://www.youtube.com/watch?v=nobtnwKq9yM
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo,
Ik maakte me toch even zorgen omdat ik Alex vandaag nog niet had zien eten en drinken...
Maar gelukkig klom hij net (met de nodige moeite) op zijn etensbakje en ging eten en drinken :)
Ik ben weer gerustgesteld ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Ooooooooooooooooooooooo die Maxje wat lief.
En idd Alex loopt mank om het zo maat te omschrijven.
Hou hem maar goed in de gaten. Wat je je al zorgen kunt maken om ze hè.

Geef hem maar een voorzichtige dikke knuffel.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anke

Het zijn weer leuke filmpjes en foto's. Heb er weer van genoten.

Mara

Anke

Citaat van: Anja op 25 augustus 2007, 15:30:37
Hoi Anke,

Ooooooooooooooooooooooo die Maxje wat lief.
En idd Alex loopt mank om het zo maat te omschrijven.
Hou hem maar goed in de gaten. Wat je je al zorgen kunt maken om ze hè.

Geef hem maar een voorzichtige dikke knuffel.

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Die arme Alex. Hij heeft echt last van zijn pootje, maar er is verder niets aan te zien. Hij klimt er wel mee, als het moet steunt hij er ook op, maar liever zit hij op 1 pootje.
Toch voelt hij zich niet ziek, hij eet en drinkt klimt eigenwijs naar het hoogste plekje in het hok (de ring) en gaat daar tevreden met zijn snavel zitten knarsen.
De dikke knuffel is doorgegeven hoor :)
Groetjes Anke

Citaat van: Mara op 25 augustus 2007, 16:33:40
Hoi Anke

Het zijn weer leuke filmpjes en foto's. Heb er weer van genoten.

Mara


Fijn dat je hebt genoten :) Nu ik weet ik mini filmpjes kan maken met mijn digicamera volgen er nog wel meer ;D
Groetjes Anke

Hallo allemaal,
Terwijl ik aan de laptop zit, zit Max gezellig op mijn schouder :) Max is echt een super knuffelvalkje :-*
Ze blijft lekker bij mij zitten en ik mag haar kroelen, kuffelen en ze geeft zelfs zoentjes terug ;D
Yvon had gelijk Max is een superlieverd. Ik hoop dat Alex dit gedrag van haar af zal kijken, want die vindt nog steeds alleen opstappen goed en verder niks ::) Maar ook Alex is een schatje en als hij niet verder komt dan opstappen is het mij ook goed hoor :)
James en Chico voeren nog steeds het "Ik houd van jou maar ik niet van jou" toneelstukje op :)
En Jaco en Mijntje hebben het gewoon heel gezellig samen.
Straks weer foto's en filmpjes.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Foto's zijn leuk maar filmpjes hoewel kort. eigenlijk nog leuker ;D

Jaco en Mijntje gaan uit de kooi.
http://www.youtube.com/watch?v=8s1dwTsMsjo


Max smult van rode peper
http://www.youtube.com/watch?v=9u2K3PkW2Xc

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Daar was ik weer met...... foto's ;D
Deze keer een rapportage van in de kooi.

Max zit lekker naar buiten te kijken


Alex en Max in hun woning


Ondanks zijn zere pootje is Alex toch aan het spelen :)


Chico zit lekker te sudderen


Jaco en Mijntje houden middagrust


James in de ring


Voor degene die denken dat mijn huis vol kooien staat :)
Zo ziet het eruit:


En dit zie je vanuit de voorkamer


Voor de liefhebbers  nog een mini filmpje.
Max zit zich bij mij op de schouder te poetsen.
Dat grijze stukje dat je ziet is dus mijn schouder ;D
Lastig hoor als je zelf de camera moet vasthouden ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Es7yqQFs1xs
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Leuke foto's hoor. En ook leuke filmpjes. Ik heb trouwens nog wat foto's geplaatst van Punky.

Heerlijk om ze zo lekker te zien rusten in de middag.

Mara