Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Alex is een heeeeeel mooi valkje !!  :-*
Heel  mooi licht en veel pareltjes,prachtig.  :D
Max is vanmorgen uit het blok geweest,uit haarzelf.  ;D
Maar ik heb haar na een poosje weer het blok ingedaan.  :P
Vandaag is ze er niet weer eruit gekomen,misschien morgen.
Dan mag ze er ook uit blijven.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Citaat van: Yvon en Rene op 27 juli 2007, 21:03:26
Hoi hoi

Alex is een heeeeeel mooi valkje !!  :-*
Heel  mooi licht en veel pareltjes,prachtig.  :D
Max is vanmorgen uit het blok geweest,uit haarzelf.  ;D
Maar ik heb haar na een poosje weer het blok ingedaan.  :P
Vandaag is ze er niet weer eruit gekomen,misschien morgen.
Dan mag ze er ook uit blijven.  :D

Groetjes Yvon



Hoi Yvon,
In het echt is Alex nog veel mooier ;D
Goed zo Max, ik houd wel van eigenwijze valkjes ;D
Ga zo door dan kom je er wel!
Groetjes Anke






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•


carco

Alex is een beauty :-*

Max is ook een lieverd: toen Yvon haar kroelde vandaag ging ze plat in haar hand liggen, zo lief!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




mymarimar

hallo iedereen die dit dagboek leest.
niet lachen, maar wat is trosgierst en waar kan je dat kopen of vinden. Hebben het al in een dierenwinkel gevraagd maar die kenden dat niet. Heb een valkparkiet gevonden (bijna dood) op straat, hem gevoed een kooi gekocht en hij vliegt rond, komt uit de hand eten, zit konstant mee op de kookpotten maar de slimmerik wil nooit terug in zijn kooi.
begrijpelijk natuurlijk.  Hij doet al wat hij wil, bijt alles stuk, komt op onze schouder zitten, zit mee op de zetel maar op de hand komen zitten ... oh neen want dan kunnen jullie mij pakken, dat laat ik niet toe.. tis nen deugniet maar hoe moeten we hem wat manieren leren???
graag raad.... marc en marie-paule

Anke

Hallo,
trosgierst kan je in principe bij elke dierenwinkel kopen. Erg apart dat ze in jouw dierenwinkel niet eens weten wat het is....
Het is overigens handiger om je vraag in een speciaal daarvoor bedoeld topic te plaatsen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg gezellig dat je langskomt, en wil best je vragen beantwoorden maar die speciale topics worden door veel meer mensen gelezen dan mijn dagboekje ;D
Klik op deze link  http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?board=9.0  daar vind je veel info over tam maken van parkieten.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Citaat van: Bonnie op 27 juli 2007, 21:53:43
Alex is van 27-05 Anke :)


Hoi Bonnie,
Thnx nu is mijn administratie compleet ;D
Groetjes Anke
Citaat van: carco op 27 juli 2007, 23:23:47
Alex is een beauty :-*

Max is ook een lieverd: toen Yvon haar kroelde vandaag ging ze plat in haar hand liggen, zo lief!!

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline,
Hoe meer ik naar Alex kijk hoe mooier ik hem steeds vind ;)
Wat leuk dat Max kroelen zo lekker vindt. Jij boft want jij kan Max al live aanschouwen...
Maar op de foto's ziet ze er ook heel lief en mooi uit :)
Groetjes Anke

Hallo iedereen,
Alex is de nacht goed doorgekomen, k heb geen fladdertje op piepje gehoord :)
Alex vind mij nog wel een beetje eng, maar was na wat aandringen bereid om via mijn hand de kooi uit te gaan.
Omdat Alex is gekortwiekt is hij wat onhandig, maar gelukkig komt hij wel waar hij wezen wil ;D
Nu is dus de kennismaking met de groep (wahaha wat klinkt dat stoer, het is hier inmiddels al een groep...) in volle gang.
James vind de komst van een ander jong valkje wel interessant. Alex vind het best als hij in de buurt komt zitten. Komt hij te dichtbij dan deelt Alex een snauw uit.
De andere valkjes vinden het best als Alex erbij komt zitten, ze besteden niet heel veel aandacht aan hem.

Ik heb het er maar druk mee. Alex regelmatig even bij me nemen, James regelmatig even bij me nemen en kroel en opstap les geven.
Chico wil dolgraag gekroeld en bij mij zitten. Ik heb gemerkt dat ik tijdens de losvliegsesses ook Mijntje regelmatig even moet laten opstappen anders verleert ze het.
Alleen Jaco laat ik met rust, die verkeerd nog in het "ik wil soms wel trosgierst uit je hand eten" stadium.
Kortom, veel te doen, maar het is zoooooo leuk ;D ;D ;D
De foto's komen eraan ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Foto tijd ;D

De eerste kennismaking...





Met z'n allen....




Helemaal alleen op verkenning


Joehoe ik heb een schutkleur :)


Hee dit is een leuk plekje...


Dit was het voor nu.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Ik val met mijn neus in de boter zeg. Wat een mooie foto's en gelukkig is Alex de nacht goed door gekomen. Vind je nu ook niet hoe meer valkjes je hebt hoe makkelijker het gaat?

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Anja op 28 juli 2007, 13:53:55
Hoi Anke,

Ik val met mijn neus in de boter zeg. Wat een mooie foto's en gelukkig is Alex de nacht goed door gekomen. Vind je nu ook niet hoe meer valkjes je hebt hoe makkelijker het gaat?

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Je hebt gelijk hoor.
4 of 5 valkjes het maakt niet zoveel uit. En de reeds aanwezige valkjes doen niet moeilijk over een nieuw speelkammaraadje :)
Ze moeten elkaar nog leren kennen natuurlijk maar er is geen sprake van boosheid of irritatie ;D
Het is een heel gezellig clubje zo.
Ik heb net in ieder hok een hooibal gehangen, ik ben benieuwd wat de valkjes daarvan vinden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Dat vinden ze vast heel leuk. Ik heb die ook een tijdje in de kooi gehad maar ik heb deze verwijderd omdat er 1 vast zat met zijn kopje.

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Anja op 28 juli 2007, 14:57:18
Hoi Anke,

Dat vinden ze vast heel leuk. Ik heb die ook een tijdje in de kooi gehad maar ik heb deze verwijderd omdat er 1 vast zat met zijn kopje.

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Ik was ook van plan om de hooibal niet standaard in de kooi te hangen. Gewoon zo af en toe voor de amusementswaarde ;D
Het is inderdaad iets waar ze makkelijk in kunnen blijven hangen.
Ik vergeet telkens in de dierenwinkel te kijken naar die "kakbakken" die jij gebruikt :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Heel verstandig hoor. Ik wil je geen angst aanjagen maar alleen waarschuwen.
Kakbakken die kan ik niet meer missen.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Ik kom je even wat brengen.  ;D


zo lieffffffffff  :-*  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Citaat van: Anja op 28 juli 2007, 15:21:19
Hoi Anke,

Heel verstandig hoor. Ik wil je geen angst aanjagen maar alleen waarschuwen.
Kakbakken die kan ik niet meer missen.

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Dat weet ik toch, dat je me geen angst aan wil jagen :)
Ik ben blij met je waarschuwing want een gewaarschuwd mens telt voor twee ;D
Groetjes Anke

Citaat van: Yvon en Rene op 28 juli 2007, 17:32:23
Hoi hoi

Ik kom je even wat brengen.  ;D


zo lieffffffffff  :-*  :D

Groetjes Yvon



Hoi Yvon,
Zulke dingen mag jij altijd komen brengen ;D
Aaaaaaaaaaaaaaah wat schattig :-* :-* :-* :-*
Ik kan hier bijna voelen hoe ze ervan geniet ;D
Stoer hoor zo op de stok zitten!
Haar nestgenootjes nog steeds in het blok?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes