Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Ach ik ben vrij, dus even tijd om wat foto's te plaatsen.



Mijntje vindt Dushi wel interessant om eens te bekijken..




Nu mogen Jaco en Mijntje nog niet uit hun kooi, maar het speelplaatsje voor als ze het wel mogen is al klaar ;D



Een paar dagen terug had ik een leuk klimtouw met houtblokjes in de kooi gehangen. Ik dacht dat vinden ze vast leuk...
Doodeng vonden ze het :(  Dus bewaar ik de speeltjes maar voor als ze straks los mogen ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

Wat een leuke foto's. Ik heb nog een tip voor je. Het speelplaatsje daar zou ik op de bodem houtsnippers neerleggen. Dat is stukken makkelijker opruimen want ze poepen daar ook. Anders moet je het elke keer afsoppen.
Met veel geduld zijn ze nog tam te krijgen. Ik heb ook een valkje dat uit de dierenwinkel komt die ook al ouder is. In het begin heeft ze mijn hele handen open gebeten maar nu stapt ze zelfs op en mag ik haar af en toe kriebelen.

Groetjes Anja

Anke

12 mei 2007, 14:31:39 #32 Last Edit: 12 mei 2007, 17:10:28 by til
Citaat van: Anja op 12 mei 2007, 14:21:17
Hoi Anke,

Wat een leuke foto's. Ik heb nog een tip voor je. Het speelplaatsje daar zou ik op de bodem houtsnippers neerleggen. Dat is stukken makkelijker opruimen want ze poepen daar ook. Anders moet je het elke keer afsoppen.
Met veel geduld zijn ze nog tam te krijgen. Ik heb ook een valkje dat uit de dierenwinkel komt die ook al ouder is. In het begin heeft ze mijn hele handen open gebeten maar nu stapt ze zelfs op en mag ik haar af en toe kriebelen.

Groetjes Anja


Hoi Anja,
Goed idee van die houtsnippers, dank voor de tip!
Fijn te horen dat ook oudere valkjes nog tam willen worden, ik houd ook gewoon vol hoor :)

Yesssssssssss vanmiddag ben ik weer in de kooi geweest en uiteindelijk heeft Mijntje zittend op de laagste stok voorzichtig een paar hapjes trosgierst (die ik vasthield)gegeten.
Het was natuurlijk best een stuk van mijn hand af  een centimeter of 8 maar ze heeft het toch maar gedaan!!!
Niet heel lang daarna zat ik weer in de voorkamer mij met mijn eigen zaken te bemoeien toen ik de aparte geluidjes weer hoorde.... En ja hoor het was weer tijd voor potje rampetampen...... ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Hoi Anke,

Ik had nog helemaal niet gezien dat je ook een dagboekje had :-[...
Wat een leuke foto's...
En je gaat goed vooruit met het tam maken...
Ookal zijn het kleine stapjes, elke stap is er 1 ;)

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Anke

Citaat van: kimmie op 12 mei 2007, 15:44:22
Hoi Anke,

Ik had nog helemaal niet gezien dat je ook een dagboekje had :-[...
Wat een leuke foto's...
En je gaat goed vooruit met het tam maken...
Ookal zijn het kleine stapjes, elke stap is er 1 ;)

Groetjes Kim


Hoi kim,
Gezellig dat je mijn dagboekje ook gevonden hebt :)
Je hebt gelijk elke stap is er één.
Het is echt heel grappig om te zien dat vooral Mijntje grote vorderingen maakt. Jaco bekijkt het allemaal eens en als Mijntje een stapje verder gaat, neemt hij het stapje dat zij daarvoor genomen heeft. Tja girlpower he.. ;)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Vanmorgen eerst weer eens naast de kooi gezeten met een kopje koffie. Jaco en Mijntje vinden dat wel interessant. Er wordt druk gedribbelt, gekeken en getjiept.
Later weer met de hand in de kooi.
Deze keer weer een sessie met veel geklim en gedribbel.
Af en toe wil Mijntje wel even naast mijn hand blijven zitten, maar dan klimt ze snel weer weg.
Voor het eerst heb ik het stokje geïntroduceert waar ze op moeten leren stappen.
Ze vonden het helemaal niks, dat ding in het hok.
Ik heb het vastgehouden, rustig gepraat en het heen en weer bewogen. Daarna weer weggelegd en verder met de hand in de kooi.
Toen we klaar waren heb ik het stokje (gesloopt van een parkieten schommel) onder in de kooi gelegd, dan kunnen ze het eens uitgebreid inspecteren.Nu liggen er ook wilgentakjes in de kooi, dan kunnen ze daar lekker mee ravotten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Vandaag een vrije dag dus lekker veel tijd voor Jaco en Mijntje.
Vanmiddag nog twee keer met ze bezig geweest. Het is leuk om te zien dat Mijntje als ik er ben zelf naar beneden klimt om contact te hebben via de open deur inplaats van door de tralies. Ik mag met mijn hoofd zo dichtbij komen dat ik haar bijna kan zoenen ;) Het is best een grote deur dus ik pas er met mijn hoofd en schouders door.
Maar zodra ik mijn hand op een lage stok leg waar ze zit is het voorbij en gaat ze verderop zitten.Mijntje vindt mij duidelijk wel interessant.
Jaco bekijkt dit allemaal van een afstandje. Hij klimt ook wel wat lager maar blijft verder veilig uit de buurt.
Wordt vervolgt....




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Moeilijk hoor twee valkjes tegelijk tam maken. Ik wens je hierbij heel veel succes,  zo te lezen pak je het goed aan :)

Anke

Citaat van: Bonnie op 14 mei 2007, 10:04:48
Moeilijk hoor twee valkjes tegelijk tam maken. Ik wens je hierbij heel veel succes,  zo te lezen pak je het goed aan :)


Hoi Bonnie,
Het is inderdaad best lastig, twee valkjes tegelijk....

Vandaag hadden Jaco en Mijntje niet zo heel veel zin. Er werd veel heen en weer geklommen in het hok. Af en toe mocht ik mijn hand naast Mijntje op de stok leggen en bleef ze ook zitten. Ach iedereen heeft wel eens een offday.. :-\
Vanmiddag heb ik twee aardbeien onder in de kooi gelegd.
Voorzichtig werd er aan de groene kroontjes genknabbeld, maar die rode bollen daar blijf je als eigenwijze valkparkiet natuurlijk van af.... ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Anke,

Wat een superleuke foto's heb je geplaatst! En wat hebben je valkjes een prachtige speelplek. Je breng me echt op een idee zeg!
Ik zoek al eeuwen naar iets om neer te zetten, maar dit is toch wel een hele originele oplossing!

Ik zie dat je ook een hondje hebt, welke soort is het, of had je dat al ergens geschreven? :D

Met veel geduld lukt het wel, het tammaken van Jaco en Mijntje. Ik volg je verhalen met belangstelling.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

caro

Hoi Anke,

Wat een leuke foto's en een leuk idee om een speelrekje te maken op een vogelvoerpaal ;).

Leuke kat heb je, is dat een pers of een birmees.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Linn


Anke

Citaat van: ManjaV op 16 mei 2007, 13:30:40
Hoi Anke,

Wat een superleuke foto's heb je geplaatst! En wat hebben je valkjes een prachtige speelplek. Je breng me echt op een idee zeg!
Ik zoek al eeuwen naar iets om neer te zetten, maar dit is toch wel een hele originele oplossing!

Ik zie dat je ook een hondje hebt, welke soort is het, of had je dat al ergens geschreven? :D

Hoi Manja,
Leuk dat ik je op een idee heb gebracht. Ik reed langs een dierenwinkel en daar stond die voederplank en toen ging bij mij het licht schijnen ;D
Wat dat hondje betreft: hi hi dat is een kat ;D Het is een Noorse boskat. En ze heet Dushi :)


Met veel geduld lukt het wel, het tammaken van Jaco en Mijntje. Ik volg je verhalen met belangstelling.

Groetjes,
Manja


Hoi Linn en Caro,
De speelplek op een voederpaal leek mij ook handig vanwege de drie katten inhuis. Dan moeten ze nog even wat meer moeite doen.
Enne Caro zoals je hierboven hebt kunnen lezen is Dushi een Noorse Boskat :)

Ik vind het erg leuk dat jullie allemaal zo meeleven met het tammaak proces ;D

Na een twee dagen iets minder tijd voor mijn twee valkenvriendjes, heb ik nu vier dagen vrij :) Dus tijd genoeg om weer eens lekker te oefenen.
Ik merk dat als ik echt uitgebreid de tijd neem Mijntje op een gegeven moment wel bereid is tot een stapje verder.Helaas heb ik daar door de week geen tijd voor (ik sta  's morgens al een half uur eerder op om nog even met ze te spelen...)
Vanmorgen eerst gezellig naast de kooi gezeten (op koffie visite ;) ) Mijntje is dan na verloop van tijd wel erg nieuwsgierig en komt steeds dichterbij om te kijken wat ik daar doe. Jaco komt ook maar zoals gewoonlijk wat meer op afstand.
Na de koffie visite met mijn hand in het hok en oefenen met hand op de stok leggen. Ik probeer steeds meer van mijn hand op de stok te leggen. Mijntje kijkt het aan en blijft meestal netjes zitten, als het eng wordt gaat ze met 1 poot al op het gaas staan, klaar om weg te klimmen.
Na een paar keer mijn hand op de stok, steeds dichterbij.... doe ik het opnieuw nu met een stokje trosgierst erin.
En ja hoor Mijntje knabbelt wat van de trosgierst, op minder dan een centimeter van mijn hand ;D
Joepie!!!! Ondertussen zit Jaco op dezelde stok heen en weer te dribbelen. Die zou volgens mij ook wel een trosgierstje lusten.. Als ik het hem aanbied, klimt hij vlug weg.
Ik blijf nog even met mijn hand in de kooi en probeer Mijntje te verleiden nog eens te komen eten. Dit doet ze niet...
Na deze sessie geef ik Jaco en Mijntje lekker wat wilgentakjes om mee te stoeien.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Linn

Wat gaaf zeg dat Mijntje al zo dicht bij durft je te komen en uit je hand te eten! :D

Anke

Ook vanmiddag na een poosje met de hand in het hok, wilde Mijntje wel trosgierst uit mijn  hand eten. Ze at het tussen mijn vingers door (ik had mijn hand met de vingers een beetje uit elkaar over de trosgierst liggen) Vol plezier zat ze te knabbelen, ik voelde haar snaveltje langs mijn vingers gaan.
Wat lief is dat ;D
Ik moest me heel erg inhouden om haar niet stiekum even aan te raken. Maar ik heb het niet gedaan, ik wil haar natuurlijk niet laten schrikken.  ;D ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes