Santpoortsevalkjes ik heb een nieuw boekje geopend.

Gestart door Anke, 2 mei 2007, 10:54:19

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Anke,

Ik zie dat mijn toekomstige vriendinnetje het goed maakt bij jullie :D
Ik ga het vast enorm gezellig krijgen met al die leuke ondeugende valkenvriendjes ;D

Het vrouwtje heeft wat foto's van mij gemaakt en die kom ik hier even laten zien ;)













Wat een knapperd ben ik hè ;D :-*

Nou tot heel gauw hoor.
Ik ga goed oefenen met eten zodat ik snel samen kan zijn met mijn nieuwe vriendjes :D

Liefs
James :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Anke

Hoi James en Mariska,
Wat een gave foto's ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik zit hier echt weg te smelten :o :o :o
Kijk hem nou stoer zitten daar.
En braaf op de vinger en lief kroelen..... :-* :-* :-*
Goed oefenen met eten hoor James, dan mag je snel komen.
Chico vind het vast heel gezellig een vriendje in de kooi ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mariska


Ik doe even een tukje hoor ;D :-*

In het dagboek van het vrouwtje staan nog meer mooie foto's van mij ;)

Kus James!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara

Hoi Til

Wat mooie foto's weer van je nieuwe aanwinst. En dat het zo goed gaat met je tam wordings proces. Ga zo door.

Mara

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Wow,

Wat een schitterende foto van je toekomstig valkje.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Mariska,
Wat lieffff :-* :-* Ik ga zo gauw in je boekje kijken voor de andere foto's ;D

Hoi Mara,
Ja knap is hij he ;D
Enne ik heb nog meer goed nieuws over het tamwordproces :)

Hoi Anja,
Ik zit ook helemaal te zwijmelen :-*

Hoi Yvon,
Geduld.... wat is dat  ::)  Gelukkig heb ik genoeg te doen met de reeds aanwezige valkenbewoners, dat leidt wat af van het wachten :)

En dan nu.....
Hoera Hoera Hoera Hoera Hoera Hoera Hoera Hoera

Ook Jaco heeft besloten dat mijn hand best een prima plekje is om trosgierst op te eten ;D ;D ;D ;D
Toen de valkjes vanavond weer los mochten hadden Jaco en Mijntje niet zo'n zin.
Chico uiteraard wel die ging meteen vol verwachting op het hok van Jaco en Mijntje zitten :)
Omdat ze gewoon in hun hok bleven, heb ik nog maar een trosgierst sessie gedaan.
En na veel aandringen, aanmoedigen en geruststellen nam Jaco de grote stap. Hup met twee voetjes op mijn  hand ;D ;D ;D ;D
Een hele prestatie vooral als je bedenkt dat Chico aan de buitenkant van de kooi heen en weer klom en dus voor de nodige afleiding zorgde :)
Ik ben zo trots op mijn stoere valkje ;D :-* ;D :-* ;D
En ook Mijntje deed goed haar best, want die liet opnieuw toe dat ik haar al trosgierst etend een verdieping lager liet zakken ;D
Stoere dame ;D ;D :-* :-* ;D ;D
Ondertussen geeft Chico natuurlijk het goede voorbeeld, die doet niets liever kroelen en gezellig bij mij zijn ;D
Terwijl ik dit schrijf heeft Chico genoeg van het wachten op de andere valkjes en is bij hen in de kooi gekropen.
Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.....
wordt vervolgt...
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Anke,

Wat geweldig zeg, Jaco's grote doorbraak! :D :D :D Echt super! :D :D Zo zie je maar, geduld wordt zeker beloond! Nog even en ze zitten met z'n drietjes bij je! ;D En dadelijk met zijn viertjes natuurlijk, James is ook een prachtig valkje om te zien!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Anke,

Wat leuk om te lezen zeg echt super.
En wat is er nog gebeurd?

Groetjes Anja

Anke

Hoi Manja,
Super he die vordering. Ik zie het al helemaal voor me, ik bedolven onder 4 valkjes ;D


Hoi Anja,
Omdat Jaco en Mijntje deze keer zelf in het hok zaten was ik benieuwd. Maar eigenlijk reageerden ze helemaal niet :o
Ze bleven gewoon rustig zitten en keken naar wat Chico aan het doen was :)
Uiteindelijk heb ik Chico maar weer in haar eigen kooi gezet. Wat ze overigens netjes liet gebeuren.

Nu staan de kooien weer open.Chico zit afwisselend op de kooi van Jaco en Mijntje en bij mij.
Ik ben benieuwd of Jaco en Mijntje nog uit hun hok komen vandaag....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo,
Omdat Chico haar vrienden in eerste instantie binnenskoois bleven heeft Chico een groot gedeelte van de avond gezellig bij mij gezeten. Ze hupt van knie naar tenen, wandelt dan naar boven naar mijn schouder en knabbelt aan mijn oor.
Ze gaat er regelmatig even voor zitten omdat ze gekroeld wenst te worden ;D
Erg gezellig en lief dus :-* :-*
En ja hoor het wachten van Chico werd beloond, Mijntje besloot ook nog even uit haar kooi te komen.
Ze hebben gezellig met elkaar rond gevlogen ;D.
Toen Mijntje haar kooi weer inging heb ik Chico ook naar haar kooi gebracht. Echt zin had ze daar niet in, maar na 4 pogingen (...) lukte het dan toch :)
Morgen moet ik weer vroeg op dus nu... hup naar bed ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hallo allemaal,
Vanmorgen en vannavond weer een trosgierstsessie gedaan.
Mijntje springt enthousiast op mijn hand en ik mag haar tijdens het eten een stukje optillen en dan weer neerzetten, ze vind het best.
Jaco is zelf blijkbaar geschrokken van zijn actie om op mijn hand te zitten want nu is hij weer begonnen met aarzelen ::)
We zullen doorgaan ;D

Chico voelt zich hier al helemaal thuis. Ze vind Jaco en Mijntje erg leuk. Jaco en Mijnte wennen langzaam aan het feit dat er een nieuw valkje bij is gekomen.
Ze zoeken haar nog niet op, maar ze mag wel gezellig bij hen komen zitten. Nog niet te dichtbij want dan wordt er zachtjes geblazen.
Chico lijkt graag in de kooi van Jaco en Mijntje te gaan wonen.
Ik vind dat niet zo'n goed idee. Misschien mag ze in het weekend eens testen hoe het gaat. Nu moet ik werken en kan ik ze niet uit elkaar halen als ze toch ruzie gaan krijgen.
Nog even een foto van Jaco en Chico op vliegtocht :)






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

Wat gaat het toch goed hier zeg. En het wordt steeds gezelliger met al je valkjes.
Idd door blijven gaan met "Jacco anders komt hij mss wel niet meer op je hand zitten.
Wat een gezellige foto heb je gemaakt.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Ja zeker wordt het hier steeds gezelliger met al die valkjes :)
Uiteraard ga ik met Jaco gewoon door. Hij mag nu weer even op de wat makkelijker manier trosgierst eten, ik wil niet teveel van hem vragen, Jaco is nu eenmaal gewoon langzamer dan Mijntje als het gaat om mij genoeg te vertrouwen.
Geeft niks ieder op zijn eigen tempo :)

Hallo allemaal,
Chico is hier vandaag precies een week. Het lijkt al veel langer :)
Chico voelt zich al prima thuis en past zich keurig aan aan de speeltijden hier in huis.
Het terug in de kooi zetten is niet haar favoriete hobby, of ze er nu 1 of 3 uur uit is geweest, ze heeft gewoon geen zin :)
Maar ook hier helpt rust en geduld en na een aantal pogingen doet ze dan toch wat ik wil :)
Het zelfde geldt voor Jaco en Mijntje, alleen stappen die niet op mijn vinger maar op een stok. Ook zij vliegen een paar keer weg, ik blijf stug volhouden en dan doen ze het toch ;D
Morgen heb ik weer vrij en dus wat meer tijd. Dan zal ik weer eens lekker wat foto's maken.
Oh ja voor onze toekomstige bewoner James heb ik een kooi gekocht die niet zo heel groot is. Maar groot genoeg hoor.

Daar kan hij dan de eerste weken in, om te wennen en samen met de andere valkjes los te zijn.
Als James en Chico dan voldoende  aan elkaar zijn gewend gaan ze SAMEN de  tweede kamervoliere in.
Ik wilde eerst Chico alvast in de voliere doen, maar ik ben bang dat ze die dan als van HAAR beschouwd. Aangezien ze bij haar vorige baasje ook later een vriendje kreeg en dat niet goed ging, hoop ik dat op deze manier te verhinderen.
De extra kooi is dan mooi geschikt als ziekenkooi , logeer kooi of voor eventuele volgende valkjes die hier komen wennen en wonen ;D
Ik heb nu nog geen concrete plannen hoor ;D
Ook de opgeknapte jokkooi blijft lekker hier. Beter mee verlegen dan om verlegen ;)
Dat was het dan weer even.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anke,

een mooie kooi hoor. En groot gelijk dat je een reservekooi hebt. Altijd handig hoor. Ik heb dat ook en heb die al verschillende keren nodig gehad.

Of het bij jou bij 4 valkjes blijft betwijfel ik toch even hoor.

Groetjes Anja