Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Anke

Citaat van: ManjaV op  7 mei 2007, 21:35:50
Dat gaat de goede kant op! Wat leuk dat je al zo dichtbij mag komen met je hand! :D

Groetjes,
Manja


Ja ik ben er ook erg blij mee :)
Als ze genoeg aan mijn handen gewend zijn, dan wil ik ze graag uit de kooi laten. Opstappen op mijn vinger hoeft van mij nog niet als ik maar dicht genoeg bij mag komen kan ik ze leren om eventueel op een stok over te stappen, dan kan ik ze binnenkort uit de kooi laten, daar verheug ik me erg op :)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Vandaag een vrije dag, dus exra tijd voor de valkjes.
Vanmorgen was het weer tijd om het hok schoon te maken, en na de stress van vorige week (toen Jaco van schrik het hok uitvloog) was ik extra voorzichtig. Gelukkig ging het deze keer prima. Jaco en Mijntje op de bovenste stok zaten heel rustig te kijken wat ik daar allemaal uitvoerde. Er is geen onvertogen fladdertje te zien geweest :)
Na het verschonen nog even in het hok gebleven met mijn hand en oefenen met mijn hand steeds dichterbij doen.
Het gaat steeds beter. Overigens kan ik met mijn hand een stokje lager allerlei toeren uithalen, daar verblikken of verblozen meneer en mevrouw niet van.

Vanmiddag kwam ik thuis en na een kletsje en een fluitje mijnzerzijds gaf Jaco een mooi fluitconcert weg :)
Even later zat ik aan de andere kant van de kamer (ik kan van daaruit mooi stiekum de valkjes beloeren) en toen hoorde ik ineens hele aparte geluidjes.... Wat bleek... Jaco en Mijntje zijn direct van discreet in de nek kroelen overgestapt naar een wild potje vrijen :o :o :o
Whahaha ik wist niet dat ze elkaar zo leuk vonden ;D
Wordt vervolgd ;)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro

Hoi Anke,

Dat gaat goed bij jou daar. Binnenkort bij jou ook de eerste donsjes ;D ;).


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anke

Citaat van: caro op  8 mei 2007, 20:35:31
Hoi Anke,

Dat gaat goed bij jou daar. Binnenkort bij jou ook de eerste donsjes ;D ;).


Groetjes

Caro


Hoi Caro,
Leuk idee ;D ik denk echter dat dit romantische paar daar nog wat jong voor is (ik denk dat ze ongeveer 6 maanden zijn)
Maar ik moet toegeven dat ik stiekum wel droom hoor.
Jaco en Mijntje eerst goed tam worden, dan over een jaartje ofzo een broedblok in de kooi, twee mooie jongen houden, twee nieuwe valkjes erbij, zodat daar ook weer paartjes van kunnen komen.... grotere kamervoliere.... zucht... voorlopig eerst nog maar even verder gaan met oefenen met tam worden.... ;)
Overigens mocht ik vanavond weer iets dichterbij komen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Ook al besmet met het valkenvirus ?  ;D
Wss zijn de valkjes gewoon een beetje aan het oefenen.  :D
Zolang je elke keer een stukje dichterbij kan komen,
gaat het steeds een stukje beter.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja


Hier is het virus ook al toegeslagen lees ik ;D ;D
En je gaat super met het tam maken.
Veel succes hoor en je komt er wel.

Groetjes Anja

Anke

Hallo allemaal
Ja hoor het valkenvirus heeft ook hier toegeslagen...
Maar..... voorlopig moet ik het virus nog in bedwang houden, hier is zeker geen antibiotica voor ;D

Vanmorgen ging al om 5:45 de wekker :o Tja ik wil persé voordat ik naar het werk ga nog even met de valkjes oefenen....
Ook vanmorgen ging het weer goed. Jaco en Mijntje hebben steeds minder haast om naar de bovenste stok te komen.
Ik mocht mijn hand nu al vlak naast Mijntje leggen,maar bij aanraken trekt madame de grens, dan klimt ze snel weg.
Jaco vind het allemaal best, die volgt Mijntje op een afstandje.
Maar ook hij is minder waakzaam en vind mijn hand niet eng meer, zolang die maar niet heel dichtbij komt ;)

Vanmiddag hadden we een doorbraak: Mijntje heeft even met één pootje op mijn vinger gezeten. Het ging weliswaar per ongeluk... ze ging even verzitten en hup het was raak. Maar... ze bleef wel even zo zitten ;D Ze heeft dus kunnen ontdekken dat het niet eng is om mij aan te raken.
Hier ben ik heel blij mee, nu vanaf hier weer verder bouwen.
Na dit hand contact lag mijn hand even later een stokje lager in de kooi.
En wat doet Mijntje... die komt tot twee keer toe op dezelfde stok zitten. Wel helemaal aan de andere kant, maar ze zoekt het toch op ;D
Kortom Joepie!!!!! ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danoontje

 ;D hoi til
ik heb je gevonden hihi
leukkk zeg dat je ook 2 valkjes hebt.
ooow jeeee het virus..kijk maar uit
ik begon ook met 1..
toen 2

toen inees 4..toen te veel lawaai..toen hopaskee de voliere..toen nog groter voliere whahahaa ;D ;D ;D ;D
en jippie mijn tamme valk zit binnen.
die is wel heeeeeeeel tam  ;D
maar die had ik dan ook al vanaf 6 weken!

wens je veel succes met het tam maken.
groetjesss anita ;)

Anja

Hoi Til,

super zeg die doorbraak. Ga zo door. Mijn complimenten hoor je doet het uitstekend.

Groetjes Anja

Linn


Anke

11 mei 2007, 21:55:57 #25 Last Edit: 11 mei 2007, 22:53:59 by til
Hallo allemaal,
Wat leuk om te merken dat verschillende mensen de avonturen van Jaco en Mijntje volgen ;D

Natuurlijk ben ik nog steeds druk bezig met mijn valkenvriendjes. Als ik 's morgens bij de kooi kom zitten de twee mij al op te wachten bij het deurtje...
Ik schuif dan voorzichtig het deurtje open terwijl ik rustig tegen ze praat. Jaco en Mijntje blijven tegenwoordig rustig zitten als het deurtje open is en kijken mij nieuwsgierig aan.
Pas als ik dan de etensbakjes ga pakken klimmen ze weer naar boven.Eigenlijk zijn ze dus al helemaal niet bang meer :)

Na een uurtje kom ik weer terug, om nog even tien minuten me ze bezig te zijn voordat ik naar het werk ga.
De laatste twee dagen komen zowel Jaco als Mijntje geheel vrijwillig op de lager stok zitten waar mijn hand ligt. Ik mag hem dan ook ietsje dichterbij schuiven, niet te veel want dan klimmen ze weer weg... Ze gaan dan door het hele hok en komen ook gezellig op de onderste stok zitten om mij door het deurtje heen eens goed te bekijken...
Als ze op de bovenste stok zitten mag ik mijn hand vlak naast Mijntje leggen. Zowel Jaco als Mijntje blijven dan zitten, maar.. als ik Mijntje stiekum even aanraak klimmen ze weg.
Ik laat mijn hand dan liggen en moedig ze aan om weer terug te komen. Als ze weer rustig zitten, prijs ik ze de hemel in en dan leg ik mijn hand weer even wat lager, zodat ze weer even rust hebben.
Kortom ik ben best tevreden. Morgen zijn Jaco en Mijntje er 3 weken en ik ben al best ver gevorderd.




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Inge88

Leuk die updates over het tam maken! Het is ook een uitdaging hè? Hoe oud zijn ze eigenlijk?

Anke

Hoi Inge,
Ik weet  niet precies hoe oud ze zijn, maar ongeveer 6 maanden.
En inderdaad het tam maken is een uitdaging. Maar dan geeft het ook extra veel voldoening als je weer een stapje verder komt ;D
Er komen echter weer veel vrije dagen aan(dus lekker veel tijd voor Jaco en Mijntje en vanaf pinksteren ben ik twee weken vrij. Ik hoop dat we in die vakantie zover zijn dat ik ze ook uit de kooi kan laten :) Zodra ze uit de kooi kunnen, zal ik ook eens wat duidelijke foto's plaatsen.




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Inge88


Anke

Citaat van: Inge... op 11 mei 2007, 22:39:10
Ben benieuwd!

Ik ook Inge ;D

Vanmorgen weer even gezellig bezig geweest. Het was vooral een dribbel en klim sessie, waarbij ze af en toe weer even op de stok kwamen zitten. Blijkbaar was er een beetje overmatige energie aanwezig....
Overigens heb ik wel twee kieskeurige eters in huis. Ze eten gewoon braaf grote parkietenvoer, eivoer, en grit. Wilgentakjes vinden ze heerlijk, trosgierst ook en peterselie gaat er ook in.
Echter: appel, bleeeh. Wortel, jakkie.... Brood, gatver
Sla... tja het is groen maar lekker? nee hoor.
Vanmorgen had ik wat peterselie en komkommer op een schaaltje gedaan, zo van: ooooh dit kan je ook eten...
Nou mooi niet, de peterselie eten we eruit en de rest laten we lekker liggen 8)
Valkparkieten... :o
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes