Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Peggy

Goede avond anke,  het gaat echt wel goed bij jou!  super.
En wat leuk dat jaco op je vinger kwam zitten.  Hier komen ze trouwens de laatste dgn niet zelf uit de kooi.alleen zittend op de hand waarin trosgierst zit ;D  Morgen ga ik de kooi openzetten en wacht dan ook eens een keer af. Ik vind het ook zo leuk dit proces van supertam maken. enne hier gaat het ook erg goed. Ben helemaal tevreden.
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Anke

Hallo allemaal,
Even een paar dagen niet aan de pc, maar uiteraard wel tijd gemaakt voor mijn twee valkjes.
Trosgierst eten gaat steeds beter. Mijntje gaat uitgebreid op mijn hand zitten. Jaco eet ook lekker mee, maar nog wel naast mijn hand.
Iedere dag staat de kooi een poos open. Soms heeft Mijntje wel zin, soms niet.
Vandaag trok ook Jaco de stoute schoenen aan en wandelde naar buiten via de touw stok die ik speciaal voor dat doel aan de kooi maak als ze eruit mogen. ;D
Het is namelijk best lastig om grip te krijgen bij het deurtje dus heb ik een handje geholpen ;)
Nu zitten ze samen te slapen net buiten de kooi op de touwstok.

Kijk eens hoe stoer ik ben ;D

Gezellig met zijn tweetjes....

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Wat leuk doe foto's zeg. Ze zijn om te  :-* :-* :-*
Fijn dat het zo goed gaat.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anke

Het zijn hele mooie valkjes en ze zitten daar zo lekker.

mara

moonwitch (diana)

Hoi Anke

Het gaat steeds beter met je lieve valkjes.
Erg stoer hoor beide op het touw net buiten de kooi.
Je doet het hartstikke goed met 2 valkjes tegelijk tam maken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

•=Bonnie=•

Little Cockatoo

Ow wat super om te zien dat valkjes de vrijheid hebben.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Anke

Hallo allemaal,
Helaas heb ik op het moment even niet zo veel tijd voor de pc.
Het tam maken en uit de kooi gaan gaat steeds beter.
Jaco heeft over het algemeen weinig zin om naar buiten te komen. ::)
Mijntje gaat graag uit de kooi en zit dan op de kooi op stokken die ik aan de buitenkant heb bevestigd. Als ze er genoeg van heeft kruipt ze weer bij Jaco in de kooi ;D
Inmiddels is Mijntje ook zover dat ze buiten de kooi trosgierst durft te eten op mijn hand. :)
Zomaar op mijn hand stappen is er nog niet bij.
We blijven dus oefenen :)
In het weekend heb ik weer meer tijd en zal ik ook weer wat foto's plaatsen.
Groetjes  Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Hoi Anke,

Langzaamaan komt het helemaal goed met het tammer maken,dat lees ik wel. Je kunt alleen maar blijven proberen...op een gegeven moment wint hun nieuwsgierigheid vast wel,  ook die van Jaco.  Ik vind het een leuke bezigheid,  het tammer maken van mijn twee nieuwelingen...je ziet ze kijken,twijfelen,twijfelen en uiteindelijk komen ze lekker toch ;D  geweldig!  Ik geniet er echt van.
Hier gaat het sowieso erg goed. Zelfs Dirkje durft met de dag meer. Bo durft sowieso al bijna alles .  Ik vind Dirkje ook gewoon nog '' jong ''  in zijn doen en laten,zeg maar...echt nog een babytje ;)  beetje verlegen maar langzaamaan ontzettend nieuwsgierig ;D
Succes verder hè.  Ik blijf je volgen ;)
Gr Peggy
mooie foto's trouwens.

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Eindelijk weekend ;D
Met Jaco en Mijntje gaat het erg goed. Ze mogen er iedere avond een uurtje uit.  Of wat langer...Gisteren ging Jaco eerst :o  Wat een held is het toch ;D
Vaak gaan de valkjes op een gegeven moment zelf weer in de kooi. Doen ze dat niet dan oefenen we met op de stok stappen, want mijn hand is echt nog te eng...
Dit op de stok stappen gaat steeds beter. Uiteraard wandelen we er eerst een paar keer overheen want je gaat als valkparkiet natuurlijk niet meteen doen wat je baasje wilt ;D
Kortom we gaan nog steeds goed :)
Groetjes Anke

Anke

Hallo allemaal,
Er is op het moment niet zoveel te melden over Jaco en Mijntje. Ze gaan gezellig uit de kooi. Als ik vrij ben twee keer per dag en als ik moet werken alleen 's avonds.
Over het algemeen blijven ze op de kooi. Gisteren echter gingen ze samen door de kamer WANDELEN :o
En leuk dat ze het vonden..... Samen knabbelen aan het voetenmatje dat bij de balkondeur ligt, steentjes die zijn gemorst bij de kattenbak onderzoeken..... Later gingen ze weer op de kooi en en nog later heel braaf de kooi weer in :)

Maar.... ik moet bekennen dat het bij mij gaat kriebelen. Het Valkenvirus lijkt toe te slaan. Precies hoe en wanneer dit vorm gaat krijgen, dat weet ik nog niet.
Feit is dat ik al een goedkope Jokkooi op de kop heb getikt voor het geval HET valkje eerder dan gepland voorbij zou komen. 
Het zou mij niet verbazen als hier in huis straks twee kamervolieres staan(of zo'n megakooi die je indien gewenst ook tot twee kooien kan omtoveren dmv een tussenschot) ;D
Wordt vervolgt...
Groetjes Anke

Anke

Vanmiddag hebben Jaco en Mijntje weer lief trosgierst zitten eten. Jaco krijgt nu ook op een wat moeilijkere manier trosgierst, hij moet nu drie vingers overbruggen.
Dat kan hij nog steeds zonder op mijn hand te stappen.
De bedoeling is natuurlijk om het aantal vingers dat hij moet overbruggen steeds groter maken zodat hij straks ook op mijn hand komt zitten om te eten ;D
Het is leuk om te merken dat Jaco en Mijntje niet bang meer zijn voor mijn handen. Als ze op stok zitten mag ik rustig mijn hand met trosgiers tussen hen in leggen. Mijntje schuift dan rustig wat op zodat de eetsessie kan beginnen :)

Ook het spelen buiten de kooi gaat prima.
Jaco gaat ook steeds vaker naar buiten. Ze blijven nog wel vaak op de kooi. Ik ben benieuwd wanneer ze het speelplaatsje zullen ontdekken.
Groetjes Anke

Mariska

Wat heb jij een ongelooflijk geduld met het tam maken :D
Dat vind ik echt knap en ik vind dat je het super doet ;)

Je hebt 2 leuke valkjes.

En het valkenvirus zijn de meeste van ons mee besmet ;D
Ik ben in 2 jaar tijd van 1 naar 24 valkjes gegaan.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anke

19 juni 2007, 18:12:49 #104 Last Edit: 19 juni 2007, 18:14:38 by til

Hoi Mariska,
Geduld is een schone zaak, en het is erg leuk om te merken dat al dat geduld wordt beloond als Jaco en Mijntje weer een stapje verder gaan met tam worden :)

Tijd voor een fotosessie van het wandelfestijn dat hier plaatsvind :)

Inmiddels ligt er een een andere deurmat. Jaco en Mijntje zaten de rubberen voetstapjes eraf te slopen. Nou vind ik dat niet erg. Maar ze krijgen er wellicht iets van binnen en dat is dus weer niet de bedoeling!
Tijdens de wandeling nam Jaco slokjes water uit het bakje van de katten. Toen ik met het fototoestel aankwam hield hij er natuurlijk mee op ::)

Kijk ons eens stoer zitten een heeel end van de kooideur ;D