Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Anke

Het is daar wel reuzegezellig hoor! Het komt wel goed, zit nu met een verband om mijn arm....

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Even een nieuwsgierigheids-vraagje.  :D
Wie zijn de ouders van Alex ?
En wat is de mutatie van hem/haar ?
Als ik het goed zie is het cinnamon opaline ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Citaat van: Mara op 23 juli 2007, 20:22:47
Hoi Anke

Het is daar wel reuzegezellig hoor! Het komt wel goed, zit nu met een verband om mijn arm....

Mara


Hoi Mara,
Ik geloof graag dat het in het Valkje erg gezellig is.
Maarja ik zit nu al hele avonden achter de pc om het forum bij te lezen...  als ik dan ook nog in het cafe ga zitten, wordt het helemaal nachtwerk ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Twee nog wel. Nou ik heb heel wat gemist zeg. Zit je nu op 6 valkjes dan?

Groetjes Anja

Anke

Citaat van: Yvon en Rene op 23 juli 2007, 20:27:28
Hoi hoi

Even een nieuwsgierigheids-vraagje.  :D
Wie zijn de ouders van Alex ?
En wat is de mutatie van hem/haar ?
Als ik het goed zie is het cinnamon opaline ?h




Groetjes Yvon



Hoi Yvon,
Dat mag jij vragen hoor.
Dit zijn de ouders:

Dit is papa, hij is een Wildkleur split geelwang witmasker.
mogelijk is papa split opaline en split cinnamon kan ook  nog.


Dit is mama zij is een Opaline-Cinnamon witmasker bont

Alex is een cinnamon opaline (geelwang?) witmasker split voor bont.
Het vraagteken bij geelwang staat er omdat dit het eerste nest is en het niet helemaal zeker is dat pa split is voor geelwang.
Als ik het goed heb zou Alex indien een mannetje split zijn voor geelwang, is het een popje dan is ze geelwang.
Als ik het niet goed heb dan roept Bonnie wel denk ik ;D
Groetjes Anke






Citaat van: Anja op 23 juli 2007, 20:29:22
Hoi Anke,

Twee nog wel. Nou ik heb heel wat gemist zeg. Zit je nu op 6 valkjes dan?

Groetjes Anja



Hoi Anja,
Dat klopt, over een week of wat zijn het er zes ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
De valkjes hier zijn zojuist hun kooi weer ingezet. Het was hier maar een sloom zootje. Ze zaten allemaal te slapen dus dat kan je net zo goed in je kooi doen ;)

Vers gepikt uit het boekje van Yvon foto's van Max ;D


Oooooh wat lekker dat kroelen :)



Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Woooooow !!  :o  ;D
Jij hebt zeker al berekend watvoor jonge valkjes je kan verwachten als Alex een mannetje is ??  ;D
En dan met deze splitten van Alex :
Witmasker split cinnamon-opaline geelwang bont

;D ;D

Pik jij maar hoor  ;),dan hoef ik ze niet bij jou te plaatsen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Citaat van: Yvon en Rene op 23 juli 2007, 21:42:13
Hoi hoi

Woooooow !!  :o  ;D
Jij hebt zeker al berekend watvoor jonge valkjes je kan verwachten als Alex een mannetje is ??  ;D
En dan met deze splitten van Alex :
Witmasker split cinnamon-opaline geelwang bont

;D ;D

Pik jij maar hoor  ;),dan hoef ik ze niet bij jou te plaatsen.  ;D

Groetjes Yvon



Wahahahaha tuurlijk ;D ;D ;D
Maar een vrouwtje is ook leuk hoor samen met een (hopelijk te verwachten) jong van Chico en James ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: til op 23 juli 2007, 20:47:34


Suprise: Wildkleur split cinnamon-opaline-(geelwang?) witmasker


Robijn: Opaline-Cinnamon witmasker bont


:)

•=Bonnie=•

Nou Alex is vandaag met Rianne mee hoor :)

Ik zou haar maar heel lief vragen voldoende aandacht aan hem/haar te besteden zolang je hem/haar nog niet gehaald hebt want als ze op deze leeftijd niet elke dag een tijd bij je zitten worden ze al snel weer schuchter.

Anke

Citaat van: Bonnie op 24 juli 2007, 16:50:34
Nou Alex is vandaag met Rianne mee hoor :)

Ik zou haar maar heel lief vragen voldoende aandacht aan hem/haar te besteden zolang je hem/haar nog niet gehaald hebt want als ze op deze leeftijd niet elke dag een tijd bij je zitten worden ze al snel weer schuchter.


Hoi Bonnie,
Fijn dat Alex nu al wat dichter bij huis zit :)
Vrijdag ga ik hem/haar halen bij Rianne :)
Ik ben vrijdag en het hele weekend vrij, dus kunnen we dan alle knuffelaandacht inhalen ;D
Ik verheug me er erg op ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Even een korte update.
Hier in Santpoort keutelt het eigenlijk een beetje.
Ik moet deze week vier dagen achter elkaar werken en dus heb ik alleen 'smorgens en 'savonds tijd voor de valkjes.
'S morgens is dat voor Jaco en Mijntje een trosgiersteetsessie.
Mijntje komt na wat aandringen eten. Jaco heeft de laatste dagen niet zo'n zin. Ach dat komt wel weer denk ik.
Chico en James hebben meer zin in kroelen dan trosgierst eten. Vanmorgen kwam ook James enthousiast een stokje lager zitten om eens lekker gekroeld te worden.
Ik zit dan dus op mijn knieen bij de voliere. Met de ene hand kroel ik Chico en met de andere hand James ;D
Ook uit de kooi gaat James er goed voor zitten om gekroeld te worden. Echt bij me zitten vindt James niet zo heel leuk.
Hij wil best op mijn vinger stappen en even blijven zitten. Maar dan gaat hij liever wat anders doen :)
Maar ik merk wel dat hij steeds vertrouwder met mij wordt.
Uiteraard heeft hij een goed voorbeeld aan Chico die niets liever doet dan lekker bij mij zitten.

Leuk nieuws is ook dat ik Alex vrijdag ga halen bij Rianne.
Rianne ging toch naar Bonnie om Dani te halen en was zo lief om Alex meteen mee te nemen.
Naar Rianne rijden is voor mij een uur,bonnie woont ruim twee uur rijden bij mij vandaan ::)
Een prima regeling dus.
De derde kamervoliere heb ik gekocht en die wordt vrijdag bezorgd :) Die mag eerst even in de berging en als Alex en Max daar dan aan toe zijn, mogen ze gezellig naar de kamervoliere verhuizen.

Op dit moment zijn de valkjes er weer lekker uit en zijn druk bezig met door de kamer wandelen ;D
Morgen moet ik de hele dag werken en 's avonds ook weg, dus kunnen mijn valkenvriendjes  er morgen niet uit :(
Maar vrijdag en in het weekend ben ik lekker vrij dus halen we de schade wel weer in ;D

Hier nog even een foto van Max. Die heb ik uit het boekje van Yvon gepikt :)

Even lekker lounchen ;D

Groetjes anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Wat lief zeg dat Rianne Alex meebrengt. Dat scheelt alweer een uur.


Leuke update trouwens.

Mara

Anke

Citaat van: Mara op 25 juli 2007, 20:28:00
Hoi Anke

Wat lief zeg dat Rianne Alex meebrengt. Dat scheelt alweer een uur.


Leuke update trouwens.

Mara


Hoi Mara,
Ik was ook heel blij dat Rianne Alex mee kon nemen.
In het weekend beloof ik weer een foto update ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Een zeer mooi valkjes hoor. En erg lief van Rianne om hem alvast een stuk mee te nemen.
Ben al benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja