Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

carco

Happy is een mooie Happy.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Echt wel, hij hij glimt zo mooi.  :D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sally

Hoi Anke,

Wat is Happy lekker vettig. :P
Zo blinken dat ie doet.

Mooie foto's hoor! Hij is prachtig!
Toch fijn dat de vaseline lijkt te werken tegen het plukken he.

En Izu is wel n snel ding precies, pas 7 dagen, en dan al oogjes open, en pennetjes.
Hij/zij is wel mooi. ;D


Groetjes!

Anke

Hallo allemaal,
Vanmorgen heb ik weer bij de kleintjes gekeken.
Het blijkt dat Chico ondanks de klodders vaseline toch nog  kuifjes plukt >:( Maar het is in iedergeval iets minder.

Bij de pleegouders van Happy werkt de vaseline beter :)

Max heeft haar 3e ei nog niet gelegd, ze zit nu wel veel in het blok (en is heel onaardig voor me) dus het zal nu wel snel komen.

Ik heb het al bij kweken gevraagd, maar hier nog maar eens.

Heeft iemand er ervaring met eitjes die eerst alleen overdag worden bebroed, en dus 's nachts koud liggen.....
Komen die nog uit als er uiteindelijk toch dag en nacht gebroed gaat worden??

Ik ben van plan om de volgende eitjes weg te halen. En ze weer terug te geven zodra het laatste eitje er is.
Bij het vorige nestje ging Max toen pas broeden...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Balen hè, dat gepluk.  :-\

Hier doet Pablo het ineens weer niet.  :D Vreemde vogel, nest 1 plukte hij niet, nest -2-3-4 plukte hij de wangetjes eraf en nu nest 5 zijn de geplukte veertjes te verwaarlozen.

Waarom .... ik snap er niks van.  :-\

Vaseline en uierzalf hielpen hier ook niet, ook niet apart in ene mandje zette .... hij doet het eergste juist als ze uitgevlogen zijn.  >:(

Je vraag over de eitjes die niet 's nachts bebroed worden ....

Ik heb ooit ergens gelezen dat met goed warm weer het ooit wel goed komt .....

Zelf heb ik geen ervaring met valkjes c.q. poppen die niet 's nachts broeden. Wel met mannen die helemaal niet meebroeden. Eitjes die ijskoud liggen te worden omdat ma is eten en ontlasten en pa niks doet .... kwamen hier gewoon uit.  :D

Je zou het inderdaad kunnen proberen. Kanariekwekers doen het ook zo, ik herinner me nog uit mijn tijd met de kanaries, alle eitjes omwisselen voor neppertjes en vanaf eitje 4 de echte eitjes weer terug geven. Ze worden dan allemaal tegelijk geboren en je krijgt zo geen achterblijvers.  ;)

Succes .... ik duim voor je mee.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Het blijft dus afwachten met de eitjes....
Ik vind het zoooo frustrerend dat ik niks kan doen.
Ik houd niet van afwachten..... ::)
Het is in het kleine kamertje wel lekker warm dus misschien helpt dat de eitjes nog een beetje ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Koos


  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

danielle

Wouw wat wordt Happy een mooi valkje!
Geweldig zeg die vetkuifjes. Hopelijk blijft het plukken binnen de perken.

Ik heb hier alleen hetzelfde als Caroline gehad, dat de eitjes wel eens koud bleven liggen omdat Spikey amper mee broede.
Ms toch een goed idee om de eitjes er pas bij te leggen als ze 's nachts gaan broeden? Maar ik weet niet of dat nog gaat werken als ze er al een begin is gemaakt met broeden. Succes met het beslissen en het afwachten  ;)

Saar

Happy is echt een lekker ventje :o
Als we een huisje hebben, wil ik ook zo'n kereltje maar dan voor mijn Pér.. Voorlopig blijft t dus kwijlen :'( :P ;D
Groetjes Saar :-*

Anke

Hoi Danielle,
Eitje 1 en 2 laat ik er nu gewoon bijliggen (die hebben de warm koud behandeling nu toch al gehad)

Max zit al de hele morgen in het blok dus ik denk dat eitje 3 ook onderweg is of er inmiddels al is.

Blijft Max vanavond op de eitjes dan laat ik eitje 3 liggen.
Gaat ze weer op stok slapen, dan haal ik het weg en geef het later terug.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Ik heb net Izu ( de jongste van Chico en James) een beetje pap gegeven.
Hij had nu nog steeds een leeg kropje :(
Dus even wat ondersteuning voor pa en ma die 5 jongen groot brengen.
Zijn grotere broers en zusjes krijgen eerst.
Nu heeft hij even wat in de maag en kan hij op zijn beurt wachten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Hoi hoi Anke,
Je zit alweer volop in de jonkies,  gezellie  ;D
Ik zou het denk ik ook frustrerend vinden,al dat gepluk..gelukkig helpt de vaseline wel een beetje en wordt het niet erger.
Happy is idd een supermooi valkske  ;)
Ik probeer je weer wat te volgen hier meissie.
Succes met al je eitjes enzo.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Dierenfreackske

Hoi, jaaaaaa, ik vind Happy ook heel mooi en ook de andere schattige donsjes, hihi!  Hopelijk gaat Max ookgoed 's nachts broeden he, dan komt het volgende nestje ook helemaal goed he! Grtjs Ann



Anke

Hallo allemaal,
Gelukkig is Izu vanmiddag weer gewoon door Chico en James gevoerd :)
Het is niks voor hen om de kleinste te laten wachten, dus heb ik dan meteen weer visioenen van een valkje dat niet bedelt, waar iets mis mee is ::)

Izu is vergeleken zijn grote broers en zussen ook wel een hummeltje....
Hij scheelt een week met het oudste Jong Imre.
Ik houd het goed in de gaten, en zo nodig krijgt Izu van mij een lekker hapje pap tussendoor ;)

Max zit nu op haar favoriete "ik moet een ei leggen " stok zielig te wezen.
Er komt dus echt een ei aan nu :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Zielig is dat he?
Kon Ukkie ook zo goed... De meest zielige blik opzetten..
Even later ging ze in de hoek zitten op de grond.... En aan een bepaald piepje kon ik horen dat t eitje eruit was.. Wat was ze dan trots :D Was echt een schitterend gezicht :D