Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Anke,

En wij zijn trots op jou hoor.



groetjes Anja

Anke

hi hi daar ga ik van blozen hoor Anja :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Anke,

Wat een leuke foto's! Lief om te zien hoe ze daar met z'n drietjes op de grond zitten en peterselie eten!
En wat goed zeg dat Mijntje op je vinger zit! Heb je met Jaco al nieuwe vorderingen gemaakt?
Mooie kooi! Je hebt nu dus een kamervoliere en een kooi?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Citaat van: ManjaV op  6 juli 2007, 22:46:20
Hoi Anke,

Wat een leuke foto's! Lief om te zien hoe ze daar met z'n drietjes op de grond zitten en peterselie eten!
En wat goed zeg dat Mijntje op je vinger zit! Heb je met Jaco al nieuwe vorderingen gemaakt?
Mooie kooi! Je hebt nu dus een kamervoliere en een kooi?

Groetjes,
Manja



Hoi Manja,
Het is hier iedere avond valkjesavondvierdaagse :)
Ook Jaco wordt wel minder bang voor mijn hand. Hij heeft alleen veel minder zin om zijn schroom opzij te zetten.
Maar ook bij Jaco gaan we rustig door, eens komt de dag dat hij het wel doet :)

Tja en wat die kooien betreft:
Op dit moment staat hier 1 kamer voliere (met Jaco en Mijntje erin) 1 Jokkooi met Chico als bewoonster en die kooi op de foto is de tijdelijke woning van James, die binnen kort  hier ook komt wonen.
Na verloop van tijd mogen Chico en James gaan samenwonen in de tweede kamervoliere (die staat nu nog in de berging)
De Kooi van James wordt dan reserve kooi. En de jokkooi gaat de berging in voor het geval dat.....(vul zelf maar in ;D  )
Het gaat hier vast niet bij 4 valkjes blijven :-X  ;)
Groetjes Anke






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Anke,

Je hebt in ieder geval een hoop gezelligheid in huis, ik heb mijn valkjes in een buiten voliere en dan heb je toch minder contact als dat ze binnen zijn.
Maar wie weet als ik kleintjes krijg dat ik er dan een of twee houd voor binnen. ;)
Ik heb toch niet voor niks twee kooien op zolder staan ;)
gr Irma ;D


Gloria en Lujo

Anke

Citaat van: irma op  6 juli 2007, 23:13:57
Hoi Anke,

Je hebt in ieder geval een hoop gezelligheid in huis, ik heb mijn valkjes in een buiten voliere en dan heb je toch minder contact als dat ze binnen zijn.
Maar wie weet als ik kleintjes krijg dat ik er dan een of twee houd voor binnen. ;)
Ik heb toch niet voor niks twee kooien op zolder staan ;)
gr Irma ;D


Hoi Irma,
Het is inderdaad heel gezellig hoor valkjes binnen.
Als ik 's morgens opsta wordt ik eerst door de katten begroet en daarna laten de valkjes weten dat ze ook wakker zijn ;D
En zo 's avonds los is enorm gezellig.

Goed plan om een paar jonge valkjes binnen te nemen.
Anders voelen die kooien op zolder zich zo alleen ;) ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Heb je ook al een grens gesteld tot hoeveel valkjes je wilt gaan ??  :D
Niet dat echt helpt hoor,voor je het weet zit je er alweer overheen.  :P ;D
Wij zouden tot 8 gaan.  8)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Citaat van: Yvon en Rene op  6 juli 2007, 23:30:44
Hoi hoi

Heb je ook al een grens gesteld tot hoeveel valkjes je wilt gaan ??  :D
Niet dat echt helpt hoor,voor je het weet zit je er alweer overheen.  :P ;D
Wij zouden tot 8 gaan.  8)

Groetjes Yvon



Hoi Yvon,
Een grens...... ::) ::) Voorlopig blijven het wel 4 valkjes denk ik.
Ik hoop dat James en Chico een paartje willen vormen en dat
ik daar dan een of twee jongen van kan houden :) maar die willen dan natuurlijk ook een partner ;D
Voorlopig is dit natuurlijk toekomstmuziek. En je weet natuurlijk nooit welk heel mooi en lief valkje mijn pad nog kruist in de tussentijd ;D
Eerst maar eens wachten tot James hier zijn opwachting maakt.
Wachten duurt lang,lang,lang wat duurt dat wachten lang ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

IK ZOU HET BIJ 2 HOUDEN  ::) maar werden er 14 en er waren er nog 3 in aantocht, toen ik alles af moest blazen.....

Duzzzzzz......zeg maar GEEN aantallen hoor, want dan komt Yvon een hangslot brengen, wat ik háár eens heb gegeven en ZIJ toch niet gebruikt  ;D ;D ;D
:P Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Citaat van: Wilma1 op  7 juli 2007, 13:47:31
IK ZOU HET BIJ 2 HOUDEN  ::) maar werden er 14 en er waren er nog 3 in aantocht, toen ik alles af moest blazen.....

Duzzzzzz......zeg maar GEEN aantallen hoor, want dan komt Yvon een hangslot brengen, wat ik háár eens heb gegeven en ZIJ toch niet gebruikt  ;D ;D ;D
:P Wilma



Hoi wilma,
Kijk eens wat een mooie slotjes er hier al op de kooien zitten ;D






En toch zijn er in de afgelopen periode alweer valkjes bijgekomen.... ;D
Gek he ::) ;D
Groetjes Anke






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Ook ik zou het maar bij 2 laten en ik heb er intussen 11. Er gaat er sowieso nog zeker 1 bijkomen om een even aantal te hebben maar of het bij 12 blijft.........

Groetjes anja

Anke

Citaat van: Anja op  7 juli 2007, 15:57:13
Hoi Anke,

Ook ik zou het maar bij 2 laten en ik heb er intussen 11. Er gaat er sowieso nog zeker 1 bijkomen om een even aantal te hebben maar of het bij 12 blijft.........

Groetjes anja



Hoi Anja,
Jouw truuk heb ik al ontdekt, jij doet er gewoon telkens twee tegelijk bij dan blijft het aantal oneven ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hoi allemaal,
Chico heeft bij de directie een verzoek ingediend om een badkamer te krijgen.
Blijkbaar duurde dit te lang dus heeft ze een bad bij de buren in het drinkbakje genomen.....
Ik heb er foto's van gemaakt,maar er ging iets mis toen ik ze op mijn pc wilde zetten... en weg foto's :o
Maar... nu Chico het weet dat een bad daar mogelijk is, zal ze het vast nog eens doen ;D

Ter compensatie van de gemiste badfoto's even een serie andere, hebben jullie toch wat te doen ;)

Chico poetst zichzelf na het badderen.



Een sfeer foto van Jaco. Kijk is hoe mooi ik ben :)



Mijntje probeert van buiten de kooi mineraalsteen te snoepen ::)



De kooi van James is ingericht en staat op zijn plekje.
Een goed moment om jullie eens te laten zien hoe het hier nu staat met kooien :)

Kooi James met uitzicht op het speelplaatsje :)




Nog een keer....nu van dichtbij



En aan de andere kant de kamervoliere van Jaco en Mijntje en de Jokkooi van Chico



Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Leuke foto's. Komen ze nu alle drie samen in die nieuwe kooi? En wat doe je met de andere kooien?

Trouwens, als je nog tips wilt wat ze graag eten, in mijn verhalenboekje staan foto's van hun smikkelmaal van vanmiddag.  ;)

Groetjes

Mara

Anke

Citaat van: Mara op  7 juli 2007, 18:32:19
Hoi Anke

Leuke foto's. Komen ze nu alle drie samen in die nieuwe kooi? En wat doe je met de andere kooien?

Trouwens, als je nog tips wilt wat ze graag eten, in mijn verhalenboekje staan foto's van hun smikkelmaal van vanmiddag.  ;)

Groetjes

Mara


Hoi Mara,
Jaco en Mijntje blijven in hun eigen voliere. Het is de bedoeling dat Chico en James samen in de tweede kamervoliere komen. Die staat al te wachten in de berging.
In de kamervolieres kan dan tzt een broedblok komen.
De jokkooi en de kooi van James blijven hier.
Om te gebruiken als ziekenkooi, opvangkooi, logeerkooi (bedenk nog maar eens een toepassing voor een extra kooi ;)  )  en... mochten er ooit idd jongen komen, is het handig om extra kooien te hebben zodat ik die kleintjes (twee aan twee)ook tam kan maken ;D
Kortom plannen genoeg..... en kooien zat ;D

Ik heb jou stukje over snoepen al met belangstelling gelezen ;D
Maar ik heb hier wel een stel pietluttige eters hoor... zelfs appel lusten ze niet (behalve in kleine stukjes door het eivoer heen ::)  )
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes