Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Anke,

Wat een leuke foto's heb je geplaatst. :D Ik vind Jaco wel erg mooi met al dat wit in zijn nekje. Hij heeft nog meer witte vlekjes dan mijn Mikki!

Ik weet haast wel zeker dat Mijntje gewoon een popje is. Ik vond Yariki in het begin ook vrij geel, maar kreeg vlak daarna Timmy (wildkleur mannetje) en je zag gelijk het verschil.

Je hebt echt hele lieve valkjes.  :-* :-* :-* En dan binnenkort Maxje erbij. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Citaat van: ManjaV op  5 augustus 2007, 14:34:13
Hoi Anke,

Wat een leuke foto's heb je geplaatst. :D Ik vind Jaco wel erg mooi met al dat wit in zijn nekje. Hij heeft nog meer witte vlekjes dan mijn Mikki!

Ik weet haast wel zeker dat Mijntje gewoon een popje is. Ik vond Yariki in het begin ook vrij geel, maar kreeg vlak daarna Timmy (wildkleur mannetje) en je zag gelijk het verschil.

Je hebt echt hele lieve valkjes.  :-* :-* :-* En dan binnenkort Maxje erbij. :D

Groetjes,
Manja


Hoi Manja,
Dank voor de lieve complimentjes :)
Je ziet ook wel heel duidelijk verschil tussen Jaco en Mijntje.
Ik ben benieuwd waar deze opmars van gele veertjes naartoe gaat ;D
Ik verheug me erg op de komst van Max, ik denk dat dat nog een week of twee duurt....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Het appelciderazijnwater is hier goed ontvangen.
Ik heb het James en Alex al uitgebreid zien drinken en Mijntje heeft voorzichtig een slokje geproefd.... brrrr leek ze te denken en ging vlug iets anders doen ;D
Chico had blijkbaar nog niet gemerkt dat er ander water in haar bakje zat, want die had het warm en wilde een bad nemen ;D Wahaha het leek wel een slapstik :) Chico stapt heerlijk in haar bakje steekt haar kopje in het water en denkt dan: bleeeeeeeeeeeeeh dat is zuur. Vliegensvlug was ze er weer uit :D Hoe goed is het reukvermogen van een valkje eigenlijk?
Ik zag mijn kans schoon en heb haar met de plantenspuit bespoten, ze keek even raar en had het toen door.
Uitgebreid ging ze zitten badderen ;D
James moest er ondanks het voorbeeld van Chico  niks van hebben. Ook Jaco en Mijntje bedanken beleefd voor de sproeibeurt. Alex keek me raar aan, schudde met zijn kopje en ging lekker beneden in de kooi zitten, niks douchen ;D
Uiteraard had ik de camera bij de hand dus ik zal straks even douche en andere foto's plaatsen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo,
Beloofd is beloofd hier zijn de douchefoto's van Chico ;D

Het begon door de tralies heen om even te proberen....


En toen ging Chico los... ;D














Hier fris je toch wel van op op zo'n snikhete dag ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Wel leuke foto's hoor! Want kunnen ze daar toch lekker van genieten.

Mara

ManjaV

Hoi Anke,

Wat een leuk gezicht zeg, ik geniet er echt van om te zien hoe Chico geniet. ;D ;D
Bij mij zijn ze er ook dol op hoor. Ik zet ook vaak een kom of schotel op de bodem neer van de voliere, zodat ze ook kunnen badderen als ze zin hebben. :D En dat natsproeien zijn ze helemaal dol op.
Nu bij jou de anderen nog. ;D

Wat ruikt dat zuur he, dat appelazijn. ;) Vooralsnog drinken ze er allemaal van bij mij. Gelukkig wordt het bij jou ook redelijk ontvangen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Anke

Je had ze al gezien, maar wil er toch nog eentje met je delen....



Mijn eerste douchefoto's!!

mara

Anke

Citaat van: ManjaV op  5 augustus 2007, 16:15:28
Hoi Anke,

Wat een leuk gezicht zeg, ik geniet er echt van om te zien hoe Chico geniet. ;D ;D
Bij mij zijn ze er ook dol op hoor. Ik zet ook vaak een kom of schotel op de bodem neer van de voliere, zodat ze ook kunnen badderen als ze zin hebben. :D En dat natsproeien zijn ze helemaal dol op.
Nu bij jou de anderen nog. ;D

Wat ruikt dat zuur he, dat appelazijn. ;) Vooralsnog drinken ze er allemaal van bij mij. Gelukkig wordt het bij jou ook redelijk ontvangen.

Groetjes,
Manja


Hoi Manja,
Ik was net zo aan het genieten van het sproeien als Chico omdat zij het zo leuk vond ;D
Het ruikt inderdaad erg zuur die appelciderazijn. Vandaar ook dat ik me afvraag hoe goed valkjes kunnen ruiken.
Ik vond het frappant dat Chico blijmoedig in dat zuur ruikende badje sprong en het pas ontdekte toen ze haar snavel erin stak :o
Groetjes Anke
Citaat van: Mara op  5 augustus 2007, 16:20:16
Hoi Anke

Je had ze al gezien, maar wil er toch nog eentje met je delen....



Mijn eerste douchefoto's!!

mara


Hoi Mara,
Hi hi wij allebei op deze dag onze eerste douchefoto's gemaakt ;D
Wat zit je valkje daar heerlijk te douchen en te genieten ;D
Groetjes Anke

Overigens ben ik nog even opzoek gegaan naar andere foto's van wildkleur popjes en je ziet inderdaad best veel popjes met veel geel en een soort gele waas over hun kopje wat Mijntje ook heeft. Dus ben ik tot de conclusie gekomen dat ik me geen zorgen hoef te maken, Mijntje is gewoon een popje ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Ik heb ook een wildkleurpopje, Juffie, en ze heeft ook wat gele plekjes op haar hoofdje. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze split bont is of zo? Weet namelijk niet of je zoiets zou kunnen zien.

Groetjes

Mara

p.s. leuk he, dat we vandaag allebei onze eerste douchefoto's gemaakt hebben.

mara

Anke

Citaat van: Mara op  5 augustus 2007, 16:54:45
Hoi Anke

Ik heb ook een wildkleurpopje, Juffie, en ze heeft ook wat gele plekjes op haar hoofdje. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze split bont is of zo? Weet namelijk niet of je zoiets zou kunnen zien.

Groetjes

Mara

p.s. leuk he, dat we vandaag allebei onze eerste douchefoto's gemaakt hebben.

mara


Hoi Mara,
Hi hi samen de eerste douche foto's dat schept een band ;D
Dat van die  wit/gele plekjes bij Mijntje is idd split bont denk ik. Maar ik bedoelde meer die gele waas die bij Mijntje steeds duidelijker wordt.
Deze foto heb ik bij mutaties gepikt om je te laten zien wat ik bedoel. Als ik zelf foto's maak zie je het niet, misschien komt dat door de flits...

Ik wist niet dat popjes ook nog geler op hun kopje werden.... weer wat geleerd :)
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

wat een genot zeg je douchefoto's. Heerlijk om te zien. Bij jou is de appelciderazijn goed ontvangen. Hier ook wel hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anke

Dit is mijn wildkleur popje, Juffie. Juffie is ondertussen al 16 jaar oud.





Deze heeft ook een wat gelere waas over haar koppie. Dat bedoel je toch he?

Mara

Anke

Citaat van: Anja op  5 augustus 2007, 17:27:19
Hoi Anke,

wat een genot zeg je douchefoto's. Heerlijk om te zien. Bij jou is de appelciderazijn goed ontvangen. Hier ook wel hoor.

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Erg leuk om te zien dat Chico zo enthousiast was...
De appelciderazijn gaat goed. Mijntje stond er zojuist uitgebreid met haar voetjes in,het is vast ook goed voor exterogen ;D
Groetjes Anke

Hoi Mara,
Ja inderdaad die gele waas bedoel ik :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Volgens mij is dat vrij normaal bij wildkleur popjes. Ik kan me wel niet herinneren dat Jona dat had, maar Juffie heeft dat altijd gehad. Ik dacht dat je de vlekjes in haar nek bedoelde.

mara

Anke

Hoi Mara,
Die vlekjes in haar nek worden ook steeds meer en geler :)
Dus wie weet hoe Mijntje eruit ziet als ze straks de rui door is ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes